Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 910 ggr
Sevendays
0

Gonzo hos veterinär

Nu e min busing hos veterinären för 1000:e gången i år. Jag var inne med honom i maj månad senaste för blodprov samt UL för att kika på binjuren. Nu är stackars sötnos nästan helt flint med knappt något hår på kropp o svans. I övrigt är han sprallig, äter, kissar o e glad :)

Så håll tummar o tassar att detta skall gå bra! Hoppas nu att det är "rätt" binjure som det är fel på, så att man kan operera så fort som möjligt. Det tog verkligen emot att lämna honom kl 07.55 på blå stjärna i morse, skall hämta honom vid 18.00 ikväll…. naaa…. saknar honom!! :(

//Fia

holtz
0

Oj oj oj..  Vi får hålla tassarna!

Sevendays
0

#1 Tack, den värmde :) Han började fälla hår på svansen i dec förra året, sedan dessa har jag vart hos vet varje månad, men de har inte kommit fram till någonting. Nu tror jag att det kommer att synas ngt på UL eftersom han verkligen har börjat fälla rejält och detta är inte sommarpälsen, som veterinären sa i maj. När Vet förklarade att det inte är något fel på honom blev jag bara mer o mer frustrerad eftersom JAG MÄRKER att pälsen bara blir tunnare o tunnare. Man känner ju sitt djur bäst, trots allt. Man känner i magen. Jag uppdaterar detta inlägg när jag vet något mer.

Sara
0

Fick du verkligen hem honom idag?

När jag opererade min ena iller för binjuren så fick han stanna 2 nätter.

Sara

Faxlin
0

Här håller vi tummarna för att allt gått bra.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sevendays
0

Hejsan!

#3 Jag fick hem honom samma dag, de tog bara blodprov och UL, så jag vet ännu ej resultatet. Jag är så himla orolig. Ser att han har börjat tappa muskelmassa på bakre kroppen, så har han knappt ngt hår kvar på ryggen och huvudet, ja, i stort sett hela kroppen. Jag är orolig över att det kan vara för sent att kunna göra något åt det. Jag har sprungit med honom hos veterinären hela året, har vart där sammanlagt 9 gånger pga detta, men blodprovet och UL har inte visat något. Jag blir även så förbannad för redan i januari månad visste jag att det inte var ngt som inte stämde då han hade tappat hår på svansen. Senaste jag gjorde blodprov samt UL var i maj månad och då visade det ingenting. Nu har det gått 3 månader… kan det vara försent??

Sevendays
0

#4 Tack, det värmer!

Sara
0

Ok, jag trodde de skulle operera.

Om det är för sent eller ej beror på om ev tumörer har spridit sig, något som kan vara svårt att se på UL.

Om det "bara" är tumörer på ena binjuren skulle jag säga att det inte är för sent om han är pigg och kry annars.

Sara

JossanH
0

jag skulle ha lämnat honom för att öppnas direkt. Då kan veterinären ta bort allt som inte "bör" vara där och man slipper alla dessa tester fram och tillbaka.
Jag öppnade min ena iller med väldigt mycket mindre symptom på binjureproblem än din iller. Det är ett av det bästa jag gjort för honom- Sån stor skillnad på muskelmassa!

Hoppas verkligen han klarar operationen bra och bli frisk och kry igen och får tillbaka sin fina kallufs :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sevendays
0

Hejsan! Nu skriver jag igen :) Fick provsvaren igår om Gonzo, de vänstra binjuren är förstorad, som jag hade misstänkt! Så nästa vecka ska han in på operation, håll tummar o tassar!

Faxlin
0

Självklart håller vi tummarna.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars