Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 357 ggr
Smutsigtandrad
0

Ändrat beteende.

Min iller hona Sizzla har ändrat sitt beteende totalt.

Det började för ca 1,5 månad sen.

Hon vill inte ligga och gosa hos oss längre. Hon vill knappt att man plockar upp henne, hon fräser åt oss.

Så som hon älskade att bli kliad innan hatar hon nu.

Hon vill bara ligga och sova hela dagarna eller gå ut och gå.

Hon vill inte ha någon kontakt med människor.

Hon är 2 år och kastrerad.

Börjar tro att hon har ont någon stanns, men har känt runt och klämt på henne, men har inte märkt något.

Aviendha
0

Hmm.. Kanske kan det vara en sjukdom då, så testa henne hos vetten, så får du ju det ur världen..

Ändrades något vid eller strax innan hennes förändring?

Smutsigtandrad
0

#1 det var väl bara det att hon började tappa päls på svansen, men det var ju bara sommarsvans. Har varit hon väterinären alldels nyligen och då mådde hon prima.

Det är så jobbigt, för hon ser inte glad ut längre. Inte som innan iaf.

Vet inte alls vad jag ska göra.

Norrskenets
0

#2 Kanske saknar en kompis?;)

AlbaStiffler
0

Deprimerad kanske?

Vad kollade ni hos vetten? Kanske borde göra en grundligare undersökning och ta lite blodprover och sånt?

Har du koll på att hon äter ordenligt? Äter hon ett bra foder, vad? Har ni koll på hennes vikt, så hon inte plötsligt tappat massa vikt?

Just det där med fräsandet när ni plockar upp henne låter ju faktiskt lite som om hon kan ha ont, men man vet ju aldrig. Vissa illrar kan ju få hormon-knäpp åxå. hade en iller som varje år, i en månad åt gången fick en knäpp. Under denna månad var hon istället kär i oss, från att ha varit ganska assosial. Hon skulle konstant slicka en i örat, och då pratar vi konstant, dygnet runt med 20 min mellanrum som mest. Vi höll ju på att bli galna av henne. Även hon var kastrerad, men betedde sig som om hon var kär i oss…

Fruttisen
0

Du och din kille kanske är lite mer kära än vanligt? Lilltösen kanske känner sig bortvald? Socker är väldigt svartsjuk av sig, om man håller i Lakrits (förvisso inte pojkvännen) så ska hon fräsa och om man inte ger henne uppmärksamhet direkt ska hon minsann sura lääääänge.

LiindaLarsson
0

#3 hon har ju en kill iller till sezzla  han heter Sture.