Många online- ingen skriver
Hmm, känner mig ensam här inne. Ser att många medlemar är online, men ingen skriver. Vad gör ni? Tittar ni runt på de andra sajterna? Eller är ni bara inne och läser. Sådant är rätt intressant att veta. Är det något särskilt ni vill att vi ska skriva om? Starta gärna en tråd om det så blir det diskussioner. Inte alltid man själv kommer på vad man kan starta tråd om nämligen. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
jag är inne o skriver :) har du tråkigt åsa?
jag kollar fler forum, inte bara iller-rellaterade. Samtidigt som jag studerar hur tengil står på soffan stolt med en tom brödpåse i munnen efter att ha hällt ut allt bröd på golvet:(
På det här forumet skrivs det så mycket att jag bara läser igenom de ämnen som har en intressant rubrik. Kommer jag på något vättigt att skriva så skriver jag. Ibland slänger jag även ur mig en onödig kommentar för att jag är uttråkad
Jag torkar bajs :( Dumma illrar

#1: extremt tråååkigt. Kan inte sova (som vanligt), kommer inte på något att skriva och ingen som skriver något jag kan svara på. hihi
Så det är sååå synd om mig. hihi
Audiatur et altera pars
#4: Varför kan du inte sova Åsa? :) Jag får inte sova, håller på med ett skolprojekt. Min grupp har valt att vara vakna så länge som möjligt och göra tester för att se hur man reagerar. Typ testa minne och reaktionsförmågan. Första natten nu, får se hur det går.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
5#: Precis som mig då jag pluggade, jag lät också resten av gruppen göra allt jobb medan jag satt vid datorn och slösurfade

Okej, ja men då har du en giltig anledning att sitta här på natten ;-)
Själv kan jag inte sova på grund av värken i ryggen. Så detta innebär att jag lider lite av ömnsvårigheter. Tyvärr, kan man väl säga då jag sover 4 timmar per dygn ett bra dygn.
Jag skulle nog kunna vara med i ert test ;-) Har haft det så det senaste halvåret om inte mer.
Audiatur et altera pars
#6: Hahaha :) Jag gör ju mitt jobb också när jag också är vaken :) Klockan 03. ska vi göra det tredje testet hihih :)
Måste säga att nu hällde 2 stycken SALT i deras te, börjar bli trötta kan man ju tro??

haha, ja då börjar man bli trött. Inte lät det så himla gott heller. Ja, te är gott visserligen, men inte med salt.
Audiatur et altera pars
#7: Men vad hemskt Åsa, det måste väl finnas något du kan göra? Man kan väl inte må bra av att sova sådär lite? Pratade med en sömnforskare och enligt honom måste du SUPERSOVA när du sover, sover superdjupt för att ta igen dig. Men lilla åsa.. Stackars dig

Ja inte är det någon dans på rosor precis. Men den enda lösningen är sömntabletter och det är jag emot. Har tagit det en sväng i år för att jag höll på att bryta ihop, blev inte människa på tre dagar efteråt. Så det gör jag inte om. Det var jätte hemskt, jag hörde ju inte ens barnen när de vaknade. Hualigen.
Det värsta är kanske att jag enligt försäkringskassans läkare inte ens är så sjuk att jag fick vara sjukskriven. Så snart ska jag i alla fall börja jobba igen. Får se hur det går med ryggen då. Knappast bättre kan jag tänka mig.
Audiatur et altera pars
#11: Men ÅSA! Skärpning. Såhär kan du inte ha det! :O Du måste väl vara klok nog att inse att det inte är bra att leva på det där sättet. Om sömntabletter inte hjälper måste du väl kunna hitta något annat. Gissar att du redan testat zon och andra smärtstillande tabletter/geler? Lilla Åsa, vad är det för fel på din rygg? Du kan du klara dig :O

Jadå jag inser nog också att det inte fungerar i längden. Men än så länge finns det inget som hjälper så jag står ut så länge det går. När det inte går längre så får vi se vad som händer.
Antagligen så somnar jag ;-)
Det har hänt en gång det också i år, jag sov i 13 timmar. hihi
Alla här hemma gick och smög för att jag inte skulle vakna. ;-)
Ryggen finns ingen hjälp för, blev misshandlad av ett ex för flera år sedan. Efter det har jag konstant smärta i ryggen och så går det ner i högerhöft när jag blir sämre.
Så det är något man lär sig att leva med. Den dagliga smärtan. Bara när det blir värre som man mår extra dåligt.
Audiatur et altera pars
#13: "stå ut så länge det går" och "något man lär sig att leva med". Akta dig så jag inte blir arg Åsa
Det känns så hemskt? Hur kan du tolerera det? Det låter så hopplöst när du skriver.. Vet inte vad jag ska skriva, blir nästan helt matt av hur sorgligt det låter. Något alternativ måste det finnas, men jag vet inte vad.

Ja men så är det. Blia arg har jag slutat med. Det tar bara en massa extra energi som jag faktiskt inte har.
Jag har mina dalar när jag bara inte orkar något. Det märks även på mitt jobb här inne på iFokus. Jag kan bli lite snarstucken, men så snart jag märker det brukar jag försöka ta en iFokus time out tills jag blir snäll igen ;-)Visst känns det hopplöst ibland. Men som jag sa, man får lära sig leva med det. Hur jäkla trist det än är.
Många gånger skulle jag bli hjälpt av att jag haft en laptop till exempel för då kan jag bli mer mobil i mitt iFokus användande.
Och det är faktiskt så att iFokus hjälper mig. Jag har lättare att stå ut med smärtan om jag kan koncentrera mig på annat. Som er alla underbara människor här inne.
Audiatur et altera pars

Jag måste erkänna att jag känt mig extremt ointresserad av allt vad forum och datorer överhuvudtaget heter de senaste veckorna, men det beror nog på att jag först var sjuk och sedan hade mycket på jobbet när jag kom tillbaka. Sen har man ju varit ute på den där förbaskade cityfesten fast man hellre velat ligga hemma på soffan istället. Jobb, vänner, min illrar och mycket mer har helt enkelt gått före forumet. Nu har jag kommit ikapp med det mesta och känner att jag har mer tid att vara här och läsa och skriva =)

Skoj Elin att vi får se mer av dig nu;-)
Men det är väl så att det här mad internet går i vågor. Roligt att du är tillbaka i alla fall.
Audiatur et altera pars

Jag har hållit på att flytta och sen strulade internet så har inte haft chansen vara inne så mycket. Men nu funkar alltid igen och har även internet på jobbet nu :D

DG har du pratat med någon Alex på Irland än? :)
Ja hur går det på det nya jobbet DG??? =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Jag började igår så än så länge är det ganska ok. Fick lyssna på lite samtal idag, på norska. Det va lite läskigt :D Just nu håller vi på att lära oss Mac system.

Skojigt med nytt jobb.
Audiatur et altera pars

Ja det e skoj :) men väldigt tufft samtidigt, speciellt första månaden med massa utbildning.

Ja, det kan jag förstå också. Men det måste ändå vara ett bra sätt att starta ett nytt jobb. Med utbildning, på många ställen blir man ju bara inkastad och ska kunna liksom.
Audiatur et altera pars

Ja det e rätt skönt man har mycket tid på sig att lära innan man ska börja jobba. Men samtidigt så pluggar jag distans också så det blir 2 utbildningar samtidigt…

Okej ja d kan det bli mycket att hålla isär. Duktigt gjort av dig.
Audiatur et altera pars

Det här är bara andra dagen men jag började läsa kursböckerna några veckor sen redan så att det ska underlätta. Få se om några veckor hur det har gått.

Ja, så sitter man här igen. ;-)
Boring, massor med inloggade, fast jag tror ni sover ändå era filurar. ;-)
Audiatur et altera pars

Japp det var du. ;-)
Så jag satt och led i min ensamhet. hihi
Nejdå, det var rätt lungt satt och pratade med en på msn hela natten så helt ensam var jag inte i alla fall ;-)
Fast här inne kändes det tomt och öde.
Audiatur et altera pars
Hahaha