Illrar födda 5 Juni 2008

är du säker på att han va född i Tommelilla ?
Ja jag tror de.. Den infon jag har fått så (tror) jag de..

annars finns det en kille från Sjöbo som levererar många illrar…
Ja jag har med tänkt på honom och tänkt ringa och fråga men tänkte höra här först =) Kanske om det finns fler valpar här som är födda då och kankse har mer info än vad jag har.. Söker för fullt XD
Hoppas ni kan hjälpa mig att lista ut detta. =)
Labans mamma dog när kullen föddes.
Han kommer från skåne någonstanns antagligen tomelilla som sagt.

har du fött upp honom!! :D
eller? Men du bor väl inte i skåne?
Eller jaha! NU tändes lampan ;P
Så du har syskonet? :D För det stämmer, de överlevde bara två!
Vart kommer hon ifrån? =)
Åh nu blev jag glad!

#9 från sjöbo, en.. kille osm föder upp i stor skala…. hoppas det var ok att jag svarade
Så det är där han kommer ifrån, hade hoppats på något bättre… Eller får man säga så?
Inte lika glad…
Ingen som vet vem föräldrarna var ller har någon mer annan information?
Det finns en man i Tomelilla som säljer valpar via "ombud" och på marknader

alla mina kommer från honom faktiskt…
Tycker han e juste, faktiskt.
Även om han föder upp i stor skala, så vet han vad han gör.
Han har hållt på med det nästan hela sitt liv, typ 40 år….
Lite koll har han nog.
Även om jag inte stödjer "mass produktionen " !
Alla mina är fullt friska o helt normala, hehehe
Jo då jag har honom allt, han kom till mig för cirka en vecka sen. En tjej köpte honom från honom i sjöbo och kunde inte ha kvar honom. så jag åkte och tittade på honom, men jag fick ingen information av tjejen om vem som hade fött upp honom.
Han är jätte gå och sällskaps sjuk han skall vara i knät hela tiden.
Han är halv tomte.. Han är väldigt liten hane än så länge..
Det var en lättnad att veta vem som har fött upp honom iaf.

Jag har en tjej därifrån också, en omplacering. Hon är.. hmm nästan helt normal, så normal man kan bli efter att ha suttit i bur modell mindre tio månader av sitt liv. Jag fick henne i mars. Det tog två tre månader innan hon slutade hugga mig så fort hon såg mig… dettog ända till förra veckan innan hon lekte för första gången.
Men visst, illrarna i stort är det inget fel på… så länge dom får flytta och slipper sitta kvar i dom burar deras föräldrar lever sitt liv i.

ja, honan kunde inte dia dom. Så då fick dom gå till en annan hona som hade valpar o dia. Han lyckades o rädda dom 2, som tur är för oss :)
Tror dom blir lite mindre pga av det…
Men min hona har vuxit så det knakar om det på sistonde. Nästan lika stor som min hona på 1.5 år…
Min e verkligen inte sällskaps sjuk ! Tar efter dom andra som bara vill busa o aldrig kela, hahahah.
Har du fler illrar sen innan ?
Ifrån den tjejen jag köpte min laban ifrån så sa hon att mamman var för gammal så att det var därför hon avled…
Men hon ville inte säga hos vem hon hade hämtat honom..
Mår så dåligt när man hör hur dem lever..
#19 tycker det är dåligt att hon inte berättade, knappast hon som ska ta ansvaret för uppfödaren.

# vet..
Men han har dom enligt lag stadgan…
Jag har varit där 4 ggr nämligen.
Jag frågade honom om det va ok att ha dom så, men han hade precis byggt om burarna, så det va faktiskt lagligt…
OBS ! Jag skulle aldrig låta mina sitta så där !!!!!!!!!!!!!
Men det är tyvärr helt lagligt…
Sen har jag fått alla mina som valpar oxo…
#21 då gillar man ju inte djur utan bara pengarna för dom.
Har haft 5 illrar innan, detta är den sjätte.

