Iller iFokus

Iller

Etikett: allmänt-om-iller
Läst 1537 ggr
tess860110
0

Lillen & Nicko äntligen i KGA :P

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu kom vi hem här för en stund sen…

Gud vilka änglar vi har fått hem :).. Men vilken Skillnad mot Betty, Större, klättrigare, och hoppigare :P.. Vi fick börja med att "iller säkra" litte :D

Först stängde vi in Betty så de fick gå igenom sitt nya hem först… Sedan vart det dags att se hur det skulle funka…

Mycket nosande förståss, det såg väldigt kul ut :D.. Betty och Lillen fann varandra på typ jaah 3 sekunder kanske, det bara börja glucka och poppa och hoppa , vilken lycklig flicka vi har nu :P

Lite svårare med Nicko och Betty dock, men ändå helt ok, Nicko vart väl lite för hård hänt bara…

Nicko bara klev ur transportburen, lukta och nosade här och där, sen bara hoppar han så fint upp i lådan och gör ifrån sig sitt, Ungefär som att han gjort det 100 gg… Tror ni att man vart paff :P

De älskade också vårat hemmabygge, det vart uppskattat på en gång, och det har aldrig sprungits så mycket i rören som idag :P

Detta kommer att gå Super och vi är allihopa lyckliga över de nya familjemedlemmarna!!!

Måste ju bara säga det också, nu förstår jag vad sarae och Nettan menade när de var här på besök, när de frågade hur det kunde vara så fint och städat :)… För när grabbarna gick lös på upptäcksfärd då tog det inte många minuter förens det var stökigt :P:P…

Dela med mig lite bilder!!

tess860110
0

Nicko kollar in huset :P

tess860110
0

Puss puss

tess860110
0

sötnos

tess860110
0

Betty,gömmer sig för Nicko :P

tess860110
0

Bus kul :P

tess860110
0

Betty helt slut :D

tess860110
0

Mys pys

tess860110
0

HiHi

tess860110
0

Oj vart en del :D.. Nu är jag klar :P

skrollan
0

vad härligt och kul för dig! Mycket fina bilder och vilken cool kattställning, avis! :)

tess860110
0

#10 Tack tack…:)

"kattställningen" Som jag skulle vilja kalla illerhuset :) Bara ett par gammla baslådor, med en spånplatta till golv och baslådorna hålls uppe med rör i hårtpapp (betong form), röret som går emellan lådorna är av samma sort.. Gången upp är det kapat sådant…

Också i rören som håller lådorna uppe är det 4 fyrkantiga plank i varje som är fast skruvat under ifrån golvet och upp ifrån lådorna, så att rören inte ska kunna sticka iväg..  

Rören som sitter fast i golvet är plast avloppsrör (Ej använda :D ) 

Osså den hemma gjorda hängmattan i mitten är gjort av vanliga örngott som det är instoppad madrass i den understa, den är också i lite större storlek än vanligt. Den blir lite behagligare och stadigare med madrassen, Den är igen sydd. Och det andra örngottet är bara fast sytt på den understa så de kan väja om de vill krypa in i den. Kedjorna har jag snott från krukor som ska hänga i fönster…

Och sedan är den klädd med flease som bara är på limmat…

Inte svårt, Jag och min sambo fick den klar på 4 h.. Och dessutom billigt, men framför allt så kul för man gjort den själv Glad

Du behöver en sticksåg, skruvdragare, skruv och en sax :).. Och lite tålamod :P… Resten av sakerna/grejerna hade jag redan i hemmet…

Betalade för virke, limm, tyg ca 500:-

Nu kan ni bygga en egen :D.. Så kan jag vara avis för att ni har mycket coolare färg på den Flört

skrollan
0

åhh vad coolt. Killen fick precis läsa igenom och ska fixa en i veckan förmodligen  =D Tack så hemskt mtk för du skrev hur ni gjhort :)

tess860110
0

Va så lite så:)… Delad glädje är dubbel glädje som sagtSkrattande

Linus-K
0

Jag är väldigt nöjd med vart Bäbisarna hamnade :)

LeeLoo
0

Grattis till era nya familjemedlemmar & lycka till! Verkar ju gå hur bra som helst, redan!

nicko37
0

Jag måste bara fråga om det är den nicko jag hade som jag sålde till en tjej i dalafloda som i sin tur sålde han till någon kille i Göteborg?..

Linus-K
0

Ja det är Nicko, jag omplacerade honom pga att ajg blev alergisk

tess860110
0

#16 Japp det stämmer bra det, nu är han här, och här stannar han :P

#14 Tack Linus, jag lovar dig att de kommer må bra här och vi tar väl hand om dina bädisar :D

nicko37
0

okej! har du något kort på han som man kan få se hur han ser ut nu och vart i Karlskoga bor ni för vi brukar åka ditt lite då och då?.

