Mayavalpar 6 veckor.
Igår fyllde myslingarna 6 veckor. Det firade vi med att ta hela högen med ut på gården. De fick för första gången känna gräset kittla dem på magen. Tusenskönorna skulle sniffas och smakas på! Alla var försiktiga och höll sig intill matte och lillhusse. Mest Cereza som nog tyckte att den stora världen var faaarlig!

Visst ja! Vikterna: Cereza 318 g. Tequila 351 g. Caramba 374 g. Cha-cha 363 g. Ronja 352 g. Salsa 345 g.
Det är en duktig kull. Inget bitande i mina fötter alls!!!! Alla går på tidning, låda är inte så intressant, men bara de håller sig på tidningen så är jag glad :) Busiga och mysiga är de alla! Jag vill behålla allihop! Cha-cha och Salsa finns forfarande kvar om någon skulle vara sugen på en av dessa små prinsessor.

Ohh, de är inte alls söta. Inte alls söta. Och jag vill INTE ha några valpar. *mummlar monotont och hoppas det hjälper*
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
nae så snuttiga! :(

#8 Håller med!!! Inte alls söta och ska inte behålla någon, ska inte behålla någon, SKA INTE behålla…..
Arf!!! Jag är på väg att ge upp :D
En stackars svag människa är jag!

#10: haha, det är dock inte så svårt att bli svag då man ser dessa sötnosar. Jag håller på och mumlar att de är otroligt lååångt till dig så det finns ingen möjlighet till införskaffandes av en valpis och att de är såååå fula. *funkar sådär änså länge*
Audiatur et altera pars

#11 Ja du kan ju använda lång väg som argument, men jag har så nära ut till köket, ha ha!
Priset kan jag inte klaga på heller =D
Försökte länge intala mig att de var fula små dammråttor, med en tråkig urblekt färg ;) men det håller inte längre som argument, attans också!!!! De har blivit så fina och alla har små mörka djävulshorn i pannan!!!! Jag kan inte stå emot mycket längre!!!! Kan ju vara ganska mysigt med 3 generationer här hemma ;)
Om ingen tingar de 2 sista snart så är jag såld!!!

Dom är ju så söta och vilken underbar gräsmatta med massa blommor på*avis*

#12: Exakt, du har absolut inget att komma med för att inte behålla någon :-)
Och hur ska du kunna stå utan någon av dessa sötnosar kvar? Klart du inte kan det. Båda två bara måste du ha kvar. Så kan du gå ut och konstatera att ingen är till salu. Då kan man lättare stå emot. hihi
Audiatur et altera pars

#14 Na,na,nä stop nu!!!
Skulle vara attans bra va? Nä du…. en kanske jag ska behålla, möjligen, eventuellt om min fasta karaktär raserar fullständigt.
En. Bara EN. Absolut inte två!!!! Inga sådana dumma tankar i mitt huvud nu =D
Det är ju inte ens dax än….. Nästa år hade jag planerat att behålla EN. Suck! Måste mumla monotont mera ;)

#15: *viskar* tvvvvååååååå valpar vill bo hos satmaran. tvåååå valpar vill bo hos satmaran. *fniss*
Audiatur et altera pars

#16 Grymma människa!!!
Jag skickar dem till dig i ett Sverigepaket. *fniss*fniss* borde få dig att sluta viska otidigheter ;)

#17: *skyndar mig att packa snabbt som sjutton*
Samtidigt viskar jag vidare * tvååååå valpar vill bo hos Satmaran*
Audiatur et altera pars

#18 Nu har jag haft ett allvarligt samtal med de 2 flickorna…
Cha-cha och Salsa säger att de vill flytta hemifrån liksom sina systar. De vill verkligen inte bo kvar hemma och bli övervakade av både mamma och mormor ;)
Jag förstår dem och ska därför sätta in en annons inom kort så att de kan hitta lämplig bostad. =D

Här är de två charmiga latino flickorna Salsa och Cha-cha som fortfarande letar bostad. Idag var de ute och blev plåtade för annonsen. Nu hoppas vi att någon vill bli sambo med dessa underbara tjejer ;)

Om de bara inte hade vart tjejer, och vi inte redan hade valp här hemma.. (som jag förövrigt råkade stänga in i garderoben i två timmar igårkväll) och jag hade velat ha mer valpar- så hade det varit svårt att stå emot.. :P

#21 Hi hi! Ja du har väl fullt upp med den lille grisen nu!!!?
Gissar att han inte uppför sig perfekt än, eftersom jag inte fått sms på länge om hur underbara de är ;)
Puss på nosen till Banditen och Herkules och en stor kram till dig och Mögel.

