Lego på rymmen!!!
Japp, nu har han rymt för första gången min Legobit……utan att jag märkt nått heller!
Det var en granne som kom och ringde på dörren och sa att vi har nog en av dina illrar hemma hos oss, en grå en. Trodde först att det var Mini, men henne såg jag sedan. Så det var bara att sätta på sig en tröja och springa över till grannen. Och vem hittar jag i deras badrum……om inte Lego! Han hade gått in genom deras öppna dörr på framsidan och skrämt slag på dem =) Tur att hennes dotter vait och tittat på valparna hos mig så hon visste att det var min iller.
Hur han rymde? Jo han klättrade på en transportbur som husse hade varit så smart och ställt på grävlådan! Var bara för Lego att klättra upp i hyllan som står på balkongen, hoppa över till ett kattklöshus jag har där ute och upp på buren. Sedan var det bara 2-3 dm upp till balkongräcket……åhh vad dum jag känner mig att jag inte plockade ner den innan jag släppte ut illrarna på balkongen idag! Men men, dom visar ju vart bristerna är de små pälsarna!
Han var alldeles blöt eftersom det regnat ganska kraftig nu på förmiddagen här. Fick en stor puss av honom iallafall =)
Amor vincit omnia

haha, han var glad att matte kom och räddade honom. ;-)
Skönt att det slutade så bra i alla fall.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Vad skönt att det slutade lyckligt. Jobbigt om du inte hittat honom då du letat land och rike efter en Angora iller.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Ja, det var ju en ganska rejäl tripp för att hämta honom och han är helt underbar min kille =) Nu ligger han och sover, vart tydligen nog för honom för idag.
Amor vincit omnia

