Vikt på era "valpar"
hmm mina hanvalpar vägde runt kilort vid flytt (ca 11 veckor) har jag för mig.

Hanarna här väger lite drygt 1kg. De är 11 veckor i morgon.
Jag har 2 "valpar" hemma just nu, Otto som snart blir 21 veckor och Mr Miller som precis idag har blivit 17 veckor.
Ottos vikt var i dag 1869 gr
Millers vikt idag var 1580 gr
Så det är 2 stora hanar för sin ålder jag har, Otto tar säkert efter sin Morfar Eilert som i vintervikt väger 3 kg ca och sin kusin Nanooq som hade en vintervikt förra året på 2900gr trots att han är kastrerad sedan 2 år tillbaka. Eilert är en okastrerad hane även nu vid ca 5 års ålder.
Millers pappa var även han en stor iller, gissad vikt (då jag glömde att fråga om uppfödaren hade någon vikt på honom) på ca 2500 - 2800 gr eller så. Även Millers farfar var en stor iller.
ojoj herregud xD Tror inte jag vågar väga Laban då han är en mkt liten hane :P

#4 klart du ska väga :) jag har en liten hanne jag med å han e okastrerad..när han var ca 3-4 månader så vägde han ca 0.8kg så han va väldigt liten :) sen vet ajg inte va han väger nu men han ser fortfarande väldigt liten ut…å nu e han ca 8månader
865 gram! Lite lite.. =/

Melwin vägde 1,2 kg när han var 3 månader.
golf.ifokus.se

#6 min hane som är fullvuxen väger där i krokarna. Dom är helt enkelt olika stora.
Jag har 2 hanar hemma som väger runt 1 kg så det är helt olika.
En del jaktillrar är mindre ikroppen och därav väger mindre.
okej han får mkt bättre mat här hos mig än vad han fick av den andra som hade honom innan och hoppas på mer hull och muskler :)
Min minsta vuxna hane hade en sommar vikt på ca 850 gr och på vintern vägde han ca 1100-1175 gr som mest. Innan han kastrerades vägde han ca 2.5 kg, så det var först efter kastreraringen vid ca 2 års ålder som han började tappa vikt. Den största hanen jag har är nog Nanooq, just nu väger han ca 1880 gr men under vintern så kom han i fjol upp i nästan exakt 3 kg, felade ett par gr bara.
#10 det rä ju viktigt att de får bra foder när de växer som mest.. Kan ju vara så att han aldrig blir någon stor bit pga av det..
Sajtvärd på Iller.ifokus