R.I.P Pysen 16/5-05 - 2/8-06
Igår blev vi tvugna att avliva Pysen!
Fyfan så jävla hemskt det var, att se dom föra in sprutan och han sedan fridfullt somna in. Det värsta av allt är att man betalar för sånt. Jag (Peter) känner mig som en jävla lieman med tanke på att datum och tid planerats in.
Jag tror aldrig att vi kommer få en lika bra iller igen för han var den roligaste illern jag någonsin har ägt eller träffat, han var alltid på bushumör. Alla som kände honom håller med oss om att han var den busigaste illern.
Anledningen till att vi var tvugna att ta bort honom var för att han hade en hormonstörning som orsakade en hel del, först och främst att han gick i full brunst fast han var kastrerad och skulle aldrig ha kommit ur den. Vi är säkra på att han var kastrerad och inte steriliserad så det inte kommer frågor angående det. Sen blev han aggressiv igen, eftersom vi hade lagt ned så mycket arbete med honom när vi väl fick honom så orkade vi bara inte gå igenom samma sak igen, speciellt inte eftersom han bet Jenna ett par gånger vilket han aldrig tidigare har gjort, det e bara mig han har gått lös på.
Sen begravde vi honom ute på landet hos Jennas pappa, han fick begravas med sin lurviga lila hängmatta och sin pingelboll som han hade med sig från uppfödaren.
Hur som helst så kommer vi sakna dig Pysen, vi älskar dig!
Vad sorgligt!! Tänker på er…

Åh fy så hemskt.
Det är aldrig lätt att ta beslutet att låta sin raring somna in. Det kan inte ha varit lätt för Pysen att bli så uppjagad som han blev av hormerna.
Jag tänker på er.
Beklagar sorgen. Tänker på er. 
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Beklagar sorgen.. tänker oxå på er!!
kramar från oss i Uddevalla
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Vad tråkigt, men jag vet ni gjorde det enda rätta. Tänker på er i er sorg.
Massor av kramar från mig och pälsarna
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

vi har fått svar nu varför han fick sin "hormonstörning" och det var pga en tumör i huvet.. men nu bor han hos gud så vi får minnas han med glädje ist! för att vara med han och vara glad.! /jenna

och tack JÄTTE TACK!! till er alla med alla uppmuntrande mejl och alla fina rader ni skrivit till oss… det värmer verkligen och du åsa nu har ju kiara ngn att ta hand om.. för en liten odåga är vad han var!! vi hoppas att han håller sej i skinnet och att hon sätter han på plats om han är för odjurig! ha ha ! ha det bäst alla!! ni är underbara!!
/Jenna