Är det någon mer än jag här ikväll?
Sitter här i min ensamhet och undrar om det finns några fler tokiga iller.ifokus medlemmar här.
Eller så är man helt knäpp som sitter här en lördag kl 23,22 och hoppas att någon ska skriva.
De flesta är väl ute och festar kan jag tänka mig. =) Hade såna planer men då chrille blev sjuk så blev det till och stanna hemma då vi skulle åkt till köping på fest.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Jag sitter här med, med ett glas "gott och blandat" i handen =) Redigerar lite bilder från Åsa, måååånga vart det på kattungarna!
Amor vincit omnia
Åh vad kul. =) Något du kommer dela med dig av??? =)
Vadå, glaset eller bilderna
?
Amor vincit omnia
Glaset är snart tomt…måste nog fylla på igen om jag ska dela det =)
Amor vincit omnia
Nu var du rolig veronica. =) Tänkte mest på bilderna du tog hos Åsa idag. =))))

Jag sitter minsann åxå här. Känner mig tråkig ikväll, ingenting kul att göra ute. Skulle till Malmöfestival, men det blir väl nästa fredag istället för idag.
Vad skoj och se lite bilder som du har tagit veronica. För alla var jättefina. =) Superfina kattungar och grodan var häftig den med.
Undrar om jag ska dela med mig av lite bilder jag tagit idag. =)
Kan inte fatta hur kul det är att knäppa kort nu, förr så låg kameran och skräpade, inte många kort knäppta, nu är det så kul att jag knäpper flera hundra kort var gång jag använder kameran.
Ja madde, visa några av dina bilder =)
Amor vincit omnia
Jag sitter här. Ingen ide att lägga sig, kommer bara hinna sova nån timme. Bättre att sova i bilen.

Jasså vart ska ni nånstans? :)

*hosthost* råkar också vara utan liv så här e jag med, men hallå- inte är det väl en groda heller? Det e faktiskt en padda!
oooh kattungar e för underbara. synd att de blir stora!
Vi ska till Vallåkra träffen :)
så söta kattungar
Fina bilder Madde =) Jag som inte ens är bilintesserad gillade dem!
#16 Jag tror fortfarande på groda, men men det kan ju vara en padda med för midjemåttet var kanske lite brett för en groda =) Men jag tvättade händerna efteråt ändå, utifall =)
Amor vincit omnia

ja, själv har jag suttit och flätat in heeela "håret" med extensions, så numera är jag långhårig .. igen :D
Jätte fina bilder som vanligt madde! :o
#23: Kul att jag kunde locka dig med lite bilbilder som du tyckte var intressanta. =) Jag gillar och ta just såna här bilder. Även om jag tog bilder på hela bilarna så är det de här mindre som är mest lockande måste jag säga.
#24: Kul att du gillar mina bilder. Oj vad skoj med lite längre hår. =) Men du kommer ju till gävle så vi får se ditt långa hår. =)))

Jag vill då inte skryta *ler* men det ÄR en padda, jag e mitt i min utbildning till Biolog och spenderade min förra sommar med artbestämmningar =) KUL va det!
#25 Detaljerna är det som är viktigt Madde =)
Amor vincit omnia
#26 Då är jag ännu mera glad för att jag tvättade händerna efteråt, har för mig att det inte är så bra att ta på paddor =) Då kanske det är paddor jag sett hela tiden och trott att det varit grodor! Från små som inte är större än en knapp på tangenbordet till denna bjässe, och de kommer och hoppar i området ungefär samma tid varje år =)
Amor vincit omnia

hojt, jag är här :-) Ännu en individ utan liv;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Nejmen Åsa….är du tillbaka! Har Kalle somnat nu
Det har min gubbe gjort iallafall….på soffan!
Amor vincit omnia

Nejdå, här är alla vakna utom Sanna. Men gubben kom och påpekade att jag sitter för mycket. Pratar något om avstägning och sådant. *fniss* Du har tur du som har sovande gubbe. ;-)
Audiatur et altera pars
Även om han var vaken så skulle han inte klaga =) Sån tur har jag….=) Men det kan ju bero på att jag inte har 4 ungar och ett hus att sköta!
Amor vincit omnia

