OT Hund stulen/kidnappad!
Jag träffade min mamma idag som berättade att en av våra vänners hundar har blivit kidnappad/stulen!
jag blir så otroligt ledsen, arg och sårad!
hur faan kan man göra något sådant!
har varit hundvakt åt dessa hundar flera gånger och de e mina små hundögonstenar! :/
sitter nu å kollar på bilder på lilla Bamse som han heter :(
och mina tårar rinner, kan verkligen inte förstå detta :/
de hade stulit massa andra saker med men sånt kan man ju köpa nytt.. bamse är en liten person! honom kan man inte ersätta..
nu har iaf en väldigt snäll person skänkt en massa pengar för att få "kidnapparna" att lämna tillbaka Bamse levande, jag hoppas innerligt om och om igen att de nappar!
skulle betyda mkt för mig om ni kunde skänka bamse och hans familj en tanke! och hålla tummarna för att han får komma tillbaka till sin familj
/en sorgen jennifer
här e artikeln från aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3096831.ab
kolla på blocket och såna ställen…. ofta är de som stjäl hundar tysta i flera månader för att sedan annonsera ut dom på olika köp och sälj sajter.
Hoppas verkligen dom får återse sin älskling!! Så fruktansvärt!!
Sajtvärd på Iller.ifokus
#1 jag ska hålla utkik! tack :)
man känner sig så hjälplös :(
kan inte förstå hur matte och husse känner sig, tänk om ens egna små pälsklingar skulle bli bortförda :(

Lider med er o hoppas med hela mitt hjärta att hunden kommer till rätta!
Har aldrig själv varit med om detta men har hund, iller o häst o kan ju bara tänka mig vilken madröm om något sådant hände oss!
Lycka till!
Fy fan, och detta är sverige!=(
Är det Bamse som var en york blandning som var me i Aftonbladet idag? och en belöning på 100 000:- om han återlämnas levande…
Säger bara sjukt och det är inte första gången det händer :-/ Hoppas han får komma hem igen, snart!
Är Bamse chippad? Ring runt till veterinären och djursjukhus, och poliser och hundstall och informera dem så att dem kan hålla utkik åt er om det kommer in ngn hund som behöver vård som inte har försäkring.
#5 jaa länken e med i tråden här..
#6 jag har ingen aning, antagligen e han de..
de e ju min familjs vänner hund, jag har inte pratat med dom än, fick reda på detta idag..
dom har nog redan ringt de ställen man kan..
tack alla :)
Är hunden 7 år gammal? Och det finns en till hund i hushållet?
Jag har lite svårt att tro faktiskt att någon tar en blandrashund på 7 år för att sälja vidare för att tjäna pengar. Det måste vara ngt personligt engagemang från en annan person som är känslomässigt engagerad i hunden.
Men givetvis hoppas jag för allt i världen att han kommer hem oavsett vad det är som har hänt hnm!
#8 aa, men hunden ser ju inte gammal ut, den e liten pigg och glad…
å de kanske inte var meningen ens att ta hunden, de vet man ju inte…
dom tog ju massa andra saker med så…
Läste om Bamse på Aftonbladet, hoppas verkligen att han kommer hem igen! Hemskt att det finns människor som tar försvarslösa djur från sina ägare.. Just därför vågar jag aldrig tex: binda min hund utanför någon affär eller liknande. Hemska tanke!
Håller alla tummar och tassar här hemma!!
#10 jaa de e riktigt hemskt.. :(
Herregud, jag skulle bli hysterisk om någon snodde nån av illrarna!
Sara
ja de hade hundrna i husvagnen medans de va ute i sin lilla båt och rodde, de såg från båten att de stannade en bil där och när de kom i land va de försent :(
uss jag får tårar i ögonen bara jag tänker på de!

Hela den här historien är bara så vidrig. Oek det är illa nog när folk stjäl materiella ting. Men då de ger sig på levande väsen då har det gått för långt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
ju mindre hund desto bättre stöldgods… Efter att det blev mode med små hundar så har folk tagit sig för vidriga handlingar för att tjäna pengar…. Hundar smugglas och stjäls för att säljas… även kamphundar är utsatta hundraser..
Sajtvärd på Iller.ifokus
inte alls kul när folk snor ens älsklingar. men hon har ju extrem tur ändå som har en miljardär att göra en sådan insatts för henne. pga den insattsen så lär nog hunden komma hem snart.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.