Norrskenets
0

Grattis verkligen ursöt=) tufft illerhusSkrattande

NoraDede
0

ja jag tror det var denna nicko som jag skulle köpa med den som sålde han helt plötsligt bröt allt när jag höll på att boak resa för att hämta honom=(

tess860110
0

# 21 joo jag såg den tråden, det är samma Nicko :) tråkigt för dig bara :(.. Jätte jobbigt när folk gör så,också vart med om det.. GrrR…

#19.. Jasså vad brukar ni hitta på här då? Bor i centrum i karlskoga kan man säga, stan åt ena håller, och skog åt andra :P…

Bilden där har du ett nytaget kort på busen

NoraDede
0

ja men nu hoppas jag att han får ett bra hem hos er då han hoppat fram och tillbaka extremt mycket mellan olika hem=)

tess860110
0

#23  Joo sett det också:(..

Men nu får han ett livslångt hem i alla fall :)

NoraDede
0

ja och det är vi nog alla glada för=)

nicko37
0

nicko har haft tre hem vad jag vet om efter som det var jag som hade han från när han var valp och sen sålde jag han till en tjej i dalaflod som i sin tur sålde han till en kille i göteborg. jag och dena tjej i dalaflod kom överens om hon inte kunde ha nicko kvar så skulle han tillbaka till mig men det gav hon fani dålig stil tycker jag ialf men men jag hoppas att nicko får stana oss er nu.Och det är nicko på bilden

NoraDede
0

ja i våras ville jag köpa honom av tjejen i dalaflod men han blev såld till göteborg och nu är han åter till ett nytt hem det blir många hem på mindre änn et år=(

nicko37
0

okej!själv så skulle jag vilja ha tillbaka han.För det var en söt och go iller får man leta efter för hemma hos mig så var han lugn och snäll.

Pandae
0

#28 varför sålde du honom från första början?
(ingen fråga för att vara taskig eller så..utan bara undrar..och sjävlklart behöver du inte svara om du inte vill)

NoraDede
0

#28 ja jag frågar samma nyfikna fråga som #29.

nicko37
0

jag fick klagemål från dom grannarna som bode på samma område så jag fick välja att sälja mina illrar eller flytta.Och jag tänker på nicko nästan varje dag för jag saknar han så jätte mycket.

Norrskenets
0

#31 meh! då kan vell grannen flytta om det ska va så?!

Pandae
0

vad var det de klagade påLedsen?
Mina katter för ju tex mer liv än vad en iller gör:/

NoraDede
0

ja men det finns ju vissa grannar som klagar på saker bara för att klaga tyvärr

Pandae
0

#34 Men kan de verkligen klaga utan grund så att man måste göra sig av med sina husdjur?
Det borde väl eg stå att man inte får ha djur om man inte får ha det, och om grannarna klagar så måste de ha en grund att stå på, som tex att djuret för mycke liv om dagarna eller att de stör dem på något sätt. Och då inte att de stör dem genom att bara finnas till? Annars är det ju helt sjukt!

NoraDede
0

ja men sen beror det väl på hur många av grannarna som har gått ihop och klagat. är det 4-5 grannar mot personen ifråga så finns det tyvärr inte så mycket att göra, hyresvärden tror ju på deras historia=(

Pandae
0

men om man har ett djur inne i sin lägenhet…och om den inte för något väsen. vad är där att klaga på…de enda jag hört folk klagat på är att de kan lukta utanför dörren att man har djur…typ:/

Folk är så tröga ibland…>___<

NoraDede
0

jo men något kan alltid grannar hitta på. jag och min förra kille fick en massa klagomål om att vi misshandlade våra barn. det komiska var att vi inte hade några.

Pandae
0

#38 shit vad sjukt! vad är det för grannar eg?:S…borde vara dem som kastas ut ist;)

Theres
0

är nicko samma som konstapeln?

golf.ifokus.se

NoraDede
0

#39 ja men det är ju grannar som har för lite att göra.

nicko37
0

Om jag sålde mina illrar så skulle jag få bo kvar med det fick jag inte göra sa min hyresvärd en månad senar suck.Och det jag fick klagemål på är att nicko stank när vi var ute på min tomt.Så då sa jag till han att jag kunde behålla mina söta illrar om jag ändå blev tvungen att flytta fufan för han säger jag bara.Skrikandes

Pandae
0

#42 usch vilken hyresvärd!!Ledsen

nicko37
0

jepps men men så kan det bli ibland.snyft.

NoraDede
0

luktade när han var ute, sprang dom och truck ner hela näsan i pälsen på han då eller?