#20: Gaahhh, det där var en elak bild.
"inga valpar från satmaran, inga valpar från satmaran, inga valpar från satmaran"
Sicke jäkla tur du bor lååångt bort. Hualigen. Senast jag satt så här och sa samma sak så hamnade det en Ametist här hemma. hihi
Audiatur et altera pars
#22 johodå Herkules är perfekt, vaktade både han och diten i helgen, visst att bitas i fötterna är roligt och även att krypa in i ljudsystemet och bitas när man ska få hjälp med att komma loss..
Bara en miss utanför tidningarna av herkules, men diten däremot… han missade 7ggr!! Eller så var det att tidningarna inte dög, han såg ju sin låda.. .men den funkar som planteringslåda för tillfället.
Och sen tycker jag att du borde sluta lägga ut bilder på damerna!! Jag vill ju ha, men får inte :'(

Mina ljus lyser när jag ser dem. .Då är de duktiga.. Herkules roade sig i morse att välta ut husses vattenflaska.. utan kork (sabla idot- jag hade bett honom två kvällar innan att sätta på korken) Ohc givetvis välter odjuret flaskan en halvtimma efter att sambon åkt hemifrån.. Morr!!
Men mögel var snäll och fixade illerkrypskydd under soffan igår kväll. no more bajs under soffan :D

#25: Fnyser. De är inte alls söta så det så. Inte alls söta, inte alls söta.
Audiatur et altera pars
De är hur vackra som helst :)

#29: Johooo det funkar jättebra. Så det så. De är inte söta de är inte söta. Och Salsa var inte alls så man ville äta upp henne. Och sedan passar inte namnet ihop med de andra. Skulle säga fel på henne och Stella. ;-)
Audiatur et altera pars

så gosiga..
elias har börjat jobba nu så jag e sjukt sugen på en till :/
men men de får väl vänta.. *gråta*
#32 o vad bred den högra illern ser ut i saniktet, ser hon ut så elelr är det vinkeln som gör det? Jättesöta båda två såklart men är svag för lite bredare ansikten ^^

#33 Nae! Ta det lugnt Fnuha, få ordning på lilla Lousan först;)
Nästa år kommer det fler valpar och då är Lousan en mönsteriller som visar den lille var skåpet ska stå =D
#32 Hi hi, dels är det nog vinkeln och sen är jag inte så bra på att dra bilderna till rätt storlek, så det blir som det blir. Men jag försäkrar att mina flickor inte har snipiga nosar ;)
Menade absolut inte att jag tror nån av dem är snipig :)

#32: Dumma dig. Fortsätter monotont: De är inte söta, de är inte söta.
Audiatur et altera pars

Ronja var jättesöt. Tänk vad lätt det är att erkänna det när de tillhör någon redan. hihi
Audiatur et altera pars

#43 Ja mån tro va!!!
Nå, idag slipper du se fulingarna som saknar ägare än så länge.
Inga frestelser idag alltså ;) Måste låta dig vila och få dig att slappna av lite inför nästa attack, fniss!

#44: haha, vet inte om jag ska vara glad elelr arg på dig när du skriver så där. Får fundera på det :-)
Audiatur et altera pars

Naw vad sött.
Audiatur et altera pars

gud då underbara

Barn och valpar. Kan det bli bättre kort? Underbart var det.
Audiatur et altera pars

Tackar, ja dagens bilder var ju helt ofarliga så passa på att njuta, hi hi. I morgon kör vi hårt igen. ;)
Det har blivit en liten ändring, Cha-cha passar bättre hos Natalie och hennes familj, så de flickor som är kvar är alltså Salsa och Cereza. De minsta flickorna!!!
dom minsta
satmaran du vet att jag e svag för dom 

