Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 365 ggr
Kalispera
0

mc-donalds illrar

Natten till idag så trodde jag att jag skulle gå ihjäl på dom små liven. Sunna hade lyckats ta sig upp på bordet och på bordet stod det tomlådor från mc-donalds. men jag hade lämnat ca en halv stor cola (50cl), så Sunna knuffade ner den på golvet och hon och Hubbe kalasade på det. så nu undrar jag vad som kan hända? ska jag åka till veterinären? ska jag vänta? kan jag få lite tips på vad jag ska göra.

Tack på förhand!

skrellet
0

socker är inte bra för illrar precis som det är dåligt för oss människor. det är inte farligt. det borde inte vara någon fara.

FunkyShrimp
0

Tror inte det är någon fara med lite cola.

AlbaStiffler
0

Det farliga är nog själva coffeinet, allt coffein för djur är såklart farligt. Resultatet KAN vara att illern blir speedad, kanske får hjärtklappning eller liknande. Men har ingen aning om hur stor risk det kan vara med en ilelr och cola?!? Jag skulle nog hålla illern under uppsikt under några timmar. Mår den bra och verkar normal så är det säkert ingen fara.

Beaver
0

Lyckligtvis så är ju mcdonalds colan ganska utspädd också!

AlbaStiffler
0

haha, något gott med det onda! :-)

FunkyShrimp
0

#4 hahaha klockrent

Kalispera
0

jag har inte märkt nått på dom så det ska nog inte vara någe problem. dom va lite upp speedade imorse men det lugnade sig rätt fort.

skrollan
0

dem får en liten sockerkick mestadels ;)

Sara
0

Tror att ev skador redan skulle uppstått nu och koffein är väl inget som lagras i kroppen så faran är nog över.

Sara