Vissa borde inte ha djur!
Jag och Tindra va ute på prommenad igår och träffade en tjej med en minigriskulting som vi gick en sväng med. (kul!) Plötsligt dök en tanta upp och "dök" stackars grisen Selma. "Ooooh, en gris skulle jag också vilja ha" sa hon, och sen: "men usch iller har jag haft och dom bajsar ju så stort"
(Eh, redan där tänker jag onda tankar om att hon e IQ-befriad) sen fortsätter hon med:
"men jag har hört ett skräcksenarie om en som hade gris och den bökade omkull papperskorgen i köket och gjorde en himmla röra! Gör dom verkligen så?"
Jag försökte förklara för henne att djur är djur och att dom busar, vilket man som djurägare får ta! Men allvareligt, ska HON få skaffa en gris…eller ett djur över huvud taget!? Tycker inte jag iaf.

Ursäkta men jag förstog inte exakt varför hon inte skulle få ha djur?
Jag håller med henne att illrarna bajsar en del, och inte på lådan varje gång. Man måste bara vara lite tolerant och orka städa en hel del när man har en iller.
Vissa djur stöker mer än andra. T.ex mina katter stökade inte mycket utan det va mest päls lite här och där. Min ex pojkväns mor var en såns om tyckte illrar var alldeles för stökiga, hon har en hund själv.
Vissa djur passar en och andra djur passar andra.
DG jag tror att hon syftade på att tanten tyckte att det var ett skräcksenario om grisen stökar ner… å en minigris stökar ner… en hund stökar ner… alla djur stökar ner på ett eller annat sätt…. typ… så tolkade jag det?? (obs. inget otrevligt menat ta mig på rätt sätt)

Ja, alla djur stökar ner på ett eller annat sätt. Och att grisar bökar omkull saker och bökar i saker, det är ju typ det mest grisiga beteende man kan hitta liksom.
Så visst en gris bör hon nog inte ha om hon tycker en omkullvält sopkorg är en kattastrof. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag tycker inte alls att hon verkade va en sån som tollererar stök och bus från djur och det måste man ju ta om man ska ha djur… speciellt om hon ska ha en minigris!
Det är klart att illrar bajsar mycket men jag tycker endå att dom ger så mycket mer. Om någon som haft iller bara kan se den nackdelen och inte fördelarna alls så är det nog ingen djurmänniska. Någon som bara gillar djur så länge dom är snälla, rena, fina och lydiga tycker jag inte är en riktig djurvän. Det är min åsikt och ni får hata mig för den om ni vill, men jag tycker att med djur får man ta nackdelarna med. Jag är hård med min dom, men det är bara så jag är. Jag är känslig när det gäller djur.