Är det inte det ena..
..så är det alltid det andra..
Jahapp. Aviendhas öga läker ihop och ser bättre och bättre ut för varje dag som går, så den värsta oron för henne har släppt.
Den jag inte oroat mig nämnvärt för är Phoenix, som kastrerades i torsdags. Men igår, rakt ut ur ingenstans blev såret inflamerat.. Blödde och varade som bara den. Uppsvullet och rött är det, men jag har tid hos vetten i morgon på förmiddagen, så hon ska kika på det och antagligen ge antibiotika. Stackars muräna..
Sen när han vägdes inför kastrationen så fick jag en riktig överaskning, han väger bara 1,4kg nu. Han som i vintras vägde nästan 1,8kg. Visste att han hade gått ner till 1,6, men jag trodde han stannat där..
Visst har han vart stressad av alla hormoner på slutet, sprungit runt som en illbatting och inte fått en lugn stund, samt fler promenader sen snön släppte, men ändå tycker jag det verkar mycket? Eller är jag bara nojig?
Paulina
våran kille här hemma väger 1275 och han kastrerades i vintras i januari, och tror han tappat sin vinterpäls två gånger nu. Det tycker jag är lite för en kille =(

Min Dodge (hane) vägde 2000gr i Januari o han vägen 1500gr nu…
Dom går ner jätte mkt på sommaren…
#1 Min första hane vägde som mest 1,3 kg. Sen gick han ner till kilot jämt..
#2 Ok, det är ju en ganska stor minskning, det tröstar lite nu när man är nojjig över alltigt just nu. Testade Chade för insulinom när han gick ner i vikt, och då hade han det, och han var 1,5 år då, dog strax innan han fyllde 2. Vill INTE vara med om det igen..
Paulina
min grabb gick ner från 1½ till 1kg i början på mars
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Våran Ozzy kastrerades i slutet av februari o vägde då ca 2,2 kg. nu väger han 1,95 kg. så han är fortfarande våran lilla klump men han har tyvär blivit smidigade med vikt nedgången vilket min kaktus fick känna på i helgen…

Min grabb tappade ett halvt kilo efter kastreringen.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Harley har oxå tappat ett halvkilo sen han kastrerades och fick sommarvikt,, Hoppas såret läker fint efter veterinärsbesöket
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Ja, visst kan de tappa efter kastrering, men han har ju redan tappar 400g.. Jag vill ju inte att det ska försvinna ÄNNU mer av min mysiga klump ;)
Paulina

Min iller kingen rasade 1kilo efter kastreringen men inget fel alls på honom det är normalt att dom minskar i vikt. men visst kingen vägde ca 2.5 innan kastreringen =)

Har du någon bild från när han vägde 2.5 kg ?
Älskar stora illrar !
Vill ha en jätte stor ;)

Melwin väger 1,6 och Denver väger nog bara 1,4… de vägde 1,7 i vintras så det är ju inte så stor skillnad… Epona väger 750 g nu tror jag, och hon vägde 900 i vintras :S
golf.ifokus.se
Så länge han är pigg och äter som han ska så är det antagligen bara hel normal viktnedgång.
Sara

Nu har vi vart till vetten.. Efter många om och men lyckades hon klämma ut en stoor klump med levrat blod ur "bölden"
Nu ska det hela smörjas 2 gånger per dag i 5 dagar med en salva, samt penecillin i en vecka. Lilla killen min. Nu får ni gärna hålla en klo för att det läker ihop som det ska, så infektionen inte sprider sig..
Paulina

Håller en tass och några klor och lite tummar. Valle hade problem med sitt kastreringssår men det löste sig med pencillin, hoppas det gör så här med!!

Ja tassar hålls här med! Usch vilken otur…