Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 630 ggr
Sarah
0

Musarna ;)

Nu är våra första möss hemkomna. Sjukt söta saker. Det blev fyra honor och en hanne. Har delat upp honorna i två burar och så får hannen flytta mellan dem. Tjejerna ska ju få vila då och då oxå. De kommer bo i våran friggebod tillsammans med mina hästgrejer.

Musiken
0

Sjukt sota saker som ska svaljas hela av blodtorstiga illrar.. Hade ocksa tankt forse illrarna med moss, men efter att ha spenderat morgonen med att surfa pa mus.ifokus sa kanner mig mig alldeles for blodig :(

Theres
0

Jag funderar på några mus som husdjur faktiskt… men tänker nog inte avla käk på dem :P

golf.ifokus.se

Sarah
0

Har nog hellre råtta som husdjur. Känner mig inte så blödig faktiskt. De här fem ska inte ätas upp än på länge heller. Sen kommer killen att avliva dem. Han håller på att kolla upp koldioxid.

Theres
0

Jag har ju råttor som husdjur, men jag vill ha möss också ;)

golf.ifokus.se

Sarah
0
JossanH
0

hur gamla kommer dom vara när dom avlivas?? Kommer dom få börja leva sitt liv eller kommer dom tas när dom är unga??

Jag skulle hellre se att mössen hann bli lite äldre innan avlivning så att dom fick ha ett bra liv den tid dom har!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sarah
0

De kommer att bli vuxna. Inte så mycket för deras skull som för näringsinnehållet på dem ;) Ser ingen anledning till att ta pinkies då man kan få vuxna djur.

JossanH
0

#7 nä, men ett litet djur blir ju vuxet väldigt fort- jag menar- kommer de få leva ett liv på ett år eller på ett par månader?

Sajtvärd på Iller.ifokus

Beaver
0

Möss blir vuxna på några månader.

Sarah
0

Ett par månader. Kanske tar vi någon innan. De är fortfarande här för att bli foder och inget annat. Trots att de är väldigt söta. De vet inte om att de ska dö och lider inte alls och tills de dör har de det bra. Känns oändligt mycket bättre än att köpa torrfoder med kyckling i som förmodligen levt i tio dagar med missär.

JossanH
0

#10 jo, visst är det bättre- men personligen skulle jag ha låtit dom leva ett år så dom fått ut nåt av livet innan de blev mat, men det är väl bara mitt egna "tycka synd om" och "alla har rätt till ett värdigt liv" tänkande som jag inte kan slå bort… Är alldeles för blödig för sånt här… :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

[Cute]
0

Min tanke är bara- Hur kommer ni göra innan dom serveras åt illrarna??

Beaver
0

#12, du hittar ditt svar i #3.

werner
0

Gillar din ide med mössen, någons död blir alltid någons liv, det är så hela kretscirkeln fungerar så jag tycker det inte är det minsta blodtörstigt trots att jag gillar möss osv.

Beaver
0

Måste bara tillägga också att precis som man säger i djurparker att stora rovdjur mår bäst av helkroppsdjur och inte bara köttstycken (dvs allt; hår, ben osv) så mår ju alla rovdjur bäst av det, även våra små! Lite kretsloppstänkande får man lov att lägga till.

JossanH
0

ja, absolut. Bästa födan, helt klart :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sarah
0

Jag är inte så blödig när det gäller sånt ;) Visst ett värdigt och bra liv. Men jag ser inte anledningen till att det ska vara tills den självdör ;) En mus blir 1-2 år gammal så ett år är ju åldringar ;)

Vi får se hur det blir med koldioxiden, själv tycker jag att det lättaste vore att slå ihjäl dem. Snabbt och effektivt.

[Cute]
0

#17 Om ni slår ihjäl dom, hur vet ni då att det kommer att vara 100% dödligt, snabbt och skonsamt varje gång? Man kan väl aldrig riktigt veta säkert lr? Visst en mus är inte direkt stor men iallafall.

Är väl bara lite blödig hehe, skulle aldrig klara att ge möss som mat till mina illrar.. Skulle haft dom som husdjur istället hehe :P

Sarah
0

Visst kanske det inte är 100%, men i princip skulle jag tro.

KerstinL
0

Det behövs inte mycket kraft för att slå ihjäl en musunge det kan jag lova. Kent slår ihjäl våra med en hammare och lägger dom i frysen.. : (

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Velsan
0

man kan lägga en penna bakon nacken och rycka snabbt i svansen på möss, så gör de på labratorier.

Faxlin
0

Jag fick glädjen att testa att ge mina bebisar mus ungar i helgen. Så glada valpisar har jag aldrig sett. Det märks så väl att det är rovdjur man har när man ger dem det de ska ha som föda.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

MimmieM
0

Jag har 4 honor och en lycklig hane, och 20 små skära, skrikande saker. Möss står högt upp på mina pojkars önskelista, fast Bosse nöjer sig jättefint med enbart skinka!

Carpe Diem