nar bor de vaccineras?
Hur sent kan illrar vaccineras egentligen? Kommer ju att fa min illervalp om nagra veckor, men hur lange kan jag vanta med vaccination? Vet att rekomendationen ar 10 veckor, men jag maste hinna lokalisera vetrinar, vaccin, fa pengar och valpen kommer inte forrens den ar 12 veckor. Och vad bor han vaccineras mot om han ska flytta med mig till Sverige om tva ar?
// Amanda

Du bor i england eller hur?
Har för mig att det skall räcka med valpsjukevaccination samt chippning och att illern har pass. Gör det inte det så tror jag att det är rabiesvaccination du behöver också och ev. avmaskning. Det bästa är att du tar kontakt med svenska jordbruksverket.
Du kan vaccinera när valpen är 12 veckor också. Sedan måste det gå ett antal veckor mellan valpsjukevaccinationen och rabiesvaccinationen (i fall han/hon behöver en sådan). Sedan måste du kolla hur långtid efter vaccinationen det måste gå innnan du får ta illern till Sverige.
du kan gå in på jordbruksverketshemsida: www.sjv.se " rel="noopener noreferrer" target="_blank">www.sjv.se för att kolla vad som gäller.

Javiss, bor i England :)
Ok, det later ju bra! Tror att han maste rabiesvaccineras faktiskt. Och om jag inte missminner det sa maste han vara vaccinerad ett ar innan. Men jag ska kolla lanken, tack sa mycket!
// Amanda
Här finns reglerna för införsel från EU-land att läsa http://www.sjv.se/amnesomraden/djurveterinar/inutforselavlevandedjur/ovrigasallskapsdjur/iller/inforselfraneuland.4.7502f61001ea08a0c7fff51518.html