Ferret Nation
Skulle gärna vilja ha en Ferret Nation bur till mina illrar. Ni vet den där snygga snygga buren de har på AHMS. Meeeen, den är ju fruktansvärt dyr, 3600kr, lite mer än min budget tillåter just nu. Min lilla fråga är:
Någon som har ett alternativ till den här buren. En billigare liknande bur?
Just nu har jag två hundburar stående på varandra med hål mellan. Mycket effektivt med skitfult.
Jag vill inte bara ha ett krypin utan en stor bur som jag får plats med lådor, matskålar, sovloft ect eftersom jag har två katter som annars skulle äta upp illermaten och gå i illerbajslådorna.
För att undvika några som helst spekulationer så har jag aldrig buren stängd, den är alltid öppen, mina illrar är fria själar 

hmm.. denna kanske? Vet dock inte vad frakten gar pa.
// Amanda
Ja, den var fin, ska ta reda på den där frakten.
#0: Jag har den där Ferret Nation buren och frågan är vad du ska ha buren till?
Ska den stå hemma och vara där bara så fungerar Ferret Nation buren. Men tyvärr är den väldigt otymplig och ta med sig överallt då du måste skruva isär den varje gång man ska någonstans och det har jag tröttnat på nu då den tar upp hela min V70 när jag ska på utställningar. Ska jag plocka isär den får jag använda ritningen när den ska sättas ihop igen.
Jag har därför oxå även satsat på en Midwest Home bur som jag har med på utställningar. Den blir väldigt liten när man fäller ihop den.
Såna säljs på www.klarsferrets.se
Sen beror det på hur många illrar du har? Jag har 6 illrar idag och behöver en liten större bur.
Förut när jag hade 3 illrar med på utställningar använde jag mig av min Jula bur. Den används även som transportbur i bilen. Vilket är något jag tycker är toppen. Smidig att vika ihop sen.
Så fundera på vad du är ute efter och bestäm sedan vad du ska ha din bur till.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Jag ska inte resa med buren och jag har bara 2 tjejer :)
Ska du ha den hemma så fungerar det. Men den tar mycket plats, men har du den så är det värt pengarna. Som sagt har 2 burar här hemma en Ferret Nation och en Midwest Home bur.
Den ena är inne och den andra på balkongen som de har och klättar in och ut i när de känner för det. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.