OT Systrar i jenas...2
Någon som vet när den kommer till Sverige? Den hade premiär i USA och Japan den 6 Augusti iallafall, så den borde väl finnas här med, men jag hittar den inte =/
Har precis läst boken och vill se filmen 
golf.ifokus.se

Ingen aning. Hade inte ens hört talas om den förns nu :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Åh… läste precis att film nummer 2 är baserad på bok nummer 4… Så nu måste jag ändå läsa 2 böcker till innan jag kan se filmen… Mamma köpte tredje boken på väg hem från jobbet :P
golf.ifokus.se
Aldrig hört talas om :S

Vad handlar den om då? En liten recension här :-)
Audiatur et altera pars

Har ni inte sett Systrar i Jeans heller menar ni? Ettan? Den är ju urgammal :P Från 2005 iallafall ;)
Böckerna är iallafall sjukt bra, och filmen är bra den också. Hon som spelar Ugly Betty har en av huvudrollerna, och sen hon i Gilmore Girls också.
Det är iallafall 4 bästa kompisar som för första gången i sitt liv ska vara ifrån varandra under en sommar, och de hittar ett par jeans som passar alla fyra. De har olika kroppsform allihop, så det var rätt mysko. En åker på fotbollsläger, en åker till sin pappa, en åker till grekland och en stannar hemma. under sommaren skickar de jeansen till varandra och med jeansen skickar de ett brev om det som har hänt när de hade jeansen på sig. I slutet av sommaren ska de dokumentera allt på jeansen.
I bok två så ska de inte vara ifrån varandra, men det slutar med att de är rätt så mycket ifrån varandra iallafall, och jeansen gör sin vanliga grej.
Tjejerna är alla födda i September och deras mammor var kompisar, men en mamma är död, så mammorna umgås inte länge, men det gör tjejerna. Alltså, jag är dålig på att recensera, men böckerna är sjukt bra :P
golf.ifokus.se

Låter läsvärt. Och ja första filmen måste jag kika på också :-)
Audiatur et altera pars
Aldrig hört talas om ettan heller :P

#5 Känner igen det där lite svagt med att alla fyra kompisar har ett par jeans som passar dom perfekt fast dom har olika jeans storlekar.