Dagens äventyr + bilder
Idag har Betty och Tara vart hos veterinären för vaccinering och utskift av recept mot deras oinbjudna vänner. Måste säga att man blir lite fundersam om hur det ska gå om man måste in med en sjuk iller nångång. Ingen ville vaccinera dom. Så det va liksom, men måste jag verkligen ta dom kan du inte ta dom istället så hjälper jag dig med det sen. Dom ska ändå jobba med djur och dom ska vara illerkunniga. Hon som vaccinera dom varken hälsa på nån av dom eller tog i dom. Jag fick hålla i dom själv. Lite dåligt tycker jag. Sen är det alltid lika roligt att höra folk som "viskar" om vad det är för djur.
Sen har vi vart ute och fotat lite.
Så fina kort! Älskade #2, den skulle vara jättesnygg som tavla eller liknande.
Paulina

Såna besök hos veterinärer är klassiker, man blir förbluffad över hur dåliga de är på illrar och "exotiska" djur som de ibland kallar dem. De kan garantera mig att mina illrar kommer bita dem, fast jag vet att mina illrar inte bits. Mest komiskt är när de försöker tvinga på en tratt på en iller. Tratten brukar vara omöjlig att få på och ännu värre att få att stta kvar, ja menar, hur svårt är det inte att dra ut huvudet när man är iller? Och ingen veterinär tror en när man försöker berätta det innan… hahaha…

Sötnosarna!
Veterinärer, suck. Och suck igen. På något vis blir man nöjd när dom vet vilken ände som är fram på illern.
#7 Tackar :) Ja den blev riktigt fin.
#10 Ja tragiskt nog är dom ju det. Och jag som satt med dom i knät och pussa dom. Ne men dom är galna monster som kan äta upp veterinären om den kommer för nära :)
Jag har haft tur med mina vetrinärer faktiskt. De har iofs frågat lite, då de villigt erkänt att de inte haft med iller att göra innan, men de har vart framme och kännt och klappar på dem och velat kika igenom dem lite bara för att få ett bättre hum. Positivt tycker jag =)
Paulina

Super fina kort. Alltid roligt att få se dina pälsar Sofie.
Det där med veterinärer. Ja jag bara älskar min veterinär. Han och så hans fru jobbar ihop. Och de håller så gärna illrarna båda två. Visst ingen av dem ser fram emot att bli biten, men till och med de som jag har varnat för kan bitas blir hälsad på och han tvekar inte att undersöka dem.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

älskar också våran veterinär^^ har samma som åsa
#15 Tack :)
Tänk om man kunde ha en sån härlig veterinär som du Åsa och Ilokay har. Bara dom försöker så blir man ju glad. Inte kul att sitta i vänt rummet och höra att ingen vill vaccinera dom små flickorna som sitter snällt i knät och blir pussade på :)
Var du på annalysen?
Jag har aldrigt hört att de inte vill vaccinera mina illrar.
Däremot brukar jag hålla de själv pga att jag känner mina illrar bäst. Och vill slippa att en veterinär blir biten, även om det inte är mer än 0,1% att de gör det.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Japp det va jag. Ne sist jag va där med Bianca va det inga problem men idag va det väl kanske inte rätt personal. Eftersom att behöva ta och vaccierna dom två hemska monstrena va det ingen som ville. Man både hör och ser när man sitter och väntar, lite tråkigt. För man blir ganska skeptisk till att åka dit om det skulle bli nått akut. Jag brukar också alltid hålla dom eftersom man brukar ha bättre illergrep än veterinären. Men man tycker att veterinären ska hälsa på illern och kanske klappa den. Gärna lyssna på hjärta mm. Men här va det ta i illern så lite som möjligt. Och kolla skabb ville dom inte heller. Så dom lite på mitt ord att jag sett i microskopet. Dom tyckte det va onödigt att bråka med dom i onödan :)

#17: Ja det är synd att det inte finns fler av honom och hans fru. Han är inte helt kunnig på iller men han har viljan att lära och backar inte för att ge sig på det mesta. Dock tar han reda på saker först.
Han är bara bäst, önskar verkligen fler hade sådana.
Måste lägga in ett kort som så väl visar hur goa de är. Han har undersökt en av valparna klart och hans fru (sköterska) skyndar sig för att ta valpen. Då håller han fast hennes arm för att få ha valpen kvar ett litet tag till :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Sofie, vet du vad vetrinären hette? jag var där med Dollar nyligen och operera, tog blodprover etc, tjejen jag hade var väldigt snäll och verkade hyfsat kunnig o orädd för Dollar, hon hette Mia och hade kort hår
Nej jag vet inte vad hon hete, men va hos en som du beskriver med bianca och det va ju bättre :) Men den här va också korthårig och den som sen kom in och prata om öronskabben va mörkhårig och hade håret till axlarna. Men då vet jag att man ska begära mia när det är avancerade saker på gång :)