illrarna sloss!
Mina illrar sloss!!
vad ska jag göra??
* Dom biter tag i varandra i öronen,, (drar runt på varandra så oxå)
* dom hugger tag i varandras nosrar och sliter i nosarna på varandra och drar runt på varnadra så,,
* biter i varandra: höften / svansen / bena / nacken /ansiktet nosen öronen/ överallt.
plus att dom nu har börjat attakera mig och min sambo
vill inte ha det så här, har haft illrarna i ca 1 år
(dom har varit så snälla tills nu)
/Prova
Vad är det för illrar? Honor/hanar, kastrerade?
Sara
Honor kastrerade allihopa
Konstigt att det blivit så här ganska plötsligt.. Ingen av dem som är sjuk?
Har det hänt något nyss som ex flytt?
Sara
Vi har ju bott här ganske så länge nu. det är först nu dom här senaste 2veckorna dom började sloss så fruktansvärt.
nä ingen är sjuk alla är friksa och krya
Jag har faktiskt ingen idé om varför de nu har börjat slåss nu om de inte är sjuka (tänker skendräktig) eller "stör sig" på något som hänt.
Var någonstans i Sverige bor du?
Sara

Det kan vara så att de har kommit in i en period då de anser sig ha blivit vuxna och nu ska testa ut vem som bestämmer av dem.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Ja, så kan det ju vara.. Fick för mig att de var äldre..
Sara

#7: Mycket möjligt att du har rätt också och de är äldre än runt året. Och då lter min teori inte så trolig längre. Men jag chansade lite på åldern då det skrevs att illrarna funnits där ett år :-)
Audiatur et altera pars
Dom har redan för länge sen gjort upp kampen och alla är lika gammla,, inte syskon nån av dom men lika gammla är dom.

#9 Men har du skaffat nån ny iller? det kanske är det att dom inte tycker om den nya?

#9: Bertta mer om dem. Ålder på dem alla. Hur många de är. Om någon varit bort skild ifrån dem andra en stund. Eller ja allt. När uppstår bråken.
Audiatur et altera pars
Alla är lika gammla några veckor skiljer det från dom.. dom är 4 st, det uppstår helatiden.. dom sloss jämt.. det finns inga speciellt tillfärllen där dom inte sloss.
Är du säker på att de slåss och inte leker hårdhänt med varandra?
Sara
Jag vet när en iller leker och inte leker, dom sloss tråkigt nog 
dom skriker.. många iller ägare var ju hur en iller skriker när det inte är lek..men hur ska jag göra? jag vill ju hälst inte sälja eller ta bort någon av dom, finns det ingen annan lösning så är jag illa tvingen att sälja/skängka/av**va eller nå liknande,
Vart bor du?
Sara

Är det länge sedan du kastrerade dem? Är det ganska nyligen dvs för ca 1,5-2 mån sedan så kan de ha varit skendräktiga och nu fått för sig att de har valpar, och försöker ta varandra som valpar. Vilket inte är så populärt hos någon av dem så alla anser att det är de som är mamma och ingen anna.
Hona 1 försöker ta hona 2 som valp. Hona 2 blir sur eftersom hon inte går med på att vara valp. Hona 3 och 4 blir syr på Hona 1 eftersom de anser att det inte är hennes valp utan deras valp. Vilket då leder till att hona 3 och 4 blir sura på varandra vilket i sin tur leder till att hona 1 och 2 blir sura på hona 3 och 4.
Med andra orda, alla vill ha alla som valpar, men ingen vill vara valp och alla vill skydda sina valpar.

#14: Håller med i saras fråga. Vart bor du? Kanske kan någon van illerägare komma och hjälpa dig och se vad som är fel. Det är så otroligt svårt att säga exakt vad som krånglar på ett forum så här.
Audiatur et altera pars
jag bor i Norrköping
#18 Jag bor i katrineholm.. ;)
ja det är inte så långt bort

Du ser, vad många gulliga medlemmar vi har. Det brukar löna sig att be om hjälp här inne. Då ställer alltid någon upp.
Audiatur et altera pars
#21 "Prova" har ju faktiskt inte bett om mer hjälp än tips på forumet ;)
Men vore det så att de vill ha hjälp av mig kanske jag kan titta förbi nån gång när jag har vägarna förbi. Det finns ju också några illermänniskor i norrköping annars…
Jag bor i boxholm (tar en timme med tåg) och kan också komma och hälsa på om du vill och se om jag kan förstå varti problemet ligger…
Bara skicka ett PM om du vill ha någon hjälp!
Sajtvärd på Iller.ifokus

#22: Nej jag vet. Men jag sade tidigare att det kanske vore läga om någon i närheten kunde komma och hjälpa till. Och då svarade Prova med vart h*n bodde. Så då tog jag för givet att Prova ville det. Kanske dumt av mig. Men oavsett så tycker jag fortfarande att ni är fantastiskt gulliga alla här inne som stälelr upp utan att tveka. :-)
Audiatur et altera pars