OT Bortsprungen katt
Jag skriver här eftersom jag vet att ni är snabba på att svara. :)
En vän ringde mig precis och berättade att hans vita katt Isa hoppade ut genom fönstret inatt och sprang bort här i Landskrona.
Han har varit ute och letat i omgivningarna utan resultat inatt och nu på morgonen trots ösregn. Behöver nu lite tips på vad vi kan göra för att hitta henne?
Han har satt ut mat och vatten till henne ifall hon skulle komma tillbaka.
Han ska ringa polisen och anmäla henne försvunnen. Bör man även ringa djurskyddet och veterinärer?
Lappar ska vi sätta upp överallt under dagen och även dra ut och leta igen.
Om det är någon här som ser en vit katt springa omkring i Landskrona så hör av er till mig! Det är såklart hittelön!
Mitt telenr är: 0738484871.

Lägg in en efterlysning på hittekatter.ifokus också. Där är de jättebra på att spana efter bortsprungna katter. Hoppas hon kommer hem snart.
Detta är inte kul att skriva men det låg en överkörd vit katt på löpargatan i natt, nere mellan löparen o tornet. Jag hoppas verkligen att det inte var hon. En kollega hade gått ut o tittat påkatten o flyttat in den till kanten. Där var halsband men inget namn eller telefonnr vad hon kunde se.
Jag hoppas verkligen inte att det var Isa men om det är hon så vill nog ägarna veta.
Mvh
Liselott
putt
Efterlysningen är insatt både på katter och hittekatter på iFokus och även på ett par andra ställen på nätet.
Den överkörda katten var inte Isa, tack och lov.
Igår var vi ute i många timmar och letade efter henne men hittade inte ett spår av henne någonstans.
Lappar är även uppsatta i närområdet plus i några affärer där det är mycket folk och även i djuraffären och hos veterinären. Hon är även anmäld försvunnen hos polisen.
Stackars flickan som är ute i detta hemska väder! Hoppas någon hittar henne snart, vi är så oroliga. :(
Isa är nu hemma igen! Hon mår efter omständigheterna bra och är bara utmattad efter sitt lilla äventyr. Vi är så glada! :)

Skönt att det gick bra, förstår att ni har varit förtvivlade.
Hoppas Isa har fått nog av äventyr… på ett bra tag i alla fall!