Iller iFokus

Iller

Etikettin-memorian
Läst 852 ggr
Telefonkontakt
0

Illrarna flyttar..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag kommer Sigge och Fred att flytta från oss.. Anledningarna till detta är många, och JA, jag vet att vi bara haft Fred i ett par veckor och att vi inte borde skaffat honom..

En anledning är vad som har hänt med förra lägenheten.. För de som kommer ihåg så förstördes golvet och nu ska lägenheten saneras med hjälp av Anti cimex. Det kostar mig och Andreas väldigt mycket pengar och tur för oss att lägenheten bara är 34 kvm.. Vi kan inte se denna historia upprepa sig. Vi hade väldigt tur att vi hyrd ei andra hand av Andreas styvsyster, att slåss mot en hyresvärd kostar mycket mer än familjen.

En annan anledning är den drastiska vändningen i ekonomin och att betala stora summor på andra lägenheten gör inte saken bättre (ravioli är inte lika gott 4 dagar i rad)

Det är med gråten i halsen och tårar som redan rinner som vi lämnar bort dem. Det är för deras bästa. Vi har knapt råd att köpa mat till dem och vi skulle aldrig kunna betala vetrinärkostnader om olyckan skulle vara framme..

Jag älskar Sigge som han vore mitt barn och det här är det värsta jag gjort. Fred har vi inte haft så länge så jag har int ehunnit knyta lika starka band till honom än, men jag älskar honom också.

Som tur så kommer de att finnas i närheten, bara 20 minuters promenad bort. De kommer att få det jättebra. Den nya ägaren får pressentera sig själv.

(nu gråter jag)

Tack för den här tiden Sigge.. Snällare finns inte.. Synd att jag inte fick lära känna Fred lika bra..

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

MimmieM
0

Usch, va hemskt! Men det låter som ett bra beslut för er alla om er situation ser ut som den gör!
Det kommer finnas så mycket annat i era tankar framöver också!

Stor kram till er!
- Lycka till!

Carpe Diem

AlbaStiffler
0

AJ då… :-(

UnhandyPillow
0

Åh stackare! Förstår precis hur det är, ska bli Av med Affe. Gråter
Har gråtit hela dagen så att ja fått huvudvärk pga det. De e inte roligt att skiljas från pälsklingar. Gråter

FerretCrow
0

nej gud vad synd men roligt att dom hamnar så nära

Jenahbella
0

uss jag får oxå gråten i halsen när jag läser detta! :/

detta var ett svårt beslut för mig med, även om jag tog ett VÄLDIGT snabbt beslut, jag och min sambo tackade ja till att ta sigge och fred till vårat hem.

hade länge tänkt på en kompis till alou, och när jag och elias haft annat illerbesök här i två veckor förstog vi att A´lou behövde en vän. så fred var inte speciellt svårt att ta.. en perfekt lekkamrat till min älskade Lousan, för de poppade som aldrig förr när de mötes..

sigge känndes lite svårare, verkligen inte för att de e nåt fel på han, det är verkligen världens mysigaste och snällaste iller!!
i mitt hjärta var han fast från första början, en sån charmkarl ;)
men att gå från en iller till tre..
de va verkligen ett stort stort steg för elias!

nu när vi väl tagit beslutet känns de riktigt bra! de kommer få ett bra hem hos oss :)
och gammelmatte och gammelhusse bor som sagt bara en kort bit härifrån och kan komma å gulla lite när saknaden blir för stor.

#0 många kramar från mig, elias och alou

skrollan
0

ja, man blir själv ledsen och tappar tårar när man får läsa om sådant!

Sara
0

Ledsen för er skull men det är skönt att ni hittade hem så nära er till illrarna.

Sara

Telefonkontakt
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det tommt.. Kommer nog aldrig att kunna skaffa iller igen.. Kommer bara att jämföra med Sigge, och ingen iller är den andre lik.. Fred lärde vi inte känna så bra som Sigge, men han kommer att bli en lika fin iller som Sigge tror jag. Och han brukade siva på min mage..

Suck.. Liver är så orättvist Ledsen

FerretCrow
0

#8 du vet vart du hittar mig om du vill prata=(

Jenahbella
0

#8 jag känner så med er.. va inte lätt att se era miner när jag gick :(
vill iaf att ni ska veta att de går bra här hemma.. de har bildat illerhög och verkar trivas med varandra..
kram på er!!

Telefonkontakt
0

#10 Vad roligt att höra. Sen så var det bäst för dem..

Om ni behöver illervakt så vet ni vart ni kan skicka iväg dem. :)

Ceciliaolucifer
0

Jadu Linda,

Ibland bjuder livet på otrevliga överraskningar. Kan man inte ge djuren det dem behöver så har dem det bättre hos någon annan. Ni har nog gjort det bästa av situationen och fattas det pengar, tid och utrymme så har man inte mkt till val.

Men jag förstår er glädje över att ha dem så nära :) Jag vill inte öppna bilderna, kommer bara bli blödig och gråta :)

Lycka till med allt, stannar ni kvar på iFokus?

Kramar /C.

Jenahbella
0

#11 absolut :) alou skulle ju behöva åka på träningsläger hos er ;)

Telefonkontakt
0

#12 Jag blir kvar på iFokus, är medlem på andra sajter, stannar nog här också, beror på hur det känns.

#13 Hehe, träningsläger med Andy isåfall. Hihi

Norrskenets
0

Nä va hemskt, skönt att dom hade den turen att hamna så nära ändå=´) *många tröst kramar*

Telefonkontakt
0

Vaknade nu och skulle gå och dricka lite mjölk.. Inga illrar som vill springa ut ur köket och göra mig arg och tjurig. Inga galningar som man får "bowla" in i köket igen..

*suck*

AlbaStiffler
0

nästan så jag snörvlar åxå… :-(

FerretCrow
0

#16 kanske kan skicka fisan till er på uppfostringsläger hihi

Satmaran
0

Urf! Blir alldeles tårögd :(

Fattar att det är tufft, du fick väl smått också, eller?

Prioritering är svårt, men dina pälsklingar får det underbart hos Jennifer och A'lou. Du slipper i alla fall att oroa dig och du kan låna dem eller hälsa på, det måste i alla fall vara en tröst i eländet!?

Tröstkramar från oss

Lillan

Telefonkontakt
0

Putt till Thessan_87 som missade något

VeronicaKahlbäck
0

Usch vad jag tycker synd om dej vet precis hur det känns speciellt det med att men tror att man aldrig mer ska skaffa en:( Tycker det är skitstarkt när folk inser att deras djur får det bättre hos någon annan!

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus