Iller iFokus

Iller

Etiketter: leksakersovställenburarrum
Läst 682 ggr
LiindaLarsson
0

Min utebur /Helgbur till illrarna!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min kille / jag och hans pappa har bygt en HELG bur/hage som illrarna får vara i överdagen på helgen,

Fredag: från eftermiddagen när vi kommer till byn till kvällen är dom i buren till ungefär 6-7tiden sen åker dom in i iller rumet.. 

Lördag: Morgon kl 7-8 tiden till 6-7på kvällen..

Söndag: Morgon kl 7-8tiden till 4-5tiden sen åker vi hem igen till lägenheten i stan..

illrarna har inte hunnit vara i den i helgen, men kanske näsa helg.. vi har inte hunnit inreda den ännu, men det ska in en pool i hagen och massor med rör.. i huset ska det vara filtar och en toalåda (Honney gör inte sina behöv ute, hon måste ha en låda) Hängmatta/mattor /rör matsålar med mera bilder kommer på det oxå

bild #0 en gammal hund koja för en stor jämt-hund med vinter isolering (ska målas rosa :)

Länken till felr bilder http://www.pixbox.se/alb_show_id814622_page0.html

O.B.S: UTEBUREN ELLER KOJJAN ÄR INTE KLAR ÄN INNREDNING OCH MER SKA FIXAS INNAN ILLRARNA FÅR GÅ I DEN..

KOMMENTERA GÄRA!! vad jag kan förbätte med mera och vad ni tycker!

/Linda

LiindaLarsson
0

innuti hundkojjan. stort (jag och en stor hund ryms där inne :)

LiindaLarsson
0

Botten till hagen

LiindaLarsson
0

kanterna och hörnet,

Mer bilder finns på länken

http://www.pixbox.se/alb_show_id814622_page0.html

LiindaLarsson
0

rätt bra :) tycker jag :)

Faxlin
0

Ser inte dumt ut. Men kanske lite litet om de ska vara där så länge. Fast du kanske tar ut och busar och gosar med dem emellan.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

skrollan
0

tänkte också på att den var väldigt liten när jag såg bilcderna.

LiindaLarsson
0

Så liten är det inte,, på bilderna ser det litet ut kanske, men det är inte det.. sen så är hon ju där bara en viss tid håller alltid på med mina illrar promenader med mera.. har aldrig min illrar instängda dyngnet runt nånstans, pluss att dom har den stor hund kojan att vara i ..

den här kollade jag på. och gjorde ungefär likdan .. den är inte heller så jätte stor men den duger.. http://iller.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=8cb9377f-e8b3-485b-a0f9-5963cac02413&Filename=000_0063.jpg

LiindaLarsson
0

:)

LiindaLarsson
0

nå annat som kan förbättras?

Sara
0

Något underlag ovanpå nätbotten? Så de inte fastnar med en tass i leken.

Sara

Sara
0

Ni har tänkt på att ha den placerad i skuggan? Det är varmt även om de har skugga inuti huset men solen skiner på huset.

Sara

LiindaLarsson
0

#10-11 det är gjord grus och gräsmatta övergallret… dom står i skugga huset är isolerat med ett speciellt sätt så att kylan håller sig inne i huset på sommaren och på vintern håller den inne värmen.. plus batt en pool ska i buren :)

LiindaLarsson
0

fast det ska mer dit.. är inte klar ännu

Sara
0

Ok, det ser fint ut!

Sara

LiindaLarsson
0

Heheh låter bra :)