Ja Veronica, det är paddorna som invaderar när de får sina ungar i närheten av våtmark å sjöar å sånt. Då blir dom massvis! Lite häftigt faktiskt. Och det är ingen fara så länge du inte slickar på dom, och det gjorde du nog inte va! *garv*

Vilken tur du har. Har muttrade gubben något om att smita upp i morgonbitti och förstöra datorn. ;-)
Audiatur et altera pars

Ja, jag glömde ju att säga. Vilka underbart fina bilder ni tagit. Självklart kan jag inte säga annat än att kattungarna är söta ;-)
Fast de är faktiskt ännu sötare i verkligheten ;-)
Bilarna är inte söta. Men ack så snygga. ;-)
Bra kort som vanligt.
Audiatur et altera pars
Visst var bilderna på dina missar superfina. =)))) Tur du har en sån duktig fotograf så när dig åsa. =)

Ja visst har jag ;-)
Fast hon brukar ha samma problem som mig med mina illrar i alla fall. ;-)
Audiatur et altera pars
Jo men kort på illrar är ju inte det lättaste om man inte vill ha en bild på en sovande iller. =))))

Snyggt jobbat med kamerorna!
#34 Jodå, jag pussade MYCKET på paddan…..trodde det skulle bli en prins, men ack så fel man kan ha! *asg*
Så det fick bli en serie kort istället och tillbaka till gräset sedan…..undrar hur man ser skillnaden på en groda/padda som blir prins vid kyss och en som inte blir det? 
Amor vincit omnia

haha, det beror nog på hur giftig den är ifall du ser prinsar efteråt. *asg*
*asg* får ut och pussa flera i dag då, de brukar komma fram lagomt till kvällspromenaden med hunden
så om jag inte kommer tillbaka på et tag så har jag hittat en prins….eller så ligger jag "paddförgiftad" i gräset nere vid ån 
Amor vincit omnia

Ja, Madde nu har jag försökt fundera ut något att säga om dina bilder. Det är svårt måste jag säga. Men jag har försökt, börjar här då..
Bild 1:
+ Spännande! Man har först inte en susning om vad bilden föreställer. Snyggt när skärpan är lite på bokstäverna så att man ser bra vad det står.
-Jag skulle velat haft skärpan på något annat ställe, fortfarande på bokstäverna, men jag vet inte hur! ''Rören'' förvirrar mig lite.
Bild 2:
+ Rolig! Bra motiv, snyggt taget. Har inget dåligt att komma med, det säkert någon skulle ha kritiserat är att du speglas i metallen, men i det här fallet tycker inte jag att det stör.
Bild 3:
+Bra bild tycker jag. Bra komponerad. Snygg fokus!
-Synd att solen tar lite av bilens blåa färg.
Bild 4:
+ Kommer inte på något mer än Snyggt, bra fokus, bra motiv, motivet perfekt placerat på bilden.
Skulle varit roligt att se hur det blev om man tog bilden lite underifrån och haft fokusen på det röda.
Men, snyggt jobbat över lag!!
#44: Åh vad kul med lite kritik. =)
På 1:an förstår jag vad du menar. Önskar att jag hade kunnat fått med rören lite mer. Kanske om jag använt mig av programmet landskap kanske. Men jag valde och lägga fokusen på textens försat bokstäver då jag ville att blicken skulle dras dit.
I bild 2 var det som sagt otroligt svårt att inte få med mig själv. hehehe. Ev om jag hade haft en zoom med ett bättre ombjektiv så hade jag kunnat stå på längre avstånd.
Bild 3 gillar jag den blå färgen i. Grymt härlig färg.
Bild fyra hade man kunnat göra som du säger.
Åh vad skoj det skulle vara och gå på fototur med dig och ta kort på samma saker och sen jämföra och se hur vi har tänkt i vårat komponerande av bilder. =)))
Tack em för att du orkade titta lite på mina bilder. =)

Det var så lite så :) Det var bara roligt. Jag ska nog lägga upp nå bilder så du får ge kritik åt mig med..