Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 1419 ggr
Anotherperfectday
0

Söker en bästa vän

Hallo, har precis blivit medlem här. Efter att ha haft några illrar hemma så måste ja säga att ja blivit kär (å d blir ja inte lätt =) Så, efter ett halvår och en MASSA efterforskning så känner ja att en iller verkligen skulle passa min livsstil. Min katt kommer att hata mej men han vänjer sej nog. Redan nu så klarar han av att äta brevid en iller =)

Så ja tänkte att om ju nu ska ha en iller så varför inte ta någon som behöver ett nytt hem. Precis som katten ja har (keso) Så känns d bäst att ta hand om djur som någon inte längre vill ha. Själklart så e ja ochså öppen för en ny liten valp

Det finns allt för många människor som bara "skaffar" djur å sedan skiter i dom. Idioter om ja ska vara rakt på sak. Hsh, jag e ute efter en ung hanne. Helst okastrerad om jag skulle i framtiden vilja ha en kull. Hör gärna av dej om du har en iller som behöver ett nytt hem eller en liten valp som du kan lita på får det bra =)

/Andreas

MimmieM
0

kanske är lättare att skaffa en valp som kan vänjas vid en katt, än en iller som aldrig träffat på någon :)
En tanke bara. Det är min erfarenhet iaf. 2 kg Nike 6 månader blev brottar- och lekkompis med katten Rut (lika gammal). Sedan hade jag en katt som trodde hon var en iller, men jösses vad roligt de hade tillsammans :)
Oliver och Zeke (3 år) tyckte hon var väldigt otrevlig!

Carpe Diem

Anotherperfectday
0

Jo d e sant. Men tror du inte en iller kan vänja sej med en katt. När illrarna har försökt busa med honom så har han bara hoppat undan å illrar e ju inte så bra på att hoppa högt =)

Va kul att din katt å iller kom överrens =) Min katt e snarare "låt mej vara" fast utan att vara våldsam. =)

MimmieM
0

Illrar och katter kan bli väldigt bra kamrater. Det tog en stund för alla att komma underfund vart de hade varandra. Men sedan gick det som smort, och det finns fler exempel på att katt och iller kan bli väldigt bra vänner!

Carpe Diem

Satmaran
0

Jag har 2 flickor som ännu inte är tingade ;)

pm:a om du är sugen :)

Smurfina73
0

JAg har alltid haft både katt och iller samtidigt. Tom då katten fick ungar. Med stor respekt låg illern med hakan på tröskeln in till rummet där mamman yog hand om sina ungar. Nån gång då mamman var iväg så snodde han åt sej en..för att tvätta på och gosas..Sen då dom blev större så tillät mamman dom leka..

Har nu en gammal katt på 11 år och 3 iller tjejjer..undrade lite hur det skulle gå men inge större problem. Kan ta en tid innan dom hittat sina platser i hemmet. Idag äter dom ofta samtidigt och sover päls mot päls. Den enda katten har svårt med är Albinon. Även om dom inte busar ihop så är Gizmokatten alltid i samma rum..ligger och kollar på deras bus. 

Lycka till!!

[trollskogen]
0

jag har en kull lev klara ungar nu i massa kul färger för 1000kr st .

hör av dej om du är intresserad på mailen  s_norf@hotmail.com

Marina
0

Ang att du helst vill ha en okastrerad hane, vet du om att de oftast luktar extremt illa när de brunstar? En okastrerad hane brunstar konstant och om du har otur så kan han få humörförändringar då han ändras från att vara liten valp till brunstig hane. Jag har två hanar som numera är kastrerade, man ska ju inte kastrera för tidigt utan jag försökte vänta tills de var en bit över 6 månader. Den första började bita mig och alla som kom och hälsade på när han blev brunstig (nåt han aldrig gjort förut och som försvann igen när vi kastrerade honom). Den andre hanen blev riktigt elak mot den första hanen när han kom i brunst, han hängde honom i nackskinnet varje vaken stund så den andra stackarn skrek. Så kastrering är att rekommendera.

pyronella
0

frithz är mkt stolt över att gjort så gott intryck! på dig, knappast på keso…

[trollskogen]
0

Hmmm… Min okasterade illerhane är gosegrisen själv mot allt även andra hanar ?

Han har aldrig bitit nån eller bråkat .

Så det är nog olika.

Luktar gör dom , men jag tycker inte han luktar illa , bara iller ….