Utfrågning vid stranden
Tog med illrarna ner till svärmors sommarstuga i helgen. Tänkte att det vore kul att dom skulle få gräva i sanden (men det var roligare i blomsterrabatten) å kanske bada lite. Men tråkigt nog så blåste det alldeles för mycket, så det blev bara en kort visit vid stranden. När vi var på väg hemmåt kommer det fram några tonåringar - Vad e det? Är det en iller? Vad är det? Jag svara att ja, det är en iller. och jag har toxi i koppel å sedan ser dom även sambon med tuuva i koppel lite längre bort. - Har ni två stycken? Har ni fångat in dom själva? Herregud är människor som inte har iller allmänt tröga eller spelade dom bara? Till råga på det så var det en kille som var på toxi hela tiden å hon var ju rädd för att det blåste så mycket + att han pilla på henne hela tiden, jag tänkte att jag säger inget om att hon kan bita människor hon inte känner, så till slut fick han sig ett tjuvnyp å det var rätt åt den tröge saten.
haha! jaa ibland undrar man om folk tänker över huvudtaget :P
fast iller e ju inte så vanligt egentligen.. inte där ja bor..
har med fått frågan ett par ggr om jag har fångat dom själv :P
å så den andra eviga frågan "dom blir väl inte tama?" när de själv ser att de sitter på ens axel och pussar en i ansiktet :P

Rätt åt han :) håller med ovan
Hände en liknande sak med en katt jag hade som vi hade i koppel, flera frågade om det va en hund eftersom alla andra släppte sina katter lösa här.. (vi bor i en by med massa vägar och huvudled för lastbilstrafik) och varje dag frågade minst 4 personer om det va en katt och när vi svarade ja så frågade dom vart man kunde få tag på så konstiga hundar vi hade i koppel så känner igen mig på det sättet bortsätt från att katter och hundar är vanliga djur.. i din berättelse hade jag förstått det beteendet om tonåringarna hade vart barn istället på 4-10 år som tonåring så tycker jag att man borde ha mer respekt för djur i hur man går dom till mötes, kul att han fick sig ett riktigt nyp :)