Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 555 ggr
Jenahbella
0

behöver hjälp.. ganska bråttom..

jaa som jag skrev i en annan tråd så bet illrarna sönder min skinnsoffa.. inte kul alls :(
så just nu råder de illerförbud i vardagsrummet och illrarna har flyttat in köket och matsalen, vilket inte e fy skam.. (då det är väldigt stort)
problemet nu är bara att de blir bajsfläckar på golvet som inte går bort! :(
tänkte då dela av matsalen från köket, "offra" köksbordet och stolarna och göra en alldeles egen plats till illrarna.. (intalar mig själv att de blir jättemysigt att bjuda hem folk å sitta å käka i soffan) ^^

nu till de jag behöver hjälp med, kan man lägga på nån plast matta under illrarnas utrymme? så att de inte blir fläckar? och isf vad?
och vad ska jag dela av rummet med? (öppningen e ca 4 m)

tack på förhand.

Faxlin
0

Ja du kan lägga in en plast matta där d dig till en mattu har illrarna. Bara tafirma så hjälper de dig  med vilket golv som är lämpligast.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jenahbella
0

#1 okej :D tack jaa då e ett problem löst :)

nightrose
0

bauhaus eller liknande har plexiglas. Vi har satt upp en sådan avdelning i vardagsrummet, för då vi har rädda gäster. vi satte fast plexit mot väggen med hjälp av vanliga kabelremmar, man skär bort en sida ut av den (den motsatta mot tejpen). sen är det att trycka ner plexit i skåran…då att se till att man köper en mindre kabelrem än vad plexit är tjockt…

sen om man vill ha ytterligare finess så kan man göra en dörr… till det har vi satt gångjärn mellan två plexi. Sen är vår dörr mot väggen så på väggen har vi satt fast hakar och magneter…som man då sätter även ppå plexit… på det sättet kan man stänga…

hrm…vet inte om beskrivningen blev något bra…

Ceciliaolucifer
0

en nödlösning är att köpa plastrulle som man har och täcker för möbler med när man tapetserar och målar :) billigt.

Jenahbella
0

#3 okej men plexi glas e ganska dyrt va?

#4 ja de kanske skulle va nåt nu innan man hittat en riktigtbra lösning :)

jag satt å fundera på hur de skulle funka med illerhagar?går de att "dra ut" å fästa i väggen på nått sätt? :)

Sara
0

Illerhagar skulle nog passa bra. Du kan ju sätta fast dem i ena kanten med krokar eller liknande.

Plexiglas är svindyrt och dessutom kan du inte använda det till annat som du kan göra med hagen.

Sara

nightrose
0

#5 Tror inte det är fullt plexi det dom säljer på bauhause faktiskt… men kom inte på något annat namn… den dyraste skivan har kostat 250 kr och den billigaste runt 98 kr. Det beror på storlek och tjocklek. Minns inte riktigt vad det var vi hade för storlekar

#6 kan hålla med om att man inte kan göra så mycket med plexit då det väl sitter där det ska…det är lite jobbigt att montera ner… men man kan även göra hage av sådant plastglas med…

anledning till det valet för vår del är juh att vår Dorak gärna klättrar då han vill…så då är det lättare med plexi

Jenahbella
0

#6 ja om jag sätter fästen i väggen så kan ja ju ta med hagen om jag tex ska ut eller hem till nån annan :)

vart får man tag på en hage? :)
läste att man kan göra själv med kompostgaller?

Ceciliaolucifer
0

Ahms har hage, och klarsferrets också :)

#3 Riktigt billigt plexi du har hittat, jag pröjsade ca 650 kr för en skiva :) köpte 2 ;) men det är alltid bra och ha!

Jenahbella
0

#9 okej ska kolla upp de direkt! :)
hur stor är en skiva då? :)

TottsiGirl
0

Jag köpte på bauhaus i veckan för att göra en avspärrning för balkongdörren ja köpte en skiva med måtten tror den va 105x75cm, 3mm tjockt för 198kr så de e inte billigt..

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Jenahbella
0

jaa, uss! för lite plast ^^

nu har iaf sambon fiffilurat runt lite bland sina kontaker så kanske får plexiglasskiva helt gratis :D
*jag har tur*