Envis som synden....
Hejsan!!!
Har råkat ut för min allra första envisa illervalp, nämligen Mr Miller/Mille. Han bet min i fingert idag med lite blodvite som följd, så jag tog tag i nackskinnet som jag brukar göra och fyade honom. Tror ni att han gapade och visade att han gav med sig, HA säger jag bara. Satt med honom i säkert 10 min innan jag till sist satte ner honom, och då hade han inte gapat och gett med sig. Så jag antar att jag får jobba stenhårt med den killen ett tag, men det gör jag gärna.
På fotot är Mille som är till till höger.

hahahahaha :)

Vilken liten goding! Nästan lika söt som min Salami ;)
Om man bortser från att min son fastnade mellan Salamis tänder ett par ggr. de första dagarna, så sköter sig Salami som en riktig liten prins nu. Han har t.o.m tappat intresset för fötter :)
Unge Miller blir nog snart lika snäll och go ;)
Vi får hoppas det #2# men han är bra envis, men så är han "bara" 9 ½ vecka gammal, så han hinner säkert att lära sig att uppföra sig han med. Tror inte att han som har uppfödningen uppfostrar på samma vis som vi som föder upp hemma då han mest använder sina och tränar dem för jakt. Även om Mille inte är en ren jaktiller, så har han det i sig från mammans sida.

#3 Okej, då är Mille en vecka yngre än Salami. Båda Salamis föräldrar är jaktillrar, men det märker vi minsann inte ett dugg av här =)) Om en vecka är säkert Mille lika snäll och duktig som våran korv ;)
Men jag hoppas att Mr Miller inte har den dåliga smaken att bajsa under soffan ( fy på min Salami!! ).
Men idag har han varit, duktig och gått på lådan, helt frivilligt ett par ggr. Jippiiii!!!

#4 vilken mask! eller är det bara bilden som ljuger? ser ut som den är mycket vitare på ena sidan och större liksom..

#5 Nja, han är ju inte helt symmetrisk… men attans charmig!! ;)
Trodde först att du kallade min Salami "mask" !!!?
Ha ha =))

#6 ah, då såg jag inte fel då.. haha nej, mask har jag nog aldrig kallat en iller för även om jag använt många spännande ord för dom=)
Så, nu återvänder jag till tråden efter denna utsvävning.
Det är bara att vara envisare så löser det sig.. förr eller senare, vi får hoppas på förr=)
Vad jag har sett så är han 110 på toan, har inte sett en bajs utanför på de 3-4 dagar som han har varit här hemma, så det hoppas jag håller sig även sen när han får tillträde till hela lägenheten. Just nu är han, Otto och My på ca 15m2, men inom några dagar (så fort som Tilly och Tiffanie accepterar han) så får de komma ut i resten av lägenheten som är på 70m2.
Här är ett foto på honom som Ulrika knäppte på honom på HC-träffen igår.

Han är supersöt och du verkar tycka som jag att små tomtar klär bäst i lila ;)
Salami är 100% i köket på natten, men sen på dagarna sker det små olyckor under soffan, hrmpf!
Hi hi, nu vaknade han precis och gick direkt i lådan!!! Så där ja, grabben!!! Precis där, duuuktig kille :)
Hej jag ska köpa en iller av honom som du har köpt honom av han är med på blocket! E det han till höger eller vänster för jag ville ha han på höger:D

Miller ar illern till hoger.
// Amanda
Stämmer det #11#, det är Miller som är till höger på fotot

#10 Ett litet tips här bara. Om man nu ens får ge något sådant utan att bli klassad som besserwisser osv osv.
MEN om du ska köpa din första iller, gå inte efter hur illern är på bild. Ska du till en person som har flera illrar och valpar, sätt dig ner och ta dig tid att känna efter vilken som passar dig bäst. Den som du tycker är sötast behöver ju inte vara den som är mysigast. Och du ska ju ändå ha din iller under många år framöver så välja rätt är viktigt. Lycka till.
Jag hade båda tomtarna i min famn när vi var där, båda var jätte söta. Men både jag, min sambo och vår son var rörande överens om den illern jag tog ( i detta fallet blev han kallad Mr Miller, eller bara Mille) var den rätta, vi fastnade alla för honom.

skulle bara säga att dom e underbart söta på bilden =) mille och hans syskon e det va?!