Barfmeny- en hel vecka!
Eftersom jag åker utomlands på lördag och mina föräldrar ska passa killarna så har jag förberett maten till Theo & Blight för en vecka ungefär, tänkte att jag skulle skriva upp vad som hamnade på menyn :)
Fredag kväll: Viltkorv, kycklingvingar
Lördag Morg: Fläsk, kycklinghals
Lördag kväll: oxkött, kycklingskrov
Sön morg: Kalkonkorv
Sön kväll: Kycklinghjärta kycklinghals
Mån morg: kycklingkorv, kyckling lever
Mån kväll: Nötjnure, kycklingvingar
Tis morg: Allaska pollock
Tis kväll: Nötlunga, kycklinghals
Ons morg: Vilt och kyckling korv
Ons kväll: kycklingvingar
Tors morg: kycklingskrov, kyckling hjärta
Tors kväll: fläsk, kycklinghals
Fre morg: torsk
Fre kväll: Nötnjure, kyklinglever
Lörd morg: Kycklingskrov.
Så ser veckan ut, allt är förpackat och massor av mat köptes idag!
Ännu ett fack i frysen är fullt ;)
Jag inhandlade 15 köttkorvar idag, 1 kg fisk och 1kg kycklingfile!

oj vilken planering och framförhållning=D
Njure och lungor måste jag prova…har nog bara hjärta och lever som inälvsmat….även mage men det räknas väl inte riktigt. Måste kolla om saluhallen har lunga, jag har iaf sett tunga där. ;) Vad för näringsämnen innehåller lunga och njure? Hittade ingen info om det i all min hast nu innan jag skall sova…
Godnatt,
IDA

Mycket impande. Shit, äter de såna där mängder? Ser ju ut som mat för en hel människofamilj? ;-)
#2 Man måste se till att göra det lätt för mor och far ;)
#3 Tyvärr kommer jag inte ihåg det iall hast! packar för fullt nu, åker utomlands i morgon.
#4 Blight & Theo dvs 2 valpar äter bara Barf så det blir en del. Dem kan lätt smälla i sig över 100gram var under en måltid ;) Dem har det bättre än vad jag har det!

Köttkorv osv, är det sån "stoppad korv" som vi människor kokar eller är det den man hittar som ofta ligger jämte blodpudding? Är blodpudding okej förresten? Kanske inte som ren mat utan mer som tilltugg?

vart får man tag på allt ..
är det bra och ge en vuxen sånt där oxå . min iller äter inte köttfärs . men tängte om de finns annat
härligt! :) Men har du blight nu? Är han din ? :)
De köttkorvar jag har är från www.jipotimas.se ,finns en lista med återförsäljare där, de e som jag fattat det kalkon och kyckling skrov som är nermalda. Finns lite andra varianter där med. Jag skrev lite i tråden "tips om kött" vart jaga handlade. Kalkonkorv mm hittar jag på huveröds på backaplan. Mvh,IDA
#6 Jag skulle inte ge min iller blodpuddig med tankepå alla tillsatser och allt som finns däri som inte är till för en iller :) Ge en kycklingvinge? det är smidigt och enkelt :)
#7 Jag ringer runt till djurbutiker och frågar om dem har Barf hemma, sen googlar jag mkt och får upp en del :)
Annars så hittar man kycklinglever och hjärta i matbutiken, likså kycklingvingar, köttfärs, fläskkare och allt möjligt :) Våra illrar är rovdjur och jag anser att det är den bästa kosten om ens djur äter det och att ifall man har tid och lust att lära sig allt! Det är aldrig för sent att börja ge.
#8 Blighten är min :) Han stannar för gott!