Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 263 ggr
kitty
0

Amy leker med vatten :)

Äntligen har jag lyckats få Amy att leka med vatten. Ställde fram en balja igår och hoppades hon skulle blaska av sig självmant. Men icke, så idag började jag leka med henne och la ner min hand i vattnet och "attackerade" henne. Hon anföll tillbaka. Det slutade med att jag kunde låte min hand ligga på botten av baljan och låte fingertopparna vara precis under ytan, då hugger hon tag och "släpar" upp min hand hahah

till slut kom hon fram till att handen kommer även upp om man biter i armen ;)

men, Amy har ju aldrig bitit hål så det är ju ingen fara :)

poängen var att hon var alldeles genomblöt efteråt och nu sover hon

yes 

gör era liknande saker?

Madde
0

När jag har vattenbalja brukar jag stoppa i lite korkar så illrarna får plocka upp de. Och lite bollar med hål i så de får upp de. Då blöter de ner sig. =)

Xac och frank brukar stå i med hela kroppen. De andra är lite mer rädda för att bli blöta.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

kitty
0

det låter ju som en grej, menar du korkar till typ PETflaskor  och liknande?

antar att du inte menar vinkorkar ;)

Amy står utmed kanten och vevar med frambenen, hon e feg hon ;)

Madde
0

ja pet-flask korkar. Men man måste kolla i botten på korken så det inte är någon plast där som de hade förr i tiden då man skulle samla på de. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

AlbaStiffler
0

#0> Kul! Lekte hon själv sen då?

Jag hade operation kyla ner iller igår. Vi hade 28 grader inomhus och 31 utomhus. *fjuh* Först testade vi att blöta ner en handduk och lägga på illersovplatsen. När Leo fick syn på den så for han därifrån. Vi testade lägga honom på handduken, men han sprätte till som om jag doppat honom i Lera (han gillar inte att bli skitig om tassarna). Nä, han tittade verkligen på handduken som om den vore pestsmittad och undrade om vi var dumma i huvvet…?! Nu vart han ju tvungen att byta sovplats. *fnissar*

Lite senare på dagen så blötte jag ner illrarna genomatt klappa dem med mina blöta händer. Stiffler verkade uppskatta det och lät bli att torka av sig. Men Leo for runt som en spottspoling och torkade sig på mattan och slickade bort allt. Hopplöst. :-)

kitty
0

Ja amy tyckte det var skitorligt.

Sedan började hon leka igen lite senare

och do ploppade hon iväg ut i köket ( vi hade tömt ut baljan) ochstod och tittade på baljan men lipiga ögon . .

Hon har hittat en kylig plats i lägenheten så jag behöver inte kyla henne så ofta, men det är när hon flänger runt i hela lägenheten och leker jävel som hon blir så varm . . Sedan ska hon gärna stå i solen på balkongen med ;)