#56 Sorry gumman, jag vet. Men nu blev det så för att Natalie har en hona sedan innan som inte alls är van vid andra illrar och då tyckte jag att det passade bättre att Cha-cha fick flytta hem till dem :) Cha-cha är mycket mer framåt och social, hon kommer att locka Tösen till mycket bus, hi hi!
Cereza behöver sällskap, antingen av någon som har mycket tid för gos och bus eller av en annan iller som adopterar henne och tar henne till sig direkt. Hur som helst så ska hon stanna här lite längre än de andra, just för att hon är så liten.
Salsa är tuffare och bara 7 gram lättare än Tequila och Ronja, så sååå liten är hon inte :)
Jag vet hur du våndas Fnuha, det är inte lätt att drabbas av galopperande illerfeber, men ta en kalldusch och sansa dig =D
Tiden går fort när man har en liten gosig valp, jag lovar ;)
#57 hehe jaadå :) de e ingen fara :)
jag VET att jag INTE ska ha nån mer just nu :P tror inte ens jag skulle ha de tålamodet ;D
Lousan räcker gott och väl åt mig :)
men de skulle va skönt om hon hade nån att leka me när jag inte är hemma :)
kommer ju hem till en studsboll som inte accepterar att man vill vila lite efter jobbet ;)
tror lousan lever lite efter "leka bör man annars dör man"
^^
neerå hon e snäll mot mig :) men inte mot elias, han har de jobbigt stackarn..

Vilka underbara sommarbilder…som vykort. Skulle skicka in till nån tidning då det gäller sommartema. Så fiiiina små..
Gud så söta valpar! :)

Hi hi! Tänk vad lite gräs och tusenskönor kan göra ;)
Vi tackar allra ödmjukast för komplimangerna :D

Helt underbara! Men jag vill definitivt inte ha fler här nu.. Denna vackra soliga dag är en städdag.. och varför? jo, för att herkan var uppe igår och grävde ur blomkrukorna i sovrumsfönstret… jord överallt. inkl i sängen! luktar iaf gott :/
Husse blev arg på honom och stängde in honom i badrummet. big mistake! Han klättrade upp till soptunnan och trev ut allt innehåll på golvet. Luktar inte gott!
Har städat toaletten, sovrummet och halva köket nu, och förtjänar en badpaus.. Tror nästan att vilddjuren får följa med- så de är lite utmattade och kan sova lugnt resten av dagen.

Ha ha ! Jag hör att lilla Herkan sköter sig bra :D
Håller absolut med Frida…. Om du är så snäll så att du tillhandahåller perfekta lekplatser, så är det väl bara, att lika snällt städa efter marodörerna. Stackars dig! Fniss!

Liten söt Cereza! hon har vita små partier under tre av tassarna, den vita kragen tycks bre ut sig och hon blir bara ljusare och ljusare i ansiktet :) Vita täckhår, dyker upp, fler och fler för varje dag. Ska verkligen bli intressant att se hur hon ser ut när hon är vuxen!

Inte ett dugg söta valpisar du har där satmaran. Tycker gott du kan ha dem kvar, båda två. Så det så :-)
Audiatur et altera pars

Neeeheee, hon är inte charmig. Det blir hon inte förns hon hittat ett hem. Eller du säger att hon ska bo kvar hemma.
Fast ohh, ser man på sista bilden ser det nästan ut som om hon sträcker upp tassarna och säger: Kom och ta mig hem till dig. Skulle sååå gärna vilja bita dig liiite i tårna :-)
Audiatur et altera pars

#68 No, no!!! De ska flytta!!! Fast jag börjar tveka om den här lilla bleknosen, hon liksom gnager sig in i mitt hjärta och så är jag så nyfiken på hur hon blir till slut. Om jag säljer henne så får jag kanske inte se hur hon utvecklas :( . Inte hela vägen i alla fall och det är inte samma sak att se dem på foto då och då.
Men Salsa SKA flytta!!! Henne får jag plåga er med en annan dag, för imorgon ska Alex 7-årsdag firas med karuseller och klibbig sockervadd i Folkets Park. Efter sådana äventyr i denna värmen lär jag vara slut som artist :D