Pesten hemma igen :P
Lilla Maja är tillbaka hemma hos mig igen.
Efter att ha blivit omplacerad av mig i början av 2008
pga personliga själ så är hon nu tillbaka hemma hos mig.
Den lilla pesten är sig själv kan jag ju lova ;) Samma hyss som vanligt en liten aning lugnare men för att vara en iller tös på 6 år så är hon ju värre en lilltjejen på några månader :P
Och självklart får man inte glömma det man har "saknat" mest av allt. BITANDET i fötterna :P Gud vad jag har saknat hennes tänder i tårna alltså :P
haha, aja min lilla tös är så varmt välkommen hem, har kontakt med ägaren som jag omplacerade till henne och det var inte kul för han att lämna ifrån henne kan jag ju lova, men vi kommer ha kontakt och han får självklart komma och hälsa på henne så ofta han vill. är ju en fördel när man bor i samma stad =)
Så nu är det livat värre under taket här hemma återigen :D
En äldre bild på tanten från sommaren 2007
www.blueberryhedgehogs.com
Har också varit ute för att få hem en iller igen. Det var Kahn som föddes i maj 04. Han kom först till ett par i Halmstad, men där visade sig att tjejen var rädd för honom ( han var 10 veckor när dom hämtade honom) när han försökte sysselsätta sig själv genom att jaga henne i lägenheten. Tog hem honom igen efter ca 1 vecka hos dom. Han blev sedan placerad hos en tjej i Skövde dit han kom i seotemeber ( om jag minns rätt) i sambande med Iller Thrillern det året. Hörde sedan iget från henne på ca 3 veckor, då ringer hon och säger att Kahn biter alla killar som kommer in till henne. Frågade då henne om han var i brunst? På den frågan svarade hon, vad är det? Frågade då henne om båda kulorna var nere i pungen? Men det viste hon inte, så jag sa åt henne att kolla det och isåfall kastrera honom när han blev 6 månader. Men då sa hon att hon inte hade tid att honom för att ofta åkte ner till GBG till sin pojkvän. Sa då att jag skulle hitta en annan som kunde ta honom, men att hon fick ha kvar honom där uppe. Tyckte att det var för långt att ner honom till Billesholm (då jag bodde där då), bara för att sen kanske ha upp honom igen norr över. Och mycket riktigt så hörde en familj av sig som bodde ännu längre upp i Sverige (tror det var ovanför Vänern någonstans). Så dom var ner till Skövde och hämtade honom där, dom hade 2 barn varav en tjej på ca 4 år. Hon ville bära Kahn, men det var bara det att det gjorde hon i pälsen på honom. Så han reagerade med att bita tjejen i handen så hon blev jötte rädd. Sen ville hon inte ens vara i samma rum som Kahn, få illtjöt hon. Så dom ringde upp mig och ville ha hjälp att omplacera Kahn igen, men sa då tvärt nej. Han ska hem igen till sin mamma, sen stannar han här. Så när han var ca 7 månade kom han hem igen, och han kände igen sin mamma Lina och morbror Laban på en gång. Och han viste direkt var han brukade gömma sina leksaker från sina 6 syskon. Idag är Kahn 4 år och snart 5 månader gamal, och är lika snäll och go som han alltid har varit. Kan väl säga efter han sista äventyr med den lilla tjejen, så gillar han inte barn.
Fotot: En lite suddig bild på Kahn som tittar in i kameran.
vilka sötnosar! :)