Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 566 ggr
Alwyn
0

Vill inte kela. Hjälp!

Måste bara fråga er: Är det vanligt att illervalpar inte alls vill kela? Är det något som kommer med tiden?

Tindra hon vill aldrig kela och vill lixom inte bli klappad! När hon sover kan man klappa henne lite men annars vill hon bara tugga på handen. Kliar kanske i gaddarna, men lite kel trodde jag nog man skulle få :o(

Tacksam för råd.

[Falo]
0

Det är normalt. Tengil är nu 14 veckor, han har inte velat kela alls förrän senaste två veckorna förutom med Nettan då:). Nu blir han gosigare för varje dag känns det som.Glad

Alwyn
0

Oh vad skönt! Fick lite hopp där :o) Tack

DG
0

Illervalpar gillar busa mer, man kan kela med dom lite försiktigt när dom är trötta och sover. Det gjorde jag med båda Hapsis och Moon när dom var små :)

gameover
0

min ville inte kela heller i början men nu ska han pussa jättemycket, hur länge har du haft henne?

Du kan ge henne lite belöning när du tar upp henne, inte varje gång men ofta och småsmå belöningar, sen kommer hon ju liksom gilla att vara hos dig ;P Eller så kommer det med tiden.

Faxlin
0

Små valpisar vill oftast inte kela. De har inte tid. ;-)
Men jag tvångskelar med mina jag;-) Då brukar de bli världs gosiga sedan. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

gameover
0

hihi, ja, sånt funkar bra det med, det gjorde jag också, och så suckar han när man börjar pussa :D

Faxlin
0

haha, japp för då blir man bara över äcklig anser de. hihi
Men jag pussar på mina också. hihi

Audiatur et altera pars

Alwyn
0

Jag har haft henne sen hon va 6veckor…lite tidigt men han som hade dom "lurade" mig lite där.

Jo hon vill va hos mig hela tiden! Men man får inte kela, bara busa. Helst ska hon ligga i ena handen och gnaga på den andra! hehe

Faxlin
0

Ja du lär inte vara varken den första eller sista som blir lurade av oseriösa uppfödare tyvärr.
Mitt råd är i alla fall att tvångsgosa med henne. ;-)
Det lönar sig i längden .

Audiatur et altera pars

Shelby
0

Ronja vill inte heller kela, om hon "måste" vara i närheten (på kroppen) lägger hon sig innanför min tröja och sover ;) men hon är ju snart 2 år nu :/ men det är kul ändå, gillar inte att de är jätte "mammiga"

LinLin
0

Ingen av mina vill kela eller ens sitta i famnen. De är båda ett år. De vill vara nära och med hela tiden, men sitta i famnen är tråkigt Räcka ut tungan Fast när de är trötta gillar de att kela lite men fortfarande inte att sitta i famnen.

elinn
0

För mig är det lite olika. Triss älskar att gosa och pussas, kommer gärna upp när man ligger på soffan. Chiquita får man tvångshålla men när hon väl är i gång så pussas hon väldigt mycket. Hon har så mycket bus i sig så hon kan inte ligga still en sekund *hihi* Elvis är inte så mycket för pussar och gos men sover gärna på mitt bröst när jag ligger på soffan. Han är lat oxå, han kommer inte upp självmant utan ställer på bakbenen och kikar upp i soffan så man får lyfta upp honom =)

Alwyn
0

Okej. Märker att det är himla individuellt dethär, hoppas hon blir keligare iaf Räcka ut tungan

emoflickan
0

Frodo är ju inte så gammal och han har absoluuut inte tid eller lust att sitta i knät mer än 5 sek :) men det kanske blir annat när han blir äldre, men sen har jag Tjabo, som blev ett i maj. Har kanske har legat i mitt knä o sovit 10 ggr sen jag fick hem honom ;) han hatar när jag försöker gosa med honom och visar uttryckligt sitt ogillande ;) men han är ett charmtroll så man kommer över det hehe. Sen har jag albin o bilbo som gärna gosar när dom e på humör. men som tur är har jag ju gimli, som kan gosa när som helst jag plockar upp honom, han är min kelgris!! =)