Tips mot bitande illrar!
Oh, jag bara måste berätta om min uppenbarelse som just kom!
Om din iller biter hårt i händerna när den busar så prova att gnida in fingrarna i citron! Provade just med Tindra och hon verkade inte alls tycka att mina fingrar va goa längre!!! Yippi!

Funkar så länge man inte har knäppa illrar som gillar citron.

Ja det e klart! hehe
och så får man hoppas de inte börjar tycka illa om händer i allmänhet
Har nog aldrig haft något speciellt problem med bitiga illrar på det viset.
Visst var benjamin bitig när han var liten. Men inte mycket utan mer hårt.
#0: Vad skönt att du har hittat ett medel som fungerar för dig.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Ja än så länge…får se om det håller i längden :-)

Allt är värt att testa. Ättika kan också fungera på vissa och sådat där medel som man har för att inte bita på naglarna. Tyvärr så funkar det inte på alla. Men super roligt att det funkar för dig. Hoppas som du säger att det håller i sig.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Vi har aldrig haft problem med våra illrar och bitande i händerna men när jag var ny illerägare fick jag höra att man absolut inte skulle gnida in händer och fingrar med något som ens iller inte gillar. Risken fanns ju att illern skulle börja förknippa händer och fingrar med något otäckt och att man då kunde få problem med att klappa och hålla sin iller.
Vet inte hur mycket sanning det ligger i det men kan kanske vara värt att tänka på?!?!
Håller med dig Nea, dom flesta av mina gillar också citron, så det är helt kört. Har inte provat det på mixarna, kan kanske funka på dom.