Illervalpar födda 4Maj
Natten till söndagen den 4maj föddes 9små krabater. Mamma Freja och pappa Camaro. Finns valpar i både kön som söker nya kärleksfulla hem i slutet av Juni/början av Juli. Vi finns på Gotland med möjligheter till fastlandet. Mer info www.murgronans.info.se maila: murgronansilleruppfodning@hotmail.com eller ring: 073-6764436 /Malin

Grattis!

Grattis till de små :)

grattis

Grattis vad skojigt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Grattis vännen!=D

Grattis!!! :o)
Gratulerar =) Vad många det blev! Pappa och mamma är ju så fina så jag tvivlar inte på att dessa valpar ska få en att känna ett enormt "vill-ha" sug ;)
Paulina
stolta mor och far tackar för gratulationerna. Detta är Frejas 3:e kull, första kullen var 9valpar andra kullen 8st och denna 9st så hon håller sig runt det antalet. Samma kombination gjordes förra året så valpar efter dem hittar man på hemsidan i valpdagboken så man lite kan se vad man har att förvänta sig :-)
Grattis!
Sara

Ohh, de är underbara .
Audiatur et altera pars

#13 Pax för alla! :)
Grattis!

Naw=) Grattis vännen!=D

Grattiss :) Himla söta pälsbollar

Vilka underbara små sammetskorvar ;)
Fina bilder, de ser så fluffiga ut, man vill ju bara tafsa lite!
ja men vilka pipisar de är, aldrig stött på gnälligare valpar! De är bara tysta när de har en tutt i munnen eller ligger i handen på en :-)
#18 de är väldigt tafsbara, och de är svåra att motstå nu när de fått sina fjun man vill ju inte lägga ifrån sig dem när mamma Freja kommer och ska hämta dem…

Himlans goa små pälsbollar :o)

Huga vilka godingar, du fick nästan som mig när det gäller kön. Saga fick 5honor och 4hanar och du 4honor och 5hanar
ja saga fick 4hanar och 5honor och Freja (inte jag
) fick 5pojkar och 4flickor :-D
Finns valpar i båda kön som söker hem att flytta till i slutet av juni/början av juli.

himmla mysiga bilder du har fått till :)
#27 med små linslusar och en hyfsad kamera så blir det ett bra resultat :-) men tror att det mest beror på att det är småttingar på kortet ;-P

#28 du har så rätt så! Tyckte även att det var fin upplösning på bilderna hihi :) *hoppas jag inte gör bort mig helt nu*
*putt*

De är underbara dina bebisar. Eller okej inte dina men ja du förstår. :-)
Audiatur et altera pars
Malin, när man klickar på din länk blir man skickad till http://www.webb.se/

tog mig friheten
hoppas det funkar nu
#35 tack. jag lyckas vist oftast få med det där S:et :-P

Grattis till kullen!
Åh! Grattis! Vilka underbara små valpar :D!
Så otroligt söta!!!

Så otroligt vackra mörka skönheter. Vill ha bebbar här hemma igen, nu på en gång hehe;)

Oj, men nej, jag som har klarat mig från att dregla ner tangentbordet i år. Men där rök ju det!!
(tur att det inte är min dator, ha, ha)

ååå vad söta dom e
vi längtar massor här hemma nu

Vad roligt att de tyckte om kanintassarna.

Så mörka nosar!!! Helt ljuvliga!!!!

Gahhhhhh, inte söta inte söta inte söta. Vem försöker jag lura??? Jag är kär, på allvar kär. Tur du har avelsförbud på dina Malin annars hade en av grabbarna fått komma hit. Om nu den jag föll för varit kvar. hihi
Men jag har sagt att nästa hane är en okastrerad avelshane som kommer hem. Tur är väl det .-)
Audiatur et altera pars
#47 jag har sett ut en grabvb som kommer passa både er och Ozzy i smaken skulle jag tro. Har lite data problem just nu så tålamod med bilder på honom ;-)
#48 inte bara tassarna är kalas, när de nästan var 4veckor mumsades det redan glatt på kanininälvor. Dessa valpar föredrar riktig mat framför röror/soppor eller blött torrfoder de ska ha riktiga köttbitar eller torrt torrfoder om det ska kunnas äta. bestämda åsikter de små liven.
#49 den ljusaste är flickan på översta kortet längst till vänster. En mörk skock som myllrar nu kan jag lova:-)
#50 ja anledningen att de är avelsförbjud är just för att samma kombination gjordes förra året och då gick vidare till avel. Men jag har inte kunnat lta bli att se "mina" guldkorn som skulle ligga bra till avelsmässigt. *övertakar mig själv ännu att de inte ska få stanna* ;-P

va kul
hoppas datan fixar sig snart så vi får se…längtar

#51: Hualigen ja, ja inte är det fel på kombinationen. Så för den sakens skull. Men jag vet ju varför du har avelsförbud. hihi
Så då går jag säkert för den mörka skönheten jag kikat in mig på. hihi
Audiatur et altera pars
#52 datan är inlämnad men vart tydligen nåt klurigt fel på. Får se om de går att åtgärda…lånat en seg data nu, kan alltid lägga in tillfälliga bilder på den för att skicka ut. Får fota idag o sända dej ettpar bilder på din sötnos. *kommer matcha Ozzy finfint, han är en liten priffe! :-)
Än finns det valpar kvar av båda könen.

Jobbigt att datan krånglar..jag har tur som har en martin som kan sånt där..hehe
ska bli så kul att se vem det e 
*putt*

Otroligt va vackra dom blir för varje gång man ser dem*DREGGLAR*
#57 ja de små blir ju bara sötare och sötare just nu och mer och mer mat krävs i deras små "bottenlösa hål" :-)

#58 hehe känner så väl igen de där;) man tror att man har en hel elefant hjord att utfodra haha

Bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder 

åh så fin :O

Verkligen superfina!
jisses så söta de är…

Gud vilka sötnosar…e så kär i mörka illrar specielt när dom har helmörk nos oxå!!

supersöta 
storebror Ozzy hälsar oxå o längtar tills lillebrorsan kommer hit så dom kan busa
brorsan sid får oxå komma hit o leka om han vill
Här är storasyster Pirri ifrån fjolårets kull. har dok ingen på storebror Spike på denna dator men de två syskon som stannade hos mig finns på min hemsida www.murgronan.info.se

#80 Vad vacker hon var!

Denna tråden är livsfarlig! Fast man har fått hem en liten underbar valp i år, kan man inte hjälpa att bli så himla sugen på en liten valpis till när man ser dessa mörka skönheter. Verkligen jätte fina valpar :)
#73 Sid kanske vill ha en lillasyster att släpa runt på ;-)
#77 ja de ä väldigt vackra när de är naturligt mörka.
#81 ja Pirri är en riktig skönhet att titta på och en jävel att hitta på rackartyg :-D
#82 Föräldrarna tackar och bockar. snygga föräldrar kan inte ge annat än snygga valpar hälsar de stolta föräldrarna :-)
De tre mörkaste tjejerna är de som fortfarande söker egna hem att få flytta till.
#96 gud så söta :( kan knappt stå emot :O
Urk vilka söta.. Tycker den vänstra tjejen i #96 skulle passa jättebra i namnet Holley! =) *en förgasare till jänkare för er som inte vet, associastion till pappa camaros namn hehe*
Paulina
Jättefina :)

Men huuga vilka mörka skönheter *dregglar så det blir översvämning här i fikarummet*

Farligt kort, ruskigt farligt kort. Min favorit sedan de föddes finns kvar.
Audiatur et altera pars
De är busiga o fina de små nallebjörnarna. Två Viltfärgade honor kvar som söker nytt hem, De är lev.klar den 29Juni -8veckor gamla och inte bott med mamma nu på över en vecka.
Såå underbara :)

putt upp åt Eelin
#102 Hur går operation övertalning?
Patrik har inte nämnt något än.
#105 Har han inte nämnt något trotts *nakenbilder* på mailen? jag tror han undanhåller något för dej isf *ler*
# 106.. Hmmm får nog ta ett snack med gubben min :)

Hejsan!
Jag och min familj letar med ljus och lykta efter små illrar samt omplaceringsillrar. Läs gärna mer på min presentation och kontakta mig om vi låter intressanta :)
Tack på förhand
MVH
Patricia med familjen.

Hejsan!
Jag och min familj letar med ljus och lykta efter små illrar samt omplaceringsillrar. Läs gärna mer på min presentation och kontakta mig om vi låter intressanta :)
Tack på förhand
MVH
Patricia med familjen.
Två mörka skönheter i kullen kvar. Lite bilduppdatering kommer…Grabben som flyttade igår låg på över 700gram och de två tjejerna låg på över 500gram. Märks vilka som e tjejer och killar i kullen storlek-utseende mässigt!

#110 inga bilder på skönheterna?=(
#111 ska försöka fixa in bildern ikväll på dator…kan uppdatera om vikt iaf de två kvarvarande tjejerna ligger runt 560gram och grabbarna ligger mellan 700-870gram.
#79 och nog kommer lillebrorsan Falcon bli lik storebror Ozzy alltid, han e störst i kullen och en sådan skönhet!
Dexter kan ju få flytta hit i stället… han ser ut till att kunna trivas i skåne 
# 116… Hon kan nog oxå trivas i Skåne.. Skatt vill nog ha en tjej till i familjen

Vilka underbara björnungar!! Och mörka tjejen är ju helt ljuvlig!

Vilka sötnosar*dregglar* vill ha! vill ha!

nu e det bara en timme kvar tills vi ska åka o hämta våran lilla falcon

wooohooo, spännande! lycka till och visa ingen rädla för illern som säkerligen kommer testa er! :-)
*puttar upp*
*puttar lite för dessa underbara varelser*
Åååh, vad söta! Ge mig!:D Jättefina skönheter! Såå vackra! Jag vill ha en :P Jag kommer nog och smyglånar en ;)
#127 ja tjejerna e bara så charmiga! :-) Nu är det bara en av dem som vill flytta hem ifrån…
Vill ha! Finns de någon kvar?
#129 En av tjejerna finns ännu kvar. 9veckor och 3dagar idag.
#128 Synd att man bor alldeles för långt bort =( Men de är otroligt vackra!=) Och säkert helt underbara!
#131 bor man för långt bort? Nja valpar ur denna kull finns uppe i umeå och nere i skåne, sverige är inte så stort trotts allt ;-)
*dubbelt*

putt
#132 Jo, men jag bor i Kiruna :P Fast iofs så har jag min kille i skåne.. Det skulle bli en låång resa i så fall :P
#135 ja det är ju en liten bit :-) Men åka du över skåne så är de ju "med vägen" ;-)

Åhh så otroligt vackra töser*dregglar ner jobbets tangentbort*ooups =S hihi
Hehe, jag kommer och kidnappar dem!:P De är otroligt fina!=)
Tjejerna e fina och fulla av bus, om en vecka flyttar ena tjejen och den andre blir ensam kvar och får busa med de vuxna tills hon hittat sig ett eget hem att få flytta till. Otroligt goa tjejer med olika personlighet.
Finns ännu en tjej som söker sig ett nytt hem…

Puttar för tösen
#138 finns hon fortfarande kvar ? :)
lite OT men camaro va den första iller jag fastnade för på bild.. :)
de va den iller som fyllde min bägare så att jag bara va tvungen att ha iller :P :)
#144 inga valpar ur denna kull kvar.
#145 jaha där ser man, Camaro är tjusig och har gett fina valpar efter sig.