Iller iFokus

Iller

Etikett: kunskaps-trådar
Läst 1969 ggr
MannyClue
0

Hur mycket kostar det i månaden?

Nu undrar jag en liten sak.
Det är så att man får ju nästan aldrig veta riktigt hur mycket det kostar i månaden.
Finns det någon som skulle kunna ha något litet svar på det? :)

Telefonkontakt
0

VAD kostar i månaden?

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

MannyClue
0

oj, ursäkta.
Jag undrar hur mycket det kostar med en iller i månaden?

Aviendha
0

#2 Det är väldigt svårt att svara på tycker jag.. Det beror på vad du ger för mat, men även på hur mycket den äter tex..

Kan ge dig ett ex.. Försäkring för en illler i ett år= 515 kr
Vaccin (varje/vartannat år) = 400 kr (varierar väldigt från plats till plats)
10 kg mat (vitalin) som räcker för mig i ca 5 månader = nästan 700 kr. Regelbunden rengöring av toalådorna krävs, så då kan det gå en del sand/pellets. Hur mycket vågar jag inte säga, men jag lägger nog 50 kr i månaden på den biten.

Sen är det leksaker, den kanske förstör saker du måste ersätta, klotång, sele, transportbur, toalåda mm är ju engångskostnader men ändock.

zickan
0

på länk alternativen upp så finns det några sidor med iller foder. bara gå in och titta på. sedan så är det mycket olika på priserna på iller foder från affär till affär.
Anf iller foder började jag med och i sthlm betalade jag 79:- för 1½ kg. i västmanland är det 148:- som billigast för samma foder.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Aviendha
0

#4 Det var skillnad det! Här tror jag de tar runt hundringen, men är osäker. Sån mat går ICKE att äta enligt mina djur ;)

LiindaLarsson
0

boror ju helt på iller ägaren hur mycket det ska kosta i månaden.. men det finns ju skaer dom måste göras med illern och vad en iller måste ha

Sara
0

Jag räknar för en iller:

• ca 50:- mat (Vitalin).
  • 50:- månad för försäkring inkl liv.
  • 50:- toalådeströ (träpellets).
  • 40:- godis.

Sen tillkommer vaccination en gång om året ca 300:-, tandrensning ca 1000:-, antagligen ett par omgångar hos veterinären mot öronskabb ca 1300:-.

Eventuella veterinärbesök pga skada eller sjukdom går snabbt upp till ett par tusen kr även med försäkringen och det är utan ev övernattningar eller operationer.

Det är inte så dyrt att ha iller per månad men det går åt en hel del pengar under illerns liv.

Sara

TottsiGirl
0

Jag tycker det är jättesvårt att säga vad de kostar.. Det finns ju vissa grundkostnader som man inte kommer ifrån, foder, försäkring, vaccin, toaströ av något slag. Men sen kan de ju bli som för mig tex Fiona fick en benbit i gomen och fick sövas och röntgas för att dom skulle hitta den 1400extra direkt så att säga nån exakt summa va de kostar de går inte..

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Gustav-o-Linda
0

Mina 2 st kostar en hel del… Ger dom nästan bara BARF  o äta och sen köper jag jätte mycket saker till dom… Kan bara inte låta bli !!!!! ;)