Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 613 ggr
AlbaStiffler
0

Min iller bits inte vid blodprov!

Vi var hos veterinären idag, något ni kan läsa om i hemoröjd-tråden. Blev jag så full i skratt när vi skulle ta blodprovet. Då plockar sköterskan fram en liten minitratt och ber mig sätta på den på huvudet på Leo. Sällan, sa jag att denna kommer sitta kvar. Så jag trädde på den och snörde åt bandet så hårt jag kunde. Ett sprattel senare så var han fri från tratten.

Veterinären trodde att hon skulle få sig ett bett, men jag intygade att leo Aldrig bets. Det sa hon stämde inte, för alla illrar kan få knäppar tyckte hon. yeah yeah, inte mina illrar sa jag. inga av mina illrar har bitits när vi varit hos veterinären oavsett vad som gjorts. Sagt och gjort, inga bett blev det, även om Leo blev förbannad och gömde sig längst inne i buren efter.

När jag väl var på väg hem ringde jag min man och berättade om tratten. han sa att när han var där förra veckan hade de åxå försökt sätta på tratten. även han hade sagt att det inte skulle gå, att den bara skulle ramla av. Han hade även bedyrat att Leo inte bets. Vad händer? Jo Leo biter min man i fingret när de tar provet…. *asgarv* Snacka om att man kan ha fel. Dock har jag en känsla av att leo aldrig skulle bita mig, men jag kanske inte är lika kaxig nästan gång vi tar blodprov… hahaha…

Ceciliaolucifer
0
AlbaStiffler
0

Just ja,. sen sprattlade leo till när kanylen väl var satt så det sprutade blod på veterinären. fick säkert 20 droppar blod i ansiktet… *asgarv* Bra gjort Leo, det förtjänande hon efter den plåga du fick utstå idag.

HannaM
0

Eller så går man till roslagstull=) En lätt sövning med öppen mask bara så dom dåsar till, blodprovet tas och voila=) Ingen sur iller, tillräckligt med blod, inga tuggade människor eller bråk.