ILLERDAGISET ÄR ÖPPNAT!!!!!
Hurra, hurra hurra!!!
Äntligen har vi öppnat! Sveriges första illerdagis. Hyresvärden har godkänt allt, kommunen återstår men med hyresvärden på vår sida har de inte mycket att säga till om. Alltså, även om vi får nej där så öppnar vi!
Kolla in vår hemsida!
http://www.freewebs.com/eelin/
*Gjorde länken klickbar. Hoppas det var okej. Mvh ÅsaF*
kul! grattis =)

Suveränt roligt tycker jag.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Super!
Sara
Grattis!! :)
Grattis vad kul! Fin sida!
Tänkte bara ge en liten kommentar gällande lördagsfrukosten…en del av det som står på menyn är inte lämpligt för iller. Alla reagerar olika, men om någon hade gett det till mina illrar, om så bara vid ett tillfälle hade jag personligen blivit arg. Så glöm inte att kolla med ägarna om det är okej. Och informera dem om riskerna som finns med socker i dieten innan de bestämmer sig om de vill att deras iller ska äta det eller ej.

bra att ni reagerar!
Mycket av det som står där är sådant som jag hört att illerägare ger sina illrar. Myran tycker inte om annat än russin och gurka.
Jättetrevligt att ni kommer med tips och givetvis ger jag ingen iller någon mat utan att diskutera med ägaren.
tack ska ni ha!

och Åsa! stort tack för hjälpen med länken!

Det var så lite så. Ska lägga in den bland våra länkar med. Så blir det lite lättare att hitta den om tråden ramlar ner.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Fin sida!! Tycker bara att det var svårt att läsa texten där bilderna var bakom, blir lite plottrigt. Annars jättebra initiativ, det behövs nåt ställe där man kan lämna sin älskling om det inte finns möjlighet att ta med henne/honom.. ; )
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Kul! Hade samma tankar som sarae dock. Skulle inte ge mina illrar russin även om det var det enda godis de ville ha. Då skulle de få vara utan.
Oj då, vad spännande… Kanske jag skulle lämna mina ligister hos dig när jag är på det hållet.

Jag är verkligen inte haj på datorer men jag ska försöka förbättra sidan. För du har rätt Kerstin, den är något svårt att läsa. Ska försöka övertala sambon, haha.. han är bättre på det än jag.

Kanon sida !
Bra att det finns !
Dags för mig o fixa i Stockholm då, hehehe
Berätta hur det går sen :)

Hehe, nu kan jag åka utomlands lite oftare :P
golf.ifokus.se

Får man mängdrabatt?? ;) Har inte råd att lämna åtta illrar i tre veckor ;)
Jag har lite problem att se bilderna.. får bara upp typ 2 av dom.. ? märkligt.

Vi har satt upp en gräns på fem illrar. detta på grund av att vi vill hinna ge varje iller den tid den behöver. men är det någon som har sex illrar så gör det verkligen inget. Vi har många som ställer upp och hjälper oss om vi behöver.
Jag har fått en del synpunkter på hemsidan. Ska kämpa med den så mycket jag kan. De är ju bra om alla kan se text och bilder.
Jättetrevligt att ni kommer med synpunkter, även jag har fått lära mig en del. trodde till exempel att folket där ute gav sina illrar både banan och smör typ- som godis. Myran får två till tre russin varje lördag och det tycker jag är en rimlig mängd.
Kan berätta att en del har hört av sig och är intresserade av dagiset men ingen är inbokad ännu.
#17 ååh va bra att ni skulle kunna ta in fler än 5…själv har jag sju och började så smått fundera på om jag kunde får två att bli osynliga ;P
Aedningen till att russin inte är bra är för det otroligt höga sockerhalten, dessutom kan det vara giftigt, eftersom det kan innehålla mögelsporer. Så det bör undvikas. Tyvärr visste man inte om detta förr, så det är därför de flesta böcker etc säger att man ska ge russin som godis, men det är fel. likaså annan frukt, dels pga sockret, och desl eftersom illrar inte kan smälta det. Får de i sig en för stor bit av tex äpple eler banan kan det faktiskt fastna i tarmen, och leda til döden. Har hört om flera illrar som råkat ut för det med just frukt. Bättre att ge frukt som innehåller mkt vatten i såfall som tex melon. och grönsaker som gurka ;=

Sant….
Illrar kan inte bryta ner dom fibrer som finns i frukt…

Nej men va säger du!!
Här trodde jag att jag va snäll men så har jag gått och nästan tagit livet av min älskling. Inga mer russin i vårt hus!

Jag skulle nog rekommendera att ni skaffar en enklare web adress. Som tex illerdagis.se .nu .net eller liknande. Samt att kanske göra en hemsida som är lite mer stilren. Delvis ändra färgerna lite samt kanske ändra bakgrundsbilden till något annat. Blir lite för mycket när man tar en bild och kör den sida vid sida som bakgrund. Hoppas ni inte tar illa upp med denna infon utan detta är enbart mitt tycke. Men för övrigt otroligt kul att ni har öppnat! GRATTIS! =)

jag funderade på att göra ett här uppe i norrbotten :9 så du är inte ensam om din plan men grattis :)

Men de är kanon! Ju fler, desto bättre! Lycka till!

hehehe :) jopp men vet inte ännu..

putt
golf.ifokus.se

Grattis! Önskar er all lycka och framgång med illerdagiset=)
Putt

wow va gulligt!! det va de bästa ja hört på länge.. O jag måste säga att priserna va toppen… det bode vara fler som tog efter den ideén efter som det är nog många som skulle behöva lite barnvakt ibland..
Jätte bra tänkt tycker jag iaf
Jättekul idé, hörde om det häromdan :) Men eftersom att jag varit väldigt inne på att starta hunddagis så vill jag bara påpeka att det spelar väldigt stor roll vad kommunen tycker. Dessutom måste ni ha tillstånd av hälsovårdsmyndigheten och beroende på vad inkosmten blir och hur stor procentuell del av arbetstid detta tar för er så kanske ni måste registrera det som eget företag.
Sen en sak till jag kom på så borde ni kolla upp med försäkringar. Detta kanske ni redan har gjort men då det inte framgår från något tidigare inlägg så vill jag vara på den säkra sidan :) Om något händer med en iller medans ni har den så borde ni vara ansvarsförsäkrade på något sätt, kolla detta med länsförsäkringar. Dessutom borde ni ha som krav på ägarna till dagisillrarna att de har dem försäkrade och vacinerade och utforma ett avtal som skrivs under.