Svalt för illrar en dag som denna
Vet inte om det redan finns en sån här utlagd i år men tyckte att idag är en bra dag för lite tips på hur man kan få det svalare
.
det jag kan komma på nu som kanske kan hjälpa:
* vädra.
* täcka över fönster där solan lyser in med något mörkt.
* linda in kylklampar med filtar.
* byta ut vattnet så ofta som möjligt med nytt kallt vatten.
* skaffa burfläkt om man inte har någon.( om man har en iller som gillar att sova i bur) o för att det inte ska bli något tjaffs om det så menar jag såklart en öppen bur.
* ta med sej illern ut o leka i skuggan, gå o bada i en sjö.
* skaffa en vanlig fläkt.
finns säkert många fler så skriv om ni kommer på något!
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Här är det neddraget överallt samt fläktar som blåser..
En badbalja är framsatt och kalt vatten fylls på i vattenskålarna regelbundet.
Sara
Här kör jag med en badbalja som han har tillgång till, vädrar och byter vattnet ofta så det är kallt. Har även lagt in en flaska med vatten i frysen för att lägga till i hans krypinbur så han har ett svalt ställe :).
här hemma kör vi med nerdraget i bara sovrummet och där står en golvfläkt och blåser lite då och då.
Håller på att tvätta undan lite och har plockat fram alla vinterstallkläder.
Funny verkar inte ha ont av värmen iaf för henne hittade jag sovandes i ena benet på mina termoridbyxor.. Knäppa djur! 
Sara

Här håller jag illrarna i källaren under dagen. De får gå på promenader på kvällarna nu istället.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
här bor vi i en källarlägenhet som alltså är halvva i källaren vilket innebär relativt svalt och skönt.. :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

Vi har "bara" 25 grader inne nu… förut var det 26 :P
golf.ifokus.se

*puttar*

Fryst gurka funkar fint till varma illrar, antingen som den är eller som iskuber i vattnet.

Tur att jag har en sval lägenhet :)
förr lindade jag alltid in 2 frysta petflaskor och la på 2 sovställen.
Sajtvärd på Iller.ifokus