haha, tuff dag att vara på rymmen. Inte skojigt att bli instängd på en vilt främmande toa heller säkert. hihi
Audiatur et altera pars
*skrattar* vad sa grannen??!!
Du ska veta Veronica att jag har varit spekulant på din legobit när dom skulle omplacera honom första gången (bara själva grejen att han kunde bita utan anledning är korkade saker jag faller för.. Mycket personlighet!!). Såg en bild och blev kär!! Så nästa gång han rymmer kan du väl skriva om det INNAN du letar upp honom, du måste ju ge oss andra en chans att hinna före!!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Hahaha….det kan du glömma Jossan! Kommer bara att berätta om Legos eskapader EFTER att jag hittat honom (om jag inte på nått sätt skulle behöva hjälp att hitta honom då naturligtvis…..=)
det var lite udda det där med att han kunde bitas riktigt hårt, men mej har han bara bitit en enda gång och då var det mitt eget fel =) han är så mysig och go, pussas mycket…..skulle inte byta honom mot alla söta illervalpar i världen!
Amor vincit omnia
JossanH: Var det Legolas eller Slurven-Tuss, du var spekulant på?
Veronica: Pussa Legobiten från mig och säg åt honom att han inte får skrämma oss.
Han hette Lego… Det är allt jag vet! Finns det fler av dom menar du???
jag kanske har fattat hela historien helt fel här borta! Nu får du berätta hur det verkligen ligger till… Och vem som är vem!!
Sajtvärd på Iller.ifokus
*Puttar upp tråden. =)*
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
#9 Ja…Ravens Legolas, han omplacerades tillsammans med Fylkas Silla 2005. Fylkas Slurven-Tuss (Veronicas "Lego"), har aldrig varit aktuell för omplacering, innan Veronica hämtade honom. // Ammi
#9 Sedan finns det ju flera Lego än dessa två…Har inte för mig att R.Legolas skulle bita utan anledning. F.Slurven-Tuss gjorde skillnad på folk, illervana personer, även om det gått några år sedan dom höll på med illrar, kunde hantera honom utan problem…hade man inte hållit på med iller tidigare, då nöp han till.
Jo, men hur många Lego som är pastellangora finns det här?? För det var vad han var! Han hette Lego i sitt förra hem och bodde med två andra illrar… Han fick flytta hem till dig Ammi (har jag bestämt för mig) när hanen dog och sen tog dom hem honom och behöll honom då han inte blev lika deppad som första gången hans kompis dog. Därav blev det aldrig någon omplacering den gången.. Det som verkligen fick mig att tro att det är veronicas lego som jag tänkte ta var just det här med nypen och att han är 100% rumsren! sen vilken av dom det egentligen var vet jag faktiskt inte!!?? Nu måste vi reda ut det här ju!!
Sajtvärd på Iller.ifokus
#13 Japp, det är min Lego du har beskrivit =) Men mina pälsar här hemma har visat att man inte behöver gå på lådan jämt….så nu är han nog bara 95-99% rumsren….
Och en annan sak……ikväll var det dags igen! Tydligen har Lego fått smak för friheten för ikväll så tog han sig in till ännu en granne! Har inte en aning om hur han tog sig över räcket denna gången, men nu är det helt ommöblerat därute så nu ska han väl hålla sig på rätt sida 
Som tur är så väljer han rätt personer att gå in till, denna gången var det hos en av mammas kompisar och han hade tom lyckats få tag i honom! Jag som är så nipprig när det gäller Lego….vet ju aldrig vilka han kommer att bita (mycket sällsynt att han gör det, men man vet ju aldrig…..).
En halvtimme senare, när jag var i full färd med att möblera balkongen så kommer nästa granne och frågar om jag vet någon som saknar en iller. Det visar sig att han varit och hälsat på henne och hennes hund också, och de bor en bit från oss visade det sig, så Lego var tydligen på väg hem men valde fel vit balkong! Han var troligen ute i ca 30 minuter eftersom han var på balkongen när jag varit ut med hunden vid nio, men att jag sedan inte sett honom. Grannen kom över med honom runt halv tio. Medan jag röjde så letade han ställen att ta sig över på…….så vi får väl se när han rymmer igen…..är väl bara en tidsfråga……karln min vill inte att vi ska ha balkongdörren öppen något mera för illrarna…han vill inte mista någon av dem! Och jag som trodde att han bara accepterade dem för min skull! Han har tydligen börjat tycka bra om dem
!
Får hoppas att det inte blir någon del 3 av detta rymmaräventyr…..
Amor vincit omnia
Hehe, jag har lagt ut ett spår hem till mig.. är kanske det han nappar på!!? Jag lovar att skicka kort från honom om han står här nån dag och knackar på dörren!!
Sajtvärd på Iller.ifokus
#13 Jo då är det Veronicas Lego. Legos kompis Jesse lever och bor hos mig, eftersom han var svartsjuk på husse och verkligen gick in för att förpesta livet för husse. Quissan flyttade hem till dom, när Lego deppade efter Jesse. Det kan nog stämma att det vid något tillfälle kan ha varit tal om att omplacera…ska fråga Karin när jag träffar henne.
#14 Tur att grannarna kommer och frågar. Undrar om han inte är en duktig hoppare…
Ja, gör det. för hon hade en annons på blocket som jag ringde på, men sen så skulle dom ha kvar honom ändå! vad skönt att vi rett ut saken!!=)
Sajtvärd på Iller.ifokus
#17 Ja, visst är det bra när man kan reda ut saker och ting. :-) Det kommer att bli mycket valp och Quissan, men jag ska försöka komma ihåg att fråga Karin.
#18, det är lugnt annars! Nu har vi ju klarat ut det här på egen hand ju!
Sajtvärd på Iller.ifokus

haha, vad världen är liten ibland. Men Veronica vilken utbrytar kung du fått hem. Han får inte komma hit och lära mina väluppfostrade tjejer hur man gör :-)
Audiatur et altera pars
Joho det ska jag viss det!
Igårkväll försökte han igen…..fast balkongdörren var stängd! =) Han stod länge på soffarmstödet och kollade läget innan han hoppade……rakt in i fönsterrutan! Verkar som om han bestämt sig för att det är roligare på rymmen ute än att gosa inne med matte =))))
Amor vincit omnia

*Asg* Det hade jag velat se. Det där med att hoppa direkt in i fönstret. fick en av mina beröda bilder inne i huvudet när man recis som i tecknad film ser hur han sakta hasar nerför rutan med ett skrrrrrriiiiiiii ljud. *fniss* humor på Åsa nivå. hihi
Audiatur et altera pars
Det var en syn jag sent ska glömma iallafall! Tokiller =) Men det var mera som en dunk i fönster pang ner på golvet och skrap på golvet med klor och en Lego i full fart in under soffan =)
Amor vincit omnia
#23 Vilken syn! Undrar vad han har hittat för kul saker ute? Ammi
Det jag vet är att han var och hälsade på hos ett par med hund några hus bort eftersom tjejen i familjen gick runt och frågade om någon saknade en iller och sedan gick in till min mammas kompisar. Men mer vet jag inte……Lego tiger som muren när jag frågar…….
Amor vincit omnia

haha, självklart bäst att inte skvallra för mycket. Du kan ju få för dig att förstöra hans utflykter då. ;-)
Audiatur et altera pars