Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 376 ggr
Lissi08
0

Jag är så stolt över Ior!!! :D

Nu har jag hämtat min lilla Ior! Han verkar stor trivas här i mitt rum, just nu ligger han och sover under hans "låd-säng". Det var meningen att han skulle sove i lådan och inte under den, men nee Ior vill sova under lådan ! och då gör han det oavsätt hur fint och skönt det än är i lådan, hehe det kanske är mysigare, hmm vem vet?

På tåget tillbaka till stockholm då låg Ior bara och sov sedan kom vi hem och då fick han sin första (väldigt korta) promenad hem och då hände första saken jag blev stolt över!

Jo Ior kissar och bajsar ute! Jag blev jätte glad för att jag tänkte :
- Ja nu kommer inte Ior att bajsa på ett tag och då ser inte mamma bajs utanför lådan och ja då tycker ju hon bara att han är söt och duktig som inte bajsar utanför lådan! :D
Så där var Stold & Glad nummer 1

Sedan släppte jag in honom i mitt rum (där han har fått vara sedan vi kom hem kl 21.10) och efter att han har gosat, lekt och lärt känna mina små syskon så går han in i hans låda och kissar! (lådan har inte äns den kattsanden han är van vid så då är det extra beröm och bra, tycker jag!) Jätte  glad blev jag i alla fall! Tänkte:
- Ja han hittar till bajslådan åtminstone och han har inte heller glömt hur man använder en sån! Det måste vara ett bra tecken!
Där var Stold & Glad nummer 2

Och Vet ni vad han precis gjorde?? Jo han vaknade efter en lång timmes sömn (eller jag råka väcka honom rättare sagt) och så gick han direkt in i lådan, ställde sig i ett hörn och bajsade!!! :D :D :D JAAA!!!!
Och där var Stold & Glad nummer 3 !!!!!! :D

peppar peppar ta i trä allihoppa!!! Hoppas bara att han fortsätter så! :)

Jag är så stolt över min bebis!! Han är så duktig och bra. Ja och så måste jag vara tacksam för att han har haft en sån duktig uppfödare som har uppfostrat honom så jätte bra! :D
eller vad säger du Åsa? :P

Lissi08
0

oj vad långt det blev sorry hihi

kent
0

grattis till din valp…kanske vi kan ses någon dag (vi har shanti ). då kan dom små bitmonster leka.

Faxlin
0

haha du är underbar Lissi. Så roligt att höra att det går bra med grabben. Kom dock ihåg vad jag sa. Det kmmer inte hålla i sig, han kommer testa gränserna när han känner sig helt hemma hos dig.
Tack för att du berättar hur det går med grabben. Nu har jag två av bebisarna där, skoj om de får träffas lite :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Lissi08
0

jo det kan vi jätte gärna  göra :D

Lissi08
0

# 3 jo jag har redan kontaktat kerstin angående träffen och hon sa attt jag var jätte välkommen :D hihi
och ja du hadde rätt som vanligt han har redan kissat utanför lådan en gång :( haha

HannaM
0

#5 åå får kusin Belsebub vara med också=)

Lissi08
0

#6  jaa då det är bara att bestämma dag (någon gång nästa vecka eller nåt hihi)och kontakta kerstin och mig så kan vi alla träffas :D

Faxlin
0

#5: haha, ja så kan det gå. Men bara var envis. Det där fixar du :-)

Audiatur et altera pars

Lissi08
0

#8 jo då det ordnar sig. Jag såg bara en liten pöl på golvet när det var försent och illern sågs inte någonstans i närheten.
Men jag ser också att han har gjort nummer 1 och 2 i lådan sedan dess hihi

Faxlin
0

#9: haha, ja det blir säkert bra med den biten med. Och det är ju så, man får räkna med olyckor utanför under hela illerns liv. Så slipper man bli besviken.

Audiatur et altera pars

Lissi08
0

#10 jo da det gör jag också. stackarna skulle ju annars vara helt perfekta ! hahaha

Faxlin
0

#11: *Asg* ja och att vara helt perfekt är inte skojigt. ;-)

Audiatur et altera pars

Lissi08
0

# 12 ne det är ju roligare att kämpa med dem lite HAHA Flört

Aviendha
0

Grattis till Ior =)

Visst blir man brydd när de är så duktiga de första de gör? ;)

Avi var likadant, låda direkt och mysig. Men hon hann med en reeejäääl trotsålder, som jag inte såg någon ände på. Nu har jag en enögd prinsessa!

Men det är ju lite lättare när de går på låda själv, då är det förebyggande och underhållsarbetet man måste fokusera på, och rent psykologiskt tycker jag att det känns lättare då ;)

Jag vill se massor av bilder sen =)

Faxlin
0

Jag vill också se massor av bilder på honom :-)
Saknar honom redan här hemma.

Audiatur et altera pars

Lissi08
0

jo man blir liksom så glad över att de sköter sig :D undrar hur han blir om nån vecka bar hahah när han verkligen känner sig hemma

Jo bilder kommer snart jag ska bara iväg och köpa kattsand innan :D

elinn
0

Åh vad duktig han var Ior =)

Hoppas du kommer hit på träff någon gång oxå så vi får träffas igen och prata mer (det var mig du köpte illermat av)

Lissi08
0

#17 hehe jo jag har redan lovat åsa att komma och hälsa på snart :D heheh