"Förstailler" sökes i skåne!
Hejsan, har fått massor av bra tips och råd av folk här på sidan.
Söker en iller för omplacering, då jag förståt att dessa är lättare att hantera än en valp.
Finns det någon i skåne som är intresserad av att hjälpa mig med detta?
Mvh Johan
Just det, du kan prata med Cannaydia här på forumet, hon är omplaceringskoordinator för Svenska illervänner och har kanske nått däromkring.
Finns mer info på www.illervanner.se
Sara

Tack för tipset:)

Bra att du tar hand om en omplacerings iller…
Det behövs…

det behövs verkligen.. ;)

Omplaceringar är klart bäst. har provat både valpar och omplaceringar och omplaceringar tycker iaf jag känns bäst. Du slipper en dryg valp, och du räddar en iller. För nog finns det på tok för många omplaceringar i sverige, helt underbara illrar utan fel som bara haft felaktiga ägare… :-o
Lycka till med omplaceringen! :-)

Ja det känns som att man göra något bra! Att ta hand om ett djur känns härligt, hoppas bara att någon (helst från skåne) Hör av sig…:)

Nog lättast om du själv hör av dig… Och man får vara beredd på att åka några mil för att hitta en bra iller. Men som sagt, där nere i södern är det nog inga problem att hitta nån i krokarna. har du som sagt kollat in alla de annonser som Cannydia har utlagda? Dessa illrar är utplacerade i olika akuthem tror jag och söker permanenta hem. Det går säkert att ordna på något sätt med själva hämtningen… :-)
Har du kollat under avdelningarna "Omplaceringar" samt "Blocket annonser"

Känns lite som att folk på blocket har som "industri" att föda upp ungar och sälja
Jag är ju mer på jakt efter en vuxen att ta hand om i första hand:)

finns en hel del omplaceringar på blocket åxå. De flesta som säljer sina omplaceringar privat lägger ut dem där… tyvärr… de ha rkanske inte hittat hit. När de går genom en omplaceringsverksamhet eller en förening så går de oftast direkt hit och inte ut på blocket. Dock brukar folk var duktiga och göra en tråd här (under kategorin Blocket, och länka till annonser de hittar där).
Men som sagt, jag kan varmt rekommendera att du tar en omplacering genom omplaceringskoordinatorerna, tex Sara för SKILLS samt genom Cannydia. De vet vad de sysslar med och har oftast gjort en utredning på illerns hälsa och spyke… Så det kan jag rekommendera varmt! :) har tagit 2 illrar själv genom SKILLS. Kolla in på deras hemsidor vetja, de kan ha annoser där kanske… har inte koll på vad de har inne just nu…
I Skills så har vi faktiskt bara en äldre hona för omplacering just nu och hon finns i Hjo så det blir en bit att åka.
Sara

Ah låter toppen, vad är deras hemsidor?

hehe, Hjo, det kallar jag nära… bara 20-30 mil va? ;-)
Haha, (h)jo det är klart! 
Sara

Oj vad många illrar det fanns på illervänner…

Nu har jag införskaffat en helt underbar liten tjej vid namn Cereza (Körsbär på spanska) från satmara, om jag inte är helt fel på det då är hon född den 19:e april
Bilder kommer inom kort
Tusen tack för alla bra svar som ni givit mig här inne, det har verkligen varit till hjälp
Och tack till dig Satmara för din underbara flicka!:)
Grattis!
Sara

grattis till din nya tös :P

Oj, vad snabbt det gick. Grattis till tjejen!!

Det var en så omedelbar kärlek, så vad ska man göra???
Na nä, vi hade faktiskt diskuterat fram och tillbaka några dagar innan. Så det kom inte helt "out of the blue"!!!!
Cereza får det fint hos dig Johan, det finns något genuint i dig och du kommer aldrig att ge upp!!!
Cereza är en lätt flicka att ta, på alla sätt och vis. Social, kelen och busig. Vad mer kan man begära????
Jag finns här alltid, så bara slå en signal om du känner att det är tufft!!! En valp är dock en valp och frågor uppstår ;)
Kram.
shit vad jag saknar henne!!!
Grattis till valpen :)
#20 Så hon fick ett hem till slut… Det va ju vra. Och efter det jag har läst verkar det vara som ett bra hem :)
#16 och #20 vad bra att hon fått ett hem nu :) kalas! blev glad av att läsa detta såhär på morgonen! ;)

Ja det var verkligen kärlek vid första ögonkastet, för jag hade inte planerat att ta hand om en iller från satmaran, men när jag fått kontakt med Cereza så var det kört, jag var verkligen såld från första stund:)
Bilder kommer inom kort:)
oj vad kul! grattis o välkommen till illervärlden :)

Som utlovat kommer lite bilder på Cereze
Här utforskar hon mattes säng:)

Och här tar hon en runda i hallen:)
vilken sötis :) :D

så underbar :P

Grattis! Vilken söt donna :P

Härligt att se att hon mår bra!!!
Vi saknar henne verkligen här hemma, speciellt Salsa som nu är ensam valp kvar. Tur att Maya är en så tålmodig mamma, hon ställer upp och brottas och leker närhelst Salsa vill :)
Ge Cereza en puss på nosen från oss (om du vågar). Hon tog ju ett litet smakprov på din näsa ;) Den genen kommer med all säkerhet från mamma Maya som aldrig kan motstå att nafsa i en näsa som kommer nära nog, he he.

Grattis vad skojigt för er alla.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Det är jättekul, men hon testar verkligen gränserna:)
Har bara lite problem med att få henne att gå till lådan, men de löser sig säkert med tiden:)