Inrednings bilder!
Här vill jag att folk lägger in bilder på sina inredningar i sina fraktburar :) är så kul att se hur andra har det i sina burar kanske kan ge andra tips ..
själv ser min bur ut som ett rått hål :( såå jag ids inte visa den :) men jag kan berätta att det är en grå hängtrasa där inne

ja mina transportburar är inte heller direkt märkvärdiga men håller ju på för fullt med utställningsburen=)
usch…har inte orkat/haft tid att bry mig om mina utställningsburar, se det får bli som det blir med dom…

#4 ja men du har ju ställt ut några gånger detta är min första gång och jag är verkligen eld och lågor jag sover knappt någon för detta och killen blir ju inte allt för glad då jag skippar att vila med mera då jag har min fet mage att tänka på =/

fin fin :)

vad fina bilder aså

putt
Så här ser Lucifer, Hugo & Bernard´s kärra ut! :)

såå snygga ni har.. är det nån som kan göra åt mig ? om jag mäter min bur?

Det är ruggigt snygga inredningar. Mina har jag inte sytt nytt till på evigheter så de ser för taskiga ut.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#12: Såg då det sötaste att ha i en transportbur där i alla fall :-)
Audiatur et altera pars

Här är min tråkiga transportbur, därför vill jag att nån som kan,, kan sy en fin inredning till den :) ful eller fin spelar ju ingen roll det är ju vi människor som bryr oss mäst om hur det ska se ut.. huvudsaken är att den funkar som den ska :)
Min bild på fraktburen förstör stämningen på fina inredningar på burarna :) hehe skämns riktigt över den :( det gröna är min söndriga väska efter bilolyckan sen nån jävla lila flis som jag hittade på kupan (brukar köpa filtar där åt illrarna) sen den gråa är nått Emil släpade hem från hans föräldrars föråd

#14: Jag har nog en likadan bur här hemma att måtta efter. Men jag lär inte hinna hjälpa dig innan yran. Men är det okej om jag syr det efter yran så kan jag hjälpa dig med en inredning om du vill det.
Audiatur et altera pars

#15 ja tack vad snällt åsa :)

#16: Vi kan ta det över pm sedan vad du vill ha för färger och så. Det enklaste är om du vill ha något som redan ligger på lager här hemma :-) Men det kan vi säkerligen prata ihop oss om.
Audiatur et altera pars

#17 jag märker att du tycker min fraktbur är ful så snabbt du ville hjälpa dom stackars illrarna som har en sån hämsk ägare som jag,, som deras fraktbur ser ut hehehe 

#18: haha, nej ta det inte på det sättet. Jag försökte bara vara hjälpsam. Tänk så fel det kan bli när man försöker vara snäll.
Audiatur et altera pars

finns det inte atlas 40 med plast galler? =(

era frakt burar är så snyggare än min kolla bara på den :(
jadu linda, min har knappt en hängmatta i ligga i stackarna. =/ Dem har en minimini som dem bråkar om.
#24 du kan klippa sönder en handduk och använda det som hängmatta :)
jennifer som hade babs och snuffe håller faktiskt på att sy en åt mig, men det har tagit mååånga syslöjdslektioner. Men snart så :) tack för tippset ;)
#21 ingen aning faktiskt..

#19 skojjade med dej gumms :) du är så snäll du

#29: Förstod det, men samtidigt skämdes jag lite. För när du skrev så där så kom jag på att det faktiskt gick att tolka på det sättet. Och det var liksom inte min mening 
Audiatur et altera pars

haha åsa du är rätt lustig du hihi :)

Idén med att ha en låda under funkar nog bättre till Banditen. Han gillar inte hängmattor eller när det är för mjukt.. :/ Han ligger hällre på något halvmjukt, där han känner underlaget igenom..

putt

putt

putt

#37 guuud så sött!!

heheh tack sarae visst är den snyggare än #14?

#40 likadan som min och jag har oxå illrar i den färgen :) 2 stycken

#41 VA?? Menar du allvar?? Har du snott min transportbur och mina illrar!? ;) ja som just satt och funderade var min illrar samt transportburen var?? Hahaha,

#42 hahaha jaa jag tyckte väll att det var1 bur och 2 illrar för mycket här hemma eheheh

Utan filtar och sådär nu.. Banditen förstår inte vad hängmattor är för, men ligga på lådor och sova funkar bra.. http://mstar.bilddagboken.se/p/show.html?id=198328135&directlink=1 Där finns en del bilder.. Den är dock inte klar än.. vet bara inte hur jag ska fortsätta :)
Jag visade erik atlas 40, vi funderar på att köpa. Han undrar man någon har en bild med buran på + något annat som ex: stol så att man kan se hur stor den är? :)
Sedan, finns denna bur med plastgaller? Har någon en sån här bur annars med iller som biter på gallret? För att Groggie biter på våran plastgaller när han vill ut ibland, känns inte bra då med metall galler.
Vad kostar dem som nya också?:) Och visst måste man köpa till hjulen och hållaren som man kan dra den med?
Hur fäster ni sedan buren i bilen?
oj, nu blev den en massa frågor. Hoppas på svar :)
#45 hmm har ingen bild med den brevid nått annat..men den är bra stor ;) Den finns tyvärr ite med plastgaller, men jag kan säga som så att jag har gallerbitare, därför bytte jag till petcargo. Men i atlas 40 biter de inte ett dugg på gallret…kan vara att den är så stor..
priset varierar kraftigt. jag köpte min för ca 450 kr ny, men vanligtvis kostar den från 600 och upp emot dryga 900. Vissa säljs med hjul till i priset, eller så får man köpa dem löst. Handtaget sitter redan på. jag har dragit säkerhetsbätet igenom handtaget om jag har behövt. annars har jag stäällt den så att gallret är emot körriktningen, och backat bak sätet fra,för så att den har suttit fast…se bara upp om ni har ilrar som gillar att kraffsa genom gallret
Kanske det inte är en bra bur för oss då. Groggie biter ju ibland på gallret. Men vad menar d med kraffsa igenbom gallret, är den inte helt illersäker?
Var inne på klarsferrets hemsida, hittade deras transportbur för 400 kr, är den den du bytte till? =) Erik ville hellre skaffa en sådan. Men kunde inte trycka upp bilder på den och kolla på nära håll och dens funktioner. Finns det hemsida för den tro? :)
#47 ja, eftersom gallret inte är finmaskigt, och ser ut som på alla galler transporter, kan en illersklor nåigeom om de kraffsar på den, och kan då skada bilklädsel om du sätter fast den som jag skrev. Men den är iller säker ;) och mina har slutat bita på gallret.
Yup, jag har 2 petcargos. de är super! Här kan du se mer
http://www.petplanet.co.uk/product.asp?pf_id=5536&dept_id=152
perfekt för 2 illrar.
erik vill hellre ha den :) Har du beställt din från klarsferrets? Tänkte på vad den kan gå på med frakt såna fall. Är storleksmässigt som atlas 40? Tycker det var super med att mat och vattenskål ingick!
Hade inte du me dig två såna burar på träffen i sthlm för två 1 år sedan i sthlm, tror det var en stif vårträff kanske (?)
En dum fråga kanske, men kan inte engelska. MAn kan öppna framifrån som en dörr som en annan bur och inte bara genom taket?
#49 nej, den är mindre än en atlas 40… betydligt mindre. Men jag har haft 3 illrar i den under kortare resor utan problem. Yup jag har köpt mina av klarsferrets, men jag bor ju nära dem så jag sapp frakten.
Man kan öppna upp taket, och framifrån med ett handtag
Undrar lite var ni hittar bajslådorna i dom storlekarna. Känns som om att jag behöver fixa det först innan jag inreder då min sötis tycker att det verkar vara paradiset för att bajsa. Tar inte ens 5 minuter..
#51 bästa lådan för trasportbur hittar du på ikea! Lådan TROFAST i minsta modellen för 9 kr passar perfekt i de flesta trasport burar. sedan kan man borra hål i kanterna och sätta fats i buren med buntband
låter som något i min prisklass det. =P ska nog ta en tripp upp till kalmar snart då..
puttar åt mig själv
Nu ska jag putta upp tråden lite :)
Vi har köpt en athlas 40, och fråga mig inte varför, för jag vetti sjutton vart vi ska få in den i bilen någonstans. Vi funderar på att kunna spänna fast den i bagagen och den alltid får stå där. Men vet inte hur vi ska lösa med lujset som kommer in i bilen på sommaren för dem.
Men så idag var vi på ikea för att köpa en trofast låda, för visst är det en sådan ni har som ska passa perfekt i atlas 40?
Var så osäker på vilken jag skulle köpa, tror jag tog den minsta. Någon som kan möta sin låda hur stor den är? :)
Har ni sedan skärt ner den i kant eller gjort något speciellt, tycker kanterna är så höga eller är det bara jag?
Jätte tacksam för svar eftersom vi ska försöka inreda den ikväll =D
Jag har en trofast i 19:- klassen som är ca 10 cm hög till min transport som är ung lika som en 40. Passar fint och det är bara bra med kanterna för då stannar ströet kvar.
Sara
min kostade 9 kr. Då köpte jag säkert fel i alla fall =(

#57 Det e vell bara att köpa en ny då;) den är inte ett dugg dyr, fast den är lite större än den du köpte=)
men jag hittade ju ingen för 19 kr =(alla kostade ju 9 kr. Eller menar ni dessa bakar som du emma gjorde till pellets lådor, är det dem som ni skär ner i låg kant ochs täller in i buren=?

#59 Jaha okej, tror det är en trofast låda som ferretcrow skrev ovan. dom behöver du inte skära lägre infart på.=) Den lådan som ja gjorde till att ha träpellets i med hål i övre lådan heter trofast men det vet jag inte om den kanske blir för hög om man vill ha en hängmatta och ev lite för smal på bredden, men den lådan heter iaf LÅDIS.=)
okej, ja det avr ju en massa olika storlekar på trofast, därav jag blev misstänksam. Men jag köpte den minsta trofast, trodde ju att det var den. Jag ska se ikväll om vi kan fixa till det. Hur sätter ni fast lådan då?:)

putt ^^
putt

finns nog ingen mer som har en bur som är inred med fina tyge

putt