Han gillar illrar… Han har som sagt va hållt på med illrar i hela sitt liv, jagat med dom o allt möjligt.
Men, du har ju rätt…
Det är väl det han lever på…
Han har väl pension o illrarna….
Jag försvarar inte hur han har dom eller något liknande.
Jag tycker oxo det är fel…

Men det som tråden igentligen handlade om , så jag tror jag har hans enda syster i varje fall :).
Skulle vara kul o se lite fler bilder på killen :)

Sjukt söt faktiskt !!!
Kul det går bra med hudarna… Skulle inte jag vågat, hahahah

Han e lite silvrig va ? Min är jätte mörk vilt färgad… Min kanske ljusnar…. Tänk va världen e liten… Åtminstånde iller världen, ahha
Hahaha! =) Den bruna lilla skiten är min och den finska lapphunden är min mors som kommer på besök väldigt ofta.
Laban brukar sova breve min hund dem leker som bara den! Riktigt kul att se! Har även en Perser katt som han brukar leka med.
Haha precis, nja han är nog ljust vilt. (Tror jag) Med en halv tomte haklapp xD Men du har rätt han är jätte ljus :/

Ja, sjukt söt i ansiktet va den faktiskt…

Min iller e oxå från sjöbo, kan väl ändå inte finnas så många som föder upp illrar i sjöbo så jag antar att de e samma snubbe vi snackar om. Och han hade ju en del illrar
Finns nog massa illrar som kommer där ifrån…

Har en känsla av det…
Bland dom största i Sverigen, förutom farmarna….
Laban har det bra iaf men önskar att man kunde ta vara på många så dem med mådde bra. Vissa illrar har tur.

mmm, man vill det faktiskt… Speciellt dom man ser på blocket o andra annonser…
Är ni säkra på att de är syskon…det skiljer ju en hel del i utseende på dem. Är inte shelby dessutom halvvild?
Båda har förlorat sin mamma när dem föddes och kommer från skåne och har samma historia att det bara var två som överlevde…
javisst stämer det.. men det kan ju finnas fler illrar med samma story… försökte bara tänka lite, med tanke på att av vad jag kan se utav deras utseende på bilderna, så är de rätt olika, och även om färger kan slå ut väldigt olika i en kull, så borde det inte vara så enorm skilnad med tanke på det eventuella vildinslaget. Men lättast är ju att ta kontakt med uppfödaren, han borde ju verkligen minnas denna kullen, särskilt om mamman gick bort :(
Jo, kankse skall ringa och höra imorgon…

40
nä, det är Nova som är det….

Låter som om det ska vara syskon, när min e född då, o 2st överlevde, o från Skåne, pluss att min oxo e liten i växten….
Borde vara så…
Tänk på vilt färgade o albina o tomtar kan komma i samma kull…
Chippar sjöbo grabben illrarna eller är det något man får göra själv?

#46 min tjej var inte chippad, hon var ungefär 10-11 månader när jag fick henne så min gissning är att han itne gör det
#44 ahhh ok, fick för mig att det var hon som var det eftersom hon e så mörk 
Kan man inte få se fler bilder på söttösen? ;)
#47 synd för då hade man ju kunnat gå där ifrån att hitta uppfödaren, tror jag.

#49 nej det hade man nog inte kunnat, för att kunna göra det så hade valparna behövt vara reggade av honom också, bara chip i sig räcker inte
#50 tråkigt ;S

#23 Har du kvar någon av de andra illrarna också? Väldigt söt pojke iallafall!!
Nej Den första illern hade vi när jag var 7 år sedan dess har vi haft dem. Just nu har jag bara laban :D

Ok, hade för mig att du hade en hona också men jag blandar kanske ihop dig med någon annan.
Jag hade en hona och en hane för cirka 6 månader sen.

Nä, han shippar inte faktiskt…
Ska försöka leta upp lite fler roliga bilder på henne. Svårt att ta en bra bild på henne för hon e alltid Speedy Gonzales !
Kan va kul för Tesse me…