Robinsnel
0

Alla historier har många sidor… men… 

En iller som bor exempelvis väldigt skitigt i ett trångt utrymme kan lukta rätt fränt ;)

NoraDede
0

ok är detta en sådan historia så förstår jag ju

tess860110
0

Men herre gud hur grannar kan hålla på :/.. Mina grannar dom har bara älskat Betty,tycker att det är jätte roligt.. Och här luktar det inte, man kanske känner att vi har illrar när man kliver innanför dörren :P.. Men håller man av lådorna och så, så anser jag att det bara luktar gott..:D De har en speciell lukt, och jag kan oftast jämföra i alla fall Bettys lukt som holländsk lakrits.. Hehe :P

Men som sagt det finns idiot grannar som inte har ett eget liv så de måste hålla på att lägga sig i andras! Misshandlar sina barn, när man inte har några, det är nog det värsta jag hört (Förutom där de till och med misshandlar och drar vapen osv :).. Men jag hoppas att de skämdes så in i H*lvete i alla fall när de fick reda på att barn ej fanns i det hushållet :P

Det är synd :(.. Men skulle någon försöka få mina älsklingar att flytta, skulle jag inte ge mig utan en strid kan jag säga, och det skulle inte bli en lätt sådan det vill jag lova :D

AlbaStiffler
0

http://iller.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=f2c56eb3-1fa7-4efe-88e5-0f8de0d5009a

Och för er nykomlingar som inte minns denna tråd… läs gärna Pinchers inlägg där i mitten av tråden. Det finns vettiga grannar, sen finns det andra grannar! :)

NoraDede
0

#49 ja tyvärr så kommer ju sanningen fram där så jag är mycket glad att nicko kom ifrån denna person=)

Pandae
0

#49 fick du veta mer om hur den personen var el? (har inte sett något i denna forumstråd>_<)…

skrollan
0

hur många gånger är nicko omplacerad?

NoraDede
0

#52 det är väl fjärde hemmet han är i nu

skrollan
0

oj, ok, har inte ängt med i hans liv =/

NoraDede
0

nej det var först ägaren Nicko37. sen pincher, sen en kille i göteborg och nu tess som har denna tråd

skrollan
0

stackarn, tur att han kommit till ett bra hem nu! :)

NoraDede
0

ja det tycker jag oxå är så glad för hans skull och det är nog han själv oxå =)

AlbaStiffler
0

Jepp, låter som om Nicko nu får ett permanent hem, och det är ju det minsta man kan önska sig!  Skönt för Nicko… Hoppas ni trivs med honom! :)

#51> Ägaren Nicko är en återkommande gestalt i detta forum som ständigt byter namn… Sök på Nicko. Du kan lätt hitta andra trådar med sökfunktionen om du vill veta mer. Själv vill jag inte kasta nån skit. :)

Pandae
0

#58 jo jag har sett hans inlägg:P tänkte bara att jag inte skulle nämna något namn…
ahhh oki:/

NoraDede
0

nej jag visste oxå om det men ville inte nämna något men nu verkar han vara borta igen

tess860110
0

joodå här blir han kvar :) Han är så otroligt gooo…

AlbaStiffler
0

:)

tess860110
0

#28 Han är jätte snäll, men lungn det vet jag inte :D.. Så mycket bus i pojken :P… Busar jätte mycket med Tommy, och de är så söta, Nicko har lixsom "hund grejer" för sig..

Och fråga inte vad jag menar med det, för det vet jag inte hur jag ska förklara :P… Men tänk er som en liten hund som busar :)..

Men det är klart, ofta kommer han och ställer sig på bakbenen och lutar sig mot våra ben, och vad jag har förstått då vill han bli upptagen och ligga i famnen och bara bli ompysslad, eller så får han ligga på axeln…

Han är ju så otroligt mycket mer vaken också mot de andra också  i alla fall :)

nicko37
0

så  nu får man en massa skit igen suck säger jag bara hur orkar du/ni hålla på.här inne törs man ju inte skriva vad som helst suck

NoraDede
0

#64 tyvärr har det ju bara dykt upp fakta hur du behandlade nicko…

Faxlin
0

Nu lägger vi ner det här. Nu låter vi tråden handla om det som det var meningen att det skulle göra. Gammalt låter vi vara gammalt nu.

Mvh ÅsaF

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

tess860110
0

Jag håller med Åsa, Vi lämnar det… Och är det nu så att den "faktan" stämmer, så får ni ju vara glada att Nicko ej är kvar där Längre… Är det så att den inte stämmer så gör ni ju faktiskt på hopp på en annan människa som dessutom ej stämmer, och då är det ju förjävligt, Och inte så kul för nicko37, tänk er själva… Jag vet inte vilket, och det vet nog inte nån till 100% bara nicko37 själv…

Men som sagt så behöver vi ju inte bry oss mer, för nu är han här, och här är han den lilla prinsen han förtjärnar att vara :)

Klart slut ;)

Norrskenets
0

#67 huu så stilig han är=) kanske man ska låna han en stund hehe;)

scorpion66
0

Hallojsan.

Nu är Nicko till salu igen. Har bott på sitt nuvarande ställe i 4 månader och får byta plats igen.

Ville bara dela med mig.

Gustav-o-Linda
0

nä ! Inte igen ! Snart tar jag fan han, så han får stanna för evigt !

scorpion66
0

Jag är intresserad av han. Men hon vill ha så mkt för honom och han verkade hängig när jag var där å hälsade på men svårt å säga på så kort stund. Har inte riktigt råd å lägga 2000 på honom. Men jag e i diskution med henne iaf.

Tror hon sa hon var 4 eller 5 hemmet.

www.blocket.se/vi/18059245.htm?ca=6_s