Imponerande liten flicka
Igår åkte jag på vikingamarknad utanför malmö. Jag hade dåligt samvete över att lämna Tequila ensam hemma hela dagen så jag tog med henne.
Det gick dock väldigt trögt att ta sig någonstans på marknaden så jag blev stoppad varannan meter av folk som ville veta var det var för djur. Jag vet inte hur många gånger jag hörde folk säga "Titta, en hermelin!". Nån tysk trodde det var en bäver. Bra att folk har koll…
Plötsligt träffade jag på en kvinna med 2 barn på släp. Hon var svenska men hennes barn pratade engelska så jag antog att det var där de bodde. Hon sa att hon själv hade 2 illrar hemma och hennes barn undrade om de fick hålla min. Eftersom de var illervana och Tequila halvsov och bara biter lite hårdare när hon är på bushumör (dock aldrig så att det gått hål) så fick hon hålla henne. Jag började prata med mamman som frågade lite om regler för att ha iller i sverige. Enligt henne så var dom där hon bodde tvunga att vara steriliserade (eller var det kastrerade?) och doftkörtlarna skulle vara bortopererade innan man fick lov att sälja illervalpar.
När jag vände mig tillbaka mot ungarna så hade Tequila bitit tag i dotterns hals och ville inte släppa. Ungen sa inte ett knyst. Hon bara blottade halsen så att hennes bror försiktigt kunde få loss illern.
Jag blev helt stum. Några stora starka vikingar på marknaden hoppade höggt av att Tequila nafsat på deras fingrar, men den här ungen som inte kunde ha vart mer än 5-6 år sa inte ett pip utan bara väldigt lugnt lät sin storebror få bort Tequila. Inga sura miner och ingen upprörd mamma. Hon blev heller inte rädd för Tequila utan undrade om hon fick gå en liten promenad med henne. Hon kom också tillbaka efter en liten stund och ville säga hej då till illern och klappade henne innan hon glatt skuttade iväg igen.

Ungar är otroliga!!!!
Tequila var ju inte så imponerande dock :(
Hälsa henne att hon ska uppföra sig ordentligt bland folk åtminståne ;) Fy skäms att bita små flickor!!!
Nej, sådana där vampyrfasoner tillåter jag inte! Det är FY FY! *morrar*

Underbar tös ja hela familjen faktiskt. :-)
Men berätta för din tös att vi försöker få bort stämpeln om att de suger blod och biter efter halspulsådern. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Hu ja! Urf! Skammens rodnad sprider sig över mina kinder, hur kan vår avkomma uppföra sig på detta vis? Hon var ju den största, snällaste och lugnaste av hela kullen!!!
Har jag närt en vampyr vid min barm? ;)
Maya rodnar också, fast bara lite… Hon skulle nog vilja sticka upp om hon bara vågade, he he.
#4 Hon har iallefal aldrig bitit så det gått hål på någon, vilket iallefall jag tycker är väldigt skönt :) Hade vart illa om hon punkterat halspulsådern på den lilla flickan. Då hade nog inte mamman vart lika överseende :P
Jag får väl inreda Tequilas sovhörna med krusifix och vitlök för att få bort vampyrtendenserna helt enkelt:)

Ha ha! Hon får nog marineras i vitlök och ha små krusifix på sin sele =D

#6 HAHAHAHAHAHAHA!!!
Carpe Diem