illrarna grävde sönder min soffa inatt :(
jahopp nu har mina illrar förstört hela min soffa..
inatt har de tydligen fått för sig att gräva in i den..
uss kan inte annat än att gråta..
:(
va bara tvungen att skriva av mig lite :(
Beklagar sorgen…
Ibland blir man så trött på dem..
Vad var det för material de grävt sönder?
Sara
det är en dyr skinnsoffa.. sömmarna e helt sönder, sedan är de nåt mer tygit material antar att de va de som de börja "gräva" på först…
nu har ja lugnat ner mig lite och de kanske går att laga om jag har tur..
å jag e inte arg på dem heller :P eller jo lite småirriterad, men de vet ju inte att de e fel :P eller nu vet de väl de så som jag fyade på dom :p
De har ju inte haft tråkigt iaf… 
Sara
ne de hoppas ja verkligen inte ^^

Stackars dig!!!
Är det undersidan de har krafsat i sönder?
I så fall, kan jag rekommendera att skruva av benen, häfta fast kycklingnät under hela soffan och sen skruva fast benen igen.
Sen kan de garanterat inte komma in i soffan den vägen, fler ggr. Har för mig att det har funnits en annan tråd i våras, just om soffkrafsare och vad man kan göra för att förhindra detta.

haha mina har grävt sönder min för länge sen.. får man se bild..
Men det är ju tråkigt att det hänger beklagar verkligen.. när det är en dyr soffa själv har jag en gammal soffa som jag fått av min killes farmor typ :) bra när han har iller
jaa det är ju så när mana har iller man kan inte ha vad som häls eller ha saker var man vill.. dom hittar på allt för mycket bus ^^

soffor.. det är inge kul grejer med illrar, inte här iaf=) dom började med att bajsa under soffan, då skruvade vi bort benen, sen slogs dom i soffan och elliott bajsade på sig.. suck.
Hoppas din soffa går att rädda!
Jag beklagar det måste vara hemskt, men dom är alltid lite busiga. Hur mycket kostade soffan??:(
Här http://www.sfoto.se/sff_start/kopasaljabilder_lagratt.asp
finns lite att läsa.
#5 nee de va mellan själva soffan å dynan :/
hönsnät låter ju bra! har precis tagit bort benen på soffan men ska sätta på dom nu igen för de ser så luffigt ut! :P
#6 haha nee precis fast soffan köpte jag ju innan illrarna :P hade ju inte en tanke på Att skaffa iller när jag köpte soffan ;)
#7 haha jaa jag har me skruvat bort benen så de va väl brist på elakheter som gjorde att de anföll soffan ;) matte spägades inte nog innan lixom :P
#8 haha jaa :P soffan kosta över 15 tusen :P
#9 hehe hamna detta inlägg rätt marina? ;) för jag fattar ingenting ;)
Inlägget låg i fel tråd
Sara

Tror väl inlägg #9 hör hemma i Strumpans "Hur ställer ni er" tråd kanske?
#12 ahh :D då fattar ja ;)
ASG!!! Ja det gör den nog och min oxå.. Fattar inte hur jag kunde glömma vilken tråd jag var i. 
Sara
#14 haha :D guldfisk minne ;) hihihi
# 15 Verkligen! 
Sara

Skyll på värmen!! Hjärnan går ju verkligen på halvfart nu.
humm ja tänkte att man kunde lämna in soffan först nånstans.. men sen kom ja på att den nog inte kommer igenom dörren :P illa!
äsch allt går väl me silvertejp! eller va säger ni :P
klippa å klistra lite så e de klart!
Vi har haft samma problem. Men vi satte en spånskiva under hela soffan, funkar toppen =o)
jo fast mitt problem e ju att de hoppar upp i soffan och gräver sönder den :P
Jo, det gör ju inte våra. Tyson kan riva ibland men då åker han ner med ett rejält NEJ! Och det har funkat med han. Rambo har inte riktigt listat ut hur man hoppar upp i soffan än så det återstär att se om han e lika duktig =o)
#22 okej , ne de tog ett tag innan mina minsyingar kom upp i soffan men nu gräver de hur mkt jag än fyar dom :/
har iaf "förvisat" dom till köket nu tills ja hittar en lösning :P
Hahaha hoppsan vet inte hur det gick till faktiskt…väldigt skumt undrar om det blev nåt skumt med i.fokus när jag postade…kan ju låtsas det om inte annat.

kanske är svårt att skydda själva soffan(ryggstödet) men för att skydda lite såg jag en fräck sak Ida (Timmy) hade typ fårskinnspälsar för både hund/iller hålla den i bättre skick om jag förstod det rätt. Så snyggt och stilrent och smart! Tror det kommer behövs bums här hemma för att undvika soff-incidenter :P

Vi har fått ett hål i dynan i vår skinnsoffa med.. Och det är trasigt under. Han är duktig lille Skiten. Mögel klistra ihop… Sen har han inte rivit mer :/ Vet inte hur det kommer sig, han hittade väl något annat att förstöra.. :P

hahahah, vi har samma problem !!!!!! soffan va helt ny, sen kom dom små liven in i bilden o sen e soffan bara o slänga nästan, heheheeh…. Fan, jag trodde skinn skulle stoppa dom….. Hmm, hur gör man då !? Trä soffa ? ;)
Jag har en Ikea soffa i tyg, den är hel än så länge även om illern har haft skoj i den. Han har bl.a. försökt gräva i den utan att lyckats (victory) ch tyvärr kissat i den. Men som tur är så går den att rengöra lätt.
Jag älskar min soffa när jag läser detta. Om illrarna skulle göra en olycka är det bara att tvätta klädseln och dom härjar och kraffsar i den så varje morgon ligger alla ryggstöds kuddar nerputtade. Men den håller och nu har den fått en ny fin klädsel i annan färg.
jo jag älskade min soffa innan! skönt me skinn ju när illrarna dregla och valpisarna akutkissade där :P bara torka av.. :P
imorgon ska jag iaf iväg å se om jag hittar nån rejäl svart tejp :P haha!

Jag tror att jag får skicka över Andy någon dag. Han fick Sigge att låta bli soffan tillslut genom att bara titta på honom och höja kroppen..
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
#31 haha de låter bra :P men alla 3 river ju där :P

#32 han kan nog få pli på dem också ;)
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se