Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 552 ggr
lucy08
0

iller har ätit gummi

min 3,5 månaders iller åt upp gummit från en napp igår kväll. idag har hon varit slö och sovit mycket. hon har bajsat flera gånger och jag har hittar en gummibit i en av högarna. hon har ätit och druckigt som vanligt. nu på kvällen  har hon återhämtat sig mycket men är fortfarande lite slöare än normalt.

de har nu gått ett dygn sen hon åt nappen, är det någon fara för hennes liv?

behöver vi uppsöka veterinär redan ikväll?

tack för svar!!!! orolig matte

Sara
0

Tror du att biten som kom ut är hela biten? Är det så då är det ingen fara med henne men om du tror att hon har kvar inne i magen så får du vara noga med att se till henne.

Vill hon inte äta, inte ens sånt som hon alltid brukar äta, och hon är apatisk, sover hela tiden osv så är det bråttom.

Jag har en illertjej här som jag fått operera 2 gånger för att hon åt gummi innan jag hittade hennes gömma. Båda gångerna märktes det att hon var apatisk (stirrig i blicken och i princip okontaktbar), slö, åt inte älsklingsgodiser och dessutom var pälsen raggig på nått sätt.

Sara

lucy08
0

hon äter och dricker som vanligt, men jag är inte helt säker på att hela biten har kommit ut. antagligen har hon tuggat den i massa småbitar.

tror du att det är någon fara när hon har blivit mycket piggare och äter och dricker sin vanliga mat normalt?

Satmaran
0

Om hon äter och dricker som vanligt, så ta det lugnt och avvakta.

Ha koll på henne om hon kräks, och ursäkta men rota gärna i bajset  och kräket och pussla ihop det som är uppätet.  Mest för din egen sinnesfrid att hon har fått ut alla delar.

Vi förlorade nästan en tös för en öronpropp!!