Illerägare i Malmö trakten
Eftersom jag planerar att skaffa en Iller så skulle jag gärna vilja komma i kontakt med Illerägare i Malmö (med omnejd). Hade varit jättekul om man kunde få träffa ett (o)djur och ställa lite frågor och kanske få lite lokala tips om butiker och leksaker.
Kan ju kanske vara bra att ha ett litet lokalt nätverk med Illervana personer där man kan hjälpa varandra om det finns behov ( t ex om någon behöver åka iväg och behöver hjälp med passning osv ).
Jag bor i Lund. Du är välkommen hit om du vill träffa mina små monster :)

Hej Spinnyp!
Jag finns i centrala Malmö och brukar ta mot illerintresserade.
Just nu håller jag på att föda upp 2 valpar med flaska och har det lite körigt, men du får gärna hälsa på hos oss och träffa våra busar, någon dag nästa vecka när den värsta krisen är över.
Jag kommer inte åt mina pm här så du kan maila mig istället.
mvh
Lillan
Jag finns i Landskrona med tre odjur som brukar kunna charma.
Vi är även ett gäng som brukar träffas runt om i Skåne… mest på den västra sidan.
Den 24 augusti ska vi ha en träff här uppe vid Landskronatrakten, ska bara hitta en bra plats.
Mvh
Liselott

Tack för era trevliga svar! Sitter just nu och låtsas att jag jobbar på ett möte och har bara iller på huvudet. Är väldigt intresserad av att träffa er. Jag hör av mig till någon av er så kanske vi kan komma fram till en bra dag.
Tack så mycket
Patrik

Var handlar ni Illerfoder osv i Malmö-Lund?
#5 Kan inte svara på själva butikfrågan, men själv handlar jag från amhs eller hungryferrets, är inte så dyr frakt när man beställer ett lager, snodigt och bra ;)
Och det där med lokalt nätverk tycker jag verkar vara en väldigt bra ide, själv har jag 12 mil till närmsta illerägare, så det är en bristvara som jag önskar jag hade mer av.
Lycka till!
Paulina
I Lund vid gastelyckan finns en butik som säljer ANF.
Motorvägen från Malmö avfart Gastelyckan sväng in mot Lund alltså vänster
kör fram till första ljuskorsningen titta till vänster där ligger en djuraffär
Det bästa är att köpa Totally Ferret via TEBA.se.
Eller genom mig på träffar. 

#7 Ah, vet nog vilken affär du menar.
#8 Säljer du totally ferret hemmifrån också? 
Är ANF och Totally Ferret eller är det som att jämföra Hills med Pussy?

#9 ANF och totally ferret är båda foder specialanpassat för illrar, det är väl mest en smakfråga vilket som faller illern på läppen. Och nej, det är inte som att jämföra Hills med Pussy ;)
Carpe Diem
#9 Det går att fixa, har lite smått o gott till försäljning…. illersaker nu alltså.
Jag finns i Burlöv också =) Dock endast vecka 34. Du får komma och titta på min tjej lite mer mot slutet av veckan om du skulle vilja.

Tack för alla svar, missade ju att jag hade fått massa nya svar när sajten hoppade upp och ner.
Jag ska försöka besöka någon iller i veckan!

Vilken dag! Fick träffa Tzatu's busungar idag! Blev ju helt såld, borde ju finnas lag på hur söta djur får vara :)
Skulle till klubben och dyka efteråt och det enda jag kunde prata om var hur roliga illrarna var. När jag väl kom i vattnet så kunde jag bara tänka på dom söta djuren och deras bus. Jag blev verkligen iller biten.. på alla sätt idag :)
Tack så mycket…
Kul att du fått träffa lite illrar :) Är toppen att du visar sånt intresse :) Du får höra av dig när du känt efter vad du bestämmer dig för. Du blir nog en toppen illerägare :)
Ja, det är svårt att inte charmas av dessa underbara djur :) Vill du komma och leka med dom igen någon gång så är det bara att säga till!

#15 Oj tack för dom vänliga orden 
#16 Vad snällt! Den lilla pastell honan var en riktig tuffing och den andra honan var ju bara för söt, speciellt när hon bara la sig ner platt och väntade på bus :)