Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 830 ggr
Vintage
0

Belöning, vad kan ges?

Försökt hitta olika sorters godis åt Tet att ge som belöning vid toabesök etc. Russin och frukt var inget att ha, rå fläskfilé var dock riktigt mums men det sitter man väl inte med varje dag direkt :P

Tänkte på leverpastej om det är okej att ge?

Vetegroddsolja har jag läst med vet inte riktigt var det går att få tag på, kanske går att få reda på med lite sökning men är lite lat idag .. :P

[jenkass]
0

gurka är uppskattat här, det är något man ofta har hemma oxå.

TottsiGirl
0

Hemma får dom inte godis så ofta men när dom får det är det en blandning av bandits, vitabee, greenies, vetegroddsolja, furutone, sen brukar ja även ha en liten burk med kattmatsprover som jag blandar och har som godis lite nyttigare men mycket uppskattat

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

pyronella
0

gurka som sagt, en halv vindruva (obs: skalad!), nötfärs, en fnutte-bit rökt pålägsskinka. frithz själv hade nog valt gelehallon, men det tycker inte matte. laktosfri grädde är också populärt!

pyronella
0

leverpastej innehåller så mkt tillsatser, det är inte så nyttigt. rekommenderar grädden för den laktosfria har en mkt längre hållbarhetstid än den vanliga me dlaktos.

LiindaLarsson
0

jag har hört att man inte ska ge RUSSIN

LiindaLarsson
0

Vetegrods olja får du tag på en djuraffär eller på grangården

Vintage
0

4 # Ja jag misstänkte nästan det, tack för svar :)

6 # Ok, tack, ska leta reda på det då och testa, men russin har jag läst ofta att man kan ge och det uppskattas mkt

Ska testa med gurka också då, skinka fattade han nog inte vad det var, försökte ge en liten bit men det ignorerades totalt.

Satmaran
0

Vetegroddsoljan är billigare i hälsokostaffärer :)

Sara
0

Det kan finnas ett gift i russinen som inte djur och små barn tål. Det är oftast inget gift i men det händer och då är det dumt att riskera.

Det är ett gammalt tips att man kan ge russin och många av oss har gjort det förr innan vi fick veta bättre.

Sara

JossanH
0

angåede russinen så är de också väldigt söta och socker ska man ju undvika.
Jag brukar köpa hundgodis att ge som godis ibland. Brukar köpa schmackos och bryta små, små bitar av och ge. Mina älskar det.
Mest uppskattat är ändå groddoljan och vita-B.

Sajtvärd på Iller.ifokus

lolla87
0

men vad ska man ge sin iller då? min har fått russin i 2 år nu och han mår bra… och vetegrodds olja älskar han med!

UlrikaD
0

#11 Finns ju massa bra tips ovanför som inte är russin.

Vintage
0

Okej, vetegroddsolja verkar ju vara mest populär.

Får köpa det nästa gång jag handlar

LiindaLarsson
0

Dom här är oxå jätte jätte poppos hos många illrar finns på dom fälsta djur affärer..

men vetgegrods olja får du inte ge för mycket av

Menù varor ska du inte köpa åt din/dina illrar

-------------------------------------------------------------------------

Gå in på den här sidan och Köp lite grejer till din iller..

http://www.hagsatrazoo.se/index.php?cPath=107

---------------------------------------------------------------

har finns det oxå saker med mera

http://www.amhs-illertorg.se/shop/index.php?cPath=29&osCsid=febd357fa13b49439b8f48d258979b6a

--------------------------------------------------------------

här köper du iller foder som är bra

http://www.hungryferrets.se/  Vitalin

-----------------------------------------.-

har finns maten jag köper den är mycket bra.. finns för olika åldrar.. man akn också köpa hil´s katt mat

http://www.teba.se/

Sara
0

#11 Någon gång kanske du får giftiga russin..

Jag använder mig av bandits som är mycket uppskattade här hemma och nått kattgodis som Funny tycker om (kräsen).

Sara

Marina
0

Tänk på att illrar inte kan smälta frukt!

Ilokay
0

evve gillar inte sötsaker så hon får bandits med baconsmak, och dom andra två gillar yogies.

värt att testa:)

LiindaLarsson
0

FRUKT SKA MAN INTE GE

Fruttisen
0

Jag ger vetegroddsolja, gurka eller torkad kyckling- finns på hundsektionerna i djuraffärerna. DET är uppskattat! =)

kitty
0

när jag skulle ta reda på vad mina ville ha gick vi till djuraffären så fick dom provsmaka sig fram . .dock gjorde jag inte det med Melker, men med Milton och Amy.

Milton valde något hundgodis och Amy valde allt ;)

HannaM
0

#18 jodå, i en måttlig mängd, det vill säga lite så kan man göra det. Mina får smaka melon ett par gånger per år…

lolla87
0

#15 ja min är mycket kräsen av sig!

Maathilda
0

Jag har hundgodisar hemma , men leversmak. Kan man ge sån till en iller?=)

HannaM
0

#23 är det dom vanliga leversnittarna?? dom platta? dom innehåller så vitt jag vet mycket mjöl och en del socker och i stort sett ingen lever alls, inte speciellt bra alls egentlgien. Prova torkad lever istället=)

Maathilda
0

#24 Okej.. Det ska jag göra istället då :)

Strumpan
0

Jag brukar lyckas tigga till mig kattmat i provpåsar när jag köper illerfoder. Sen brukar jag köpa Sanal Ferret Bits Antihairball som är bra spec. när illrar fäller (därav namnet). De kostar 39kr på Hagsätra zoo och man får ge max 4-5 st/dag så de räcker ganska länge.

Mvh Jenny

HannaM
0

#26 kollat datumet på dom? sist jag köpte så hade dom gått ut för flera månader sen

Strumpan
0

#27 Jodå, de går ut April -09, så det e lugnt =)

Mvh Jenny