iller nr 2. Hur gör man?
Vi ska ju om några veckor få hem våran nya valp så nu är min fråga: Hur gör man?
vi har ju Ozzy som snart är ett år och som får vara i hela lägenheten (2a). ska valpen på en gång få vara överallt, eller ska han få vara i köket den första tiden så han lär känna oss o lär sig var han ska gå på toa o sånt, eller hur gör man?
ska ozzy få träffa valpen på en gång när vi hämtat honom?
kommer garanterat fler frågor
vi lät vår andra iller få känna sig hemma först, därefter fick hon hälsa på vår andra iller och dagtid fick hon springa fritt i hela lägenheten, under natten hade vi henne instängd i köket för att träna rumsrenheten.. och det funkade jättebra för oss.

jag gjorde samma som inlägg 1
Med mina 3 första illrar så släppte jag in dem direkt, Inga som helst problem, kärlek från första ögonkastet!
Sen nu med sista så är det krig, läsa gärna mi tråd "misslyckad introduction"

Alltså, min lilla Lakrits kom ju hit lite plötsligt. Jag hade inte ens tänkt på någon introduktion- jag öppnade buren direkt innanför ytterdörren. Allt gick faktiskt bra, dom nosade på varandra…Lakrits sprang runt, Socker efter… Första veckan var det mycket Socker som var kinkig; "det är MIN matskål" "det är MIN matte" "det är MIN soffa"…mycket fisande, skrik, bråk. Men dom sov tillsammans från första natten :) Nu är dom bäääästisar. (tror jag)
vi släppte ihop groggie med skrollan och schess (katten) samtidigt som han lärde känna lägenheten, det gick super. Dem sov tillsammans sedan :)

#1 låter som en bra idé =)
ska dom få träffa varandra för första gången på nått ställe där inte ozzy varit innan? är det bara att släppa ihop dom?

När jag fick hem min lilla valp nu så tog jag med alla på en promenad inna dom fick träffas inne i lägenhetsen. Då slap det vara på i någonse hem.Sen under natten så fick killrna ha transportburen i samma rum som dom så dom kännde hennes lukt. Dagen efter släpte jag ihopp dom bara, lite bråk med mycke skunkande men dom sover tillsammans nu..det tog ca ebn vecka..
Bus var 14 veckor och han släppte jag bara in. Båda tjejerna (eller ja det var tre tjejer här då) accepterade honom direkt.
Sara