Ot Min resa till Montenegro!
För ett litet tag sedan packade jag min väska och åkte med Sambon till Montenegro. Vi stannade en vecka och hade tur med vädret, varje dag lös solen och 40+! Ett underbart vackert land, men ett ganska otacksamt folk ;)
Första bilden, vi hyrde trampbåt och skyndade oss ut!
Här är vi ute på ett ställe som hette Sveti Stefan. Sveti betyder Saint ;)
Här stod vi inne i en kyrka som var belägen på en liten liten ö där det endast fast en byggnad, dvs kyrkan. Hit åkte invånarna på mässor.

Frant :)
// Amanda
mysigt! :D
Såg riktigt mysigt och trevligt ut. =) Och varmt och skönt oxå för den delen.
Fina bilder =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Woho vad fint å fyyy vad sugen jag blir på att ut och resa vill oxå ha sol och värme :)
Hur var det annars i Montenegro? Var det dyrt att åka dit hur var det med mat m.m. berätta mer :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Vilket paradis!
Sara

Ser helt underbart ut Cilla.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#8 Det var väldigt tacksamt att fota :) allt var så vackert att bilderna inte kunde bli fel!
#9 Vi betalade ca 14 000 för biljetterna. Det är inte sönderturistat där ännu så man får inte förvänta sig för mkt. Vi hittade bara 3-4 resturanger som hade meny på engelska. Annars var det ruskigt svårt eftersom vi inte har samma bokstäver ens. En middag för 2 kostade som minst 400kr så det blev ganska dyrt i slutändan. Vi hade en reskassa på 12 000kr och den behövdes :)
Alla berg och havet var otroligt vackert. Vi trampade ut i trampbåt ca 20 min från stranden och helt plöstligt bottnade man. Fantastiskt att snorkla och kunna se stora fiskar och sjöstjärnor.
Men jag vet ärligt inte om jag skulle rekommendera ngn att åka dit. Jag skulle nog tipsa om kroatien som många säger har mer än Montengro. Av den anledningen att folket var väldigt ohyffsat och service visste dem inte vad det var för ngt. Är man hårdhudad så klarar man sig :)