Iller iFokus

Iller

Etiketterfotonfilmer
Läst 153 ggr
Missy
0

Svårare än jag trott

Svårare än jag trott att få med den lilla på kort. På något konstigt sätt lyckas jag bara som mest få med svansen och ibland en del av rumpan. Då funderade jag på att ta henne i handen och fota henne så men då kan jag inte trycka av kameran så det funkade inte heller. Ska försöka ett tag till annars får jag vänta tills Bengt kommer hem från jobbet. Behöver nog ändå hjälp med att ladda upp bilderna så vänta får jag göra ändå. Från det ena till det andra så verkar hon trivas riktigt bra. Missy(hund) hade inget emot henne men illern fräste när hon fick syn på Missy så nu håller jag på att låta dom träffas när jag håller illern framför missy och låter missy komma fram och nosa. Senaste gången fräste hon inte så det går lite framåt. När hon väl inte reagerar och blir rädd längre ska jag låta dom träffas i koppel och se hur det går men jag vill först att illern inte ska vara rädd när hon ser missy. Som ni kanske förstår av att jag kallar henne iller så har hon inte ännu fått ett fast namn. Hon har bytat ungefär 30 gånger, husse  kan inte bestämma sig, men förhoppningsvis kommer han snart på det rätta. På bringan har hon en vit liten fläck, visste inte att pasteller hade det men söt är hon verkligen och förhoppningsvis har jag snart bildbevis på det..

ferretgirl
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Välkommen i gänget. Det ÄR svårt att fotografera illrar, det är sällan man får dom att stå så som man vill ha dom. Oftast är det suddiga bilder, eller så får man bara med svansen eller en tass. Det går minst 10 sådan foto på ett som är bra eller halv bra. Dom ända gångerna jag får nått så där bra kort, är när jag eller någon håller i illern, eller som på detta fotot att hon sitter på ett ställe där det är svårt att ta sig ned ifrån.

Faxlin
0

Sovande illrar brukar vara det enda som man kan foto tan problem.;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Shelby
0

jag brukar kunna fota ronja, men korten blir inte så bra, yrkersässigt sett, eller på så nära håll

Nea
0

Missy: Fota när hon sover då håller de sig i alla fall stilla. ;-)

Den vita fläcken på bringan tyder på att hon har tomtete i sig.

Madde
0

Oj vad många kort jag har tagit på mina illrar. Och jag håller med om att det inte är det lättaste. Sen har jag en kamera där jag själv kan ställa slutartiden. =) Det gillar jag. =)

Det är bara och öva. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Roxanne
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hihi för mig gick det bra med jessicas iller ^^

gameover
0

hih, nämen titta, där ligge rmin korv och sover :D

Faxlin
0

En sådan stil kan man bara se hos en iller ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars