Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 583 ggr
PatrikF
0

Har illrar en intern klocka?

Blir väckt av Boston exakt klockan sex varje morgon, antingen har han en egen väckarklocka som han har ställt eller så har han någon intern klocka som väcker honom varje morgon. Det är iofs rätt mysigt att varje morgon vakna av att han hoppar upp i soffan (jag sover just nu i vardagsrummet för att jag vill ha koll på dom små liven) och sniffar omkring och slickar.

Har era illrar samma beteende?

sarae
0

Jajamen!!! här är det numera mellan 3-4 och mellan 6-7 som vi lever rövare…

AlbaStiffler
0

Absolut har de det, mina illrar vaknar 05:30 varje morgon, dvs en kvart innan vår klocka ringer. Och det är vardagar som helger… Rätt praktiskt tycker jag. Kanske inte på helgen dock. Eller på semestern.

PatrikF
0

Har dom någon knapp så att man kan ställa om dom? Flört Jag är annars svår och väcka, men lille Boston vet tydligen hur.

Musiken
0

Japps! 4 gar de upp. Jag forsoker envist sova vidare eftersom jag vanligtvis just gatt och lagt mig da. Sen nar jag vaknar vid 11 ungefar sa sover de som bast haha.

JossanH
0

#3 tryck på snoozern!! :P

Jag vill veta hur det har gått för dig med killarna!! Berätta!!

Sajtvärd på Iller.ifokus

PatrikF
0

#5 Jo det har gått jättebra! Den ena katten har tuffat till sig rejält och är inte rädd för dom elaka illrarna, har till och med börjat leka lite med Monty.

Tjejen tycker dom är jätteroliga och tycker om att gå ut o gå med dom. Har till och med börjat busa med dom, vilket hon inte vågade för hon var rädd för dom… nåja ända fram till Monty högg henne i tån i går kväll. Då blev hon "rädd" för dom igen och skrattade med skräckblandad förtjusning när Boston skulle leka "Krokodilen och den lilla tjejen" *suck* Skäms

Boston är jätteduktig på lådan medans Monty sätter sig bredvid ofta. Tjejen flyttade matskålarna ifrån den ena hörnan och vipps så var han där och backade till. Ska dock köpa stora kattlådor istället för dom små för dom bajsar hela tiden på kanten, dom vill gärna stå med tassarna på kanten och sen blir dom jättelånga när dom ska göra nummer 2 Förvånad

Men dom är jättefina, Monty är en så skön kille, han kör sitt eget race och Boston är bara… Energizer Illern… Så liten, söt och busig. Vill gärna bli buren.

*suck* nu längtar jag ju hem…

JossanH
0

Myyysigt det låter!!
åh tänker tillbaka på när man själv skaffade första lilla knytet :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Aviendha
0

#6 Ja, större lådor kan vara en bra idé, för ibland kan de vara så att de gått på en och samma låda hela dagen, och när de är lite mycket så är det äckligt och då gör man utanför, iaf i detta hem ;)

På en illerträff var det en person som hade mini-lådor, typ en matdoseask med tidningspapper i, den fick inte ens illern plats i men den gick där ändå, det kallar jag diciplin! =) Aldrig i livet att det skulle funka på mina ;) Har kattlådor som är ca 40x60, vilket gör att de både kan bajsa på längden och bredden, backa upp mot hörnet och stå med framtassarna på kanten, variationen är tydligen bra om man frågar mina ;)

Kul att höra att det går bra!

JossanH
0

Jag har tom införskaffat den endaste plastlådan jag kunde hitta, som kanske passade grabbarna då de inte gillar dom små jag tog med,som är en lång back på hjul som är förvaring att ha under tex sängen… :)

Där kan dom skita på rad om dom så vill.. :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

PatrikF
0

#5 Förresten var sitter Snoozern på en iller? Har letat Skrattande

# Hahaha, ja men eftersom dom har så måååånga trodde jag att dom skulle sprida det jämnt, men det roliga är att dom bajsar mer i den ena och kissar mest i den andra.

Ville ha mindre lådor då jag hoppades att katterna inte skulle gå dit, men dom verkar inte vilja gå på deras lådor ändå. Katterna är dock så snälla och döljer över deras olyckor ibland. Konstigt att inte illrar gräver ner sitt bajs, eller illrar är inte rädda för större rovdjur.. dom är ju så tuffa :)

Men det går bra som sagt, den ena dagen är inte den andra lik och det känns som om vi kommer närmare varandra hela tiden.

HannaM
0

#10 snoozern måste sitta på Noozen=p urstäkta min extremt trötta humor

Aviendha
0

#10 Kanske för att kattens små "presenter" luktar ruskigt illa och illrarnas knappt luktar alls ;) Inte en aning faktiskt ^^

JossanH
0

#10 illrarna är förmodligen stolta över sina presitationer och vill hellre visa upp dom än vad katterna vill som ofta är lite finare i kanten och förnekar att dom bajsat över huvudtaget.. :)

#11 hahahaha!!!

Sajtvärd på Iller.ifokus

PatrikF
0

#13 Sant, Illrar är mer som oss killar… -"ooooh kolla älskling, den är jättestor… ta med dig kameran". Medans katter är som tjejer -"vi använder bara toaletten för tjejsnack."

Ska bli kul o se om han väcker mig imorgon igen… eller kul o kul.. intressant kanske. Fast jag borde nog sova i sängen istället, dom verkar klara sig själv och katterna accepterar dom så jag behöver ju inte vakta dom (fast jag tycker det är mysigt att ha dom i samma rum egentligen)

werner
0

#10 Snoozern? Förvånad här får vi släpa fram illrarna så dom går upp någongång och inte sover bort hela dagen.. men när dom väl är uppe eller går upp när dom tycker att det är showtime (3 på natten) så är det full rulle.. blir attackerad i huvudet med tänder och klor för att sätta fram en skål med kött eller något som står på tining på bänken Obestämd

Sarah
0

5:30 varje morgon…

UlrikaD
0

Nån gång mellan 6 och 6.30 på morgonen precis när jag kryper ner i sängen DÅ vaknar Molly och är högt och lågt och överallt på en gång. Sen tar det inte lång stund innan hon har dragit igång hela gänget och då är det bara att dyka ner under täcket och ducka för alla tassar som springer rakt över och låtsas som om att det visst inte är någon iller som hoppar jämfota och poppar på mitt huvud.