På lördag (lite ot)
På lördag ska jag stå på en marknad här i Alingsås och försöka kränga lite smycken jag mecklat ihop.
Jag är såååå nervös!! Tänk om ingen gillar nått som jag gör?! För mig är det en perfekt hobby då jag kanske inte fixar att pärla mer än 5 min då och 5 min då pga fibromyalgin. Dock är pärlor inte gratis och därför måste jag försöka få sålt lite så jag kan handla mer.
Har stått på den här marknaden förut och sålt loppisgrejer. Då har jag haft med illrarna för att göra lite illerreklam och det brukar vara riktigt uppskattat. (Dessutom drar det folk till bordet.
)
Så på lördag får Bus och Amy föjla med. De är de enda 100% idiotsäkra (läs bitfria) illrarna. Funny är toppensnäll oxå (om hon inte ser en okänd strumpa) men hon mår ju inte riktigt bra.
Sara

Då håller jag tummarna för att du får en massa sålt då. Du får berätta hur det går. Se nu till att göra lite reklam för iller.ifokus om någon blir intresserad :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Hoppas att det gar bra :)
// Amanda

låter som en kul hobby :) Hoppas det går bra! :)
ja, illrarna funkar bra både för att få sålt på saker o som raggningstrick….. :)
ALLA ska fram o prata o peta
Kan du inte lägga upp en bild så man får se vad du gör smycken? Hoppas du får mycket sålt!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Tack alla! Jag är sååå nervös!
#5 Jag har lite bilder under galleriet på www.freewebs.com/saraofsweden för dem som vill se.
Sara

jag gör smycken oxå .. fast smycken som är lätta att göra.. å sen så syr jag med pärlor gör armband med deras djurs eller näras namn .. funderar på att börja sälja :P
# 7 Jag har inte hållt på så länge så jag är på nybörjarstadiet oxå. 
Sara
Fiiint :)
Tyckte änglarna var söta
Sajtvärd på Iller.ifokus
Tack! 
Sara

vad e fibromy……. ?
# 11 Det är en sjukdom där smärtcentrat inte fungerar som det ska. Man har alltså ont i kroppen även när man egentligen inte har ont.
Smärta är kroppens sätt att säga till när något är fel ex när du bränner dig på ugnsplåten så går smärtimpulser från handen till hjärnan och du märker att det gör ont.
När man har fibromyalgi så skickars smärtimpulser även utan orsak. Sen är stelhet, trötthet, minnesproblem osv andra symptom de flesta av oss har.
Sara

oj… Va konstigt att det kan bli så ! Fan, jag är helt tvärtom… Jobbar som snickare o känner inte när jag skär mig eller något liknande. Men minnes problem, där e vi nog fan lika ;)

Finns ju en ny sajt, smyckestillverkning, kanske kan vara nåt att spana in Sara?
# 14 Den är inspanad. 
Sara
Jag fick sålt för runt 500:- idag. Borden kostade 200:- så det var helt ok.
Tyvärr drog både en annan loppis och bokmässan i Gbg så det var inte så många köpare som kom.
Sara

Men det är ju i alla fall inte så dåligt. Tycker dock det är synd att de tar betalt av små hantverkare. Vi har inne på torget i Gävle en ruta där man alltid fått stå gratis på helgerna med ett bord om man inte är företag.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
# 17 Trevligt! Nä så är det inte här, iof så är det ett litet företag som anordnar de här loppisarna och idag så hade de gått back med 1800:- på lokalen och annonsering.
Det kommer att anordnas en julmarknad sista helgen i november så då ska jag vara med igen.
Jag tycker det är jättekul att folk faktiskt vill köpa det jag har gjort.
Så sålänge jag inte går minus så är det bra.
Jag kommer att sälja på Vikingildern och Änglaillern oxå.
Sara

#18, hur tusan skall du hinna det?!
På Änglaillern alltså…..
Ähm… Jag sätter bordet brevid Amhs så har de koll. Dessutom ska vår "personal" springa benen av sig, inte vi. 

Sara

"20, ok då vet jag i vilket fack jag är placerad…blir det lön utbetalt också då? ;)
#21 Du får ju mat och en lila tomteluva, finaste lönen ju